نوشته شده توسط : کوروش فنایی

اینورتر پنتاکس یکی از برندهای شناخته شده و معتبر اینورتر ایرانی است که محصولات خود را در سه گروه DSI200، DSI100 و DSI400 تولید و عرضه می‌نماید. از اینورتر پنتاکس در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی و خانگی به‌خصوص برای کنترل دور و فرکانس ورودی پمپ آب استفاده می‌شود.

نصب اینورتر پنتاکس نیازمند رعایت نکات خاصی است؛ از جمله انتخاب محل نصب مناسب، سیم‌کشی صحیح، تنظیم اینورتر و …. در این مقاله راهنمای نصب اینورتر پنتاکس را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله شرح می‌دهیم؛ بااین‌حال، در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه و یا تمایل به خرید اینورتر پنتاکس از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نصب اینورتر پنتاکس
شرایط محیط نصب اینورتر پنتاکس عبارت‌اند از:

اینورترهای پنتاکس برای کار در دمای -10 تا +40 درجه سانتی‌گراد طراحی شده‌اند.
این تجهیزات باید از هرگونه منبع الکترومغناطیسی که باعث تداخل امواج می‌شود، دور باشند.
در حالت کلی اینورترهای پنتاکس بدون درجه حفاظتی تولید می‌شوند؛ هنگام استفاده از این درایوها باید از ریختن آب، نفوذ بخار، گردوغبار، پودر، فیبر پنبه، براده فلزات، روغن، گازهای خورنده و هر نوع آلاینده‌ای به داخل دستگاه جلوگیری شود. اگر در محیط استفاده از اینورتر هریک از آلاینده‌های گفته شده وجود دارد، باید از تابلوهای مخصوص با درجه حفاظتی مناسب برای نصب اینورتر استفاده شود.
از نصب اینورتر پنتاکس در محل‌هایی که لرزش بالایی دارند، مانند نزدیک ماشین پانچ، خودداری کنید. لرزش محل نصب این درایوها باید کمتر از 0.6G باشد.
رطوبت محل نصب اینورتر پنتاکس باید کمتر از 95% RH باشد.
این درایوها دارای استاندارد ضدانفجاری نیستند؛ بنابراین نباید آن‌ها را در محیط‌های خطرناک و در مجاورت مواد قابل‌انفجار و اشتعال نصب کرد.
در هنگام نصب و راه‌اندازی مکانیکی اینورتر پنتاکس، حتماً باید در اطراف آن فضای خالی مناسبی جهت تهویه را در نظر بگیرید. حداقل فضای خالی موردنیاز از طرفین دستگاه 30 میلی‌متر و از بالا و پایین درایو 120 میلی‌متر است.

کالاصنعتی

 

تصویر فضای مورد نیاز جهت نصب اینورتر پنتاکس

اینورترهای پنتاکس باید به‌صورت عمودی نصب شوند تا گرما از بالای دستگاه خارج شود؛ بنابراین نباید دستگاه دیگری بالای اینورتر نصب شود. اگر چند اینورتر را درون یک تابلو نصب می‌کنید، آن‌ها را به‌صورت موازی و در کنار یکدیگر قرار دهید.

سیم‌کشی اینورتر پنتاکس
سیم‌کشی اینورتر پنتاکس به دو بخش تقسیم می‌شود:
سیم‌کشی مدار قدرت
سیم‌کشی مدار کنترل
سیم کشی مدار قدرت اینورتر پنتاکس
برای دسترسی به ترمینال قدرت اینورتر پنتاکس:

برق ورودی اینورتر را قطع کنید.
درپوش محافظ ترمینال‌ها را جدا کنید.
مدار قدرت این درایوها شامل پایانه‌های مختلفی است که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

ترمینال مدار قدرت

 

نام ترمینال شرح
R - S - T R, S, T: برای اتصال منبع تغذیه سه فاز AC
R, S: برای اتصال منبع تغذیه تکفاز AC
PB ورودی مقاومت ترمز
مقاومت ترمز DC را می توان به + متصل کرد
+ ترمینال مثبت ولتاژ سمت DC خازن فیلتر
U - V - W خروجی سه فاز موتور
ترمینال ارت ترمینال ارت
ابتدا اتصال زمین را در هر دو طرف ورودی و خروجی درایو برقرار کنید.
در اینورترهای سه‌فاز برق ورودی را به ترمینال های R,S,T و در اینورترهای تک‌فاز به پایانه‌های R و S وصل کنید.
سه ترمینال U,V,W را با کابل مناسب به سربندی موتور وصل کنید.
با وصل کردن برق ورودی، اینورتر روشن شده و آماده به کار است.
در ادامه دیاگرام و نقشه سیم‌کشی اینورتر پنتاکس در دو مدل DSI200 و DSI400 را مشاهده خواهید نمود.

نقشه سیم‌کشی اینورتر پنتاکس سری DSI200

نقشه کابل کشی اینورتر مدل DSI200

نقشه سیم‌کشی اینورتر پنتاکس سری DSI-400

نقشه کابل کشی اینورتر

در صورت نیاز به نصب مقاومت ترمزهای 0.4 تا 22 کیلووات، آن‌ها را به ترمینال‌های P+ و PB و برای مقاومت ترمزهای 30 تا 400 کیلووات، آن‌ها را به ترمینال‌های P- و P+ متصل کنید. در جدول زیر مقاومت ترمز مناسب برای هر تیپ از اینورتر پنتاکس معرفی شده‌است.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

معرفی شرکت نوید موتور
شرکت صنایع نوید موتور در سال 1375 در شهر تبریز تاسیس شد. ماموریت این شرکت ساخت و تولید الکتروموتورهای خانگی، صنعتی و مخصوص طبق سفارش مشتری تعریف شده بود. در سال 85 شرکت نوید موتور و شرکت پمپیران در زمینه پمپ های فشار قوی همکاری را آغاز کردند. سپس بعد از آن با همکاری شرکت صنایع پمپ سمنان انرژی برای تولید پمپ سیرکولاتور خطی ادامه پیدا کرد. سپس این دو شرکت با یکدیگر ادغام شدند و از سال 91 به تولید پمپ های سیرکولاتور آبرسانی و الکتروپمپ های سیرکولاتور آبگرد و الکتروپمپ های زمینی و آبرسانی اتابلوک ادامه پیدا کرد. پمپ اتابلوک نوید موتور در حقیقت ترکیبی از الکتروموتور و پمپ است که به صورت کوپل شده سر هم تحویل می شود. پمپ اتابلوک نوید موتور در 2 نوع 1500 و 3000 دور تولید و در بازار موجود است. برای دریافت مشخصات فنی و خرید پمپ آب کشاورزی با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/931/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%A9-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1

معرفی شرکت اتابلوک

کاربرد پمپ اتابلوک
آبرسانی و انتقال آب در سطح خانگی و صنعتی
در تاسیسات سیستم های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع
جهت سیرکوله کردن و گردش آب استخرها، سونا و جکوزی
بوستر پمپ های آبرسانی و آتش نشانی ها
در سیستم های آبیاری و انتقال آب در کاربری های کشاورزی
اجزای پمپ اتابلوک نوید موتور
اجزای پمپ اتابلوک نوید موتور عبارتند از: الکتروموتور، پایه الکتروموتور، شفت قطر واسط، سیل مکانیکی، محفظه حلزونی، پروانه و رینگ سایشی.

اجزای پمپ اتابلوک نوید موتور

محصولات پیشنهادی: قیمت پمپ نوید موتور
مشخصات فنی پمپ اتابلوک نوید موتور
جنس تمام این قطعات بجز الکتروموتور و شفت از چدن بوده، شفت پمپ استیل و پوسته الکتروموتور آلومینیوم است. بازه دمای این محصولات بین -10 تا + 120 درجه سانتی گراد می باشد.این پمپ ها نیاز به شاسی و کوپلینگ شدن ندارن و بصورت یکپارچه می باشند.

مشخصات الکتروموتور پمپ اتابلوک
کلاس حفاظتی IP54
کلاس عایق بندی F
سرعت موتور: 1450دور بر دقیقه (چهار قطب) / 2900 دور بر دقیقه (دو قطب)
برق مصرفی: سه فاز 380 ولت، تک فاز 220 ولت
الکتروموتورهای مورد استفاده سه فاز و تک فاز مطابق با استاندارد IEC
شیوه نام گذاری پمپ های اتابلوک نوید موتور
نام گذاری پمپ های اتابلوک

شیوه نصب صحیح پمپ
شیوه نصب پمپ اتابلوک

شرایط عملکردی
محدوده دمای کاری 10- الی 120+ درجه سانتی گراد
حداکثر دمای محیط °60 سانتی گراد
حداکثر دبی 450 مترمکعب بر ساعت
حداکثر هد 96 متر
حداکثر فشار کاری 16 بار
دائم کار و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
جنس مواد
محفظه : چدن / برنج / استیل
پروانه : چدن / برنج / استیل
محور : فولاد آلیاژی CK / استیل
آب بندی : سیل مکانیکی
روش حمل الکتروپمپ اتابلوک
نکاتی که قبل از بلندکردن و حمل دستگاه باید به آنها توجه کرد:

وزن الکتروپمپ و مرکز ثقل آن
ابعاد الکتروپمپ
موقعیت نقاطی که جهت نصب مهار استفاده می نمائید.
قبل از انتخاب مهار نسبت به ظرفیت تحمل وزن الکتروپمپ اطمینان حاصل کنید.
الکتروپمپ همیشه بایستی بصورت افقی حمل گردد.
در هنگام بلندکردن و حمل الکتروپمپ در زیر و یا نزدیک آن قرار نگیرید.
هرگز به دلیل کوتاه بودن مهار، موقعیت نصب آن را کوتاه نکنید و از مهارهای بلندتر با توجه به محل نصب استفاده نمائید.
استفاده از مهارهایی که خاصیت کشسانی و یا احتمال پاره شدن دارند برای افراد خطرآفرین است.
نحوه صحیح بلندکردن و جابجایی الکتروپمپ در شکل زیر نمایش داده شده است:

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

گیربکس اصلی ترین جزء سیستم‌های انتقال قدرت است. گیربکس در واقع مجموعه ای از چرخ دنده ها است که در یک جعبه به منظور تأمین گشتاور مورد نیاز سایر ابزارهای متصل به سیستم به عنوان مصرف کننده تعبیه شده اند.

قیمت گیربکس های یادشده بر اساس قدرت و کاربرد آن ها ممکن است متفاوت باشد. در این مقاله سعی می کنیم تا ضمن معرفی انواع گیربکس های صنعتی، معیارها و نکات مهمی درباره نحوه خرید و انتخاب این ابزار صنعتی به شما معرفی کنیم.

گیربکس بزرگ

گیربکس های صنعتی به طور کلی به چهار گروه تقسیم می شوند. هرکدام از این جعبه دنده ها بر اساس نوع طراحی و توانی که دارند ممکن است در کاربردهای صنعتی مختلفی استفاده شوند. نوع کاربرد و نیاز صنعتی یک مشتری متقاضی خرید گیربکس صنعتی، عامل اصلی در انتخاب بهترین نوع گیربکس است. مثلا در برخی کاربردهای صنعتی، انتقال قدرت در یک مسیر عمودی با وزن و کشش بالا انجام می شود.

گیربکس شفت مستقیم(هلیکال)
بدون شک گیربکس شفت مستقیم یا همان گیربکس هلیکال، یکی از سه نوع پراستفاده ترین و متداول ترین گیربکس های صنعتی است. طراحی ساده و شکل ساختاری آن ها باعث شده است تا در بسیاری از کاربردهای صنعتی و کارگاهی مورد استفاده قرار بگیرند.

موتور گیربکس

گیربکس های هلیکال انواعی از جعبه دنده ها هستند که معمولا به منظور کاهش سرعت و افزایش گشتاور بین محورها یا شفت های در حال چرخش استفاده می شوند. این گیربکس ها را می توان به دو نوع مختلف تقسیم بندی کرد. دسته اول گیربکس هایی هستند که نیرو را بین قطعات در حالت موازی با یکدیگر انتقال می دهند. دسته دوم نیز گیربکس های هلیکالی هستند که نیرو را بین اجزا و قطعات غیرموازی انتقال می دهند. این گیربکس ها با نام cross-axis نیز شناخته می شوند.

این گیربکس ها دندانه هایی خاص دارند که با زاویه مشخصی نسبت به شفت قرار گرفته اند. چنین آرایشی منجر به افزایش تماس دندانه ها (بیش از یک دندانه) هنگام کار گیربکس می شود. تماس بیشتر و درگیری قدرتمندتر دندانه ها به یکدیگر نیز در یک گیربکس مستقیما با توان بالاتر حمل بار ارتباط مستقیم دارد.

از طرفی چنین نوع و سطح تماس و درگیری بین دندانه های چرخ دنده ها در گیربکس صنعتی هلیکال باعث کاهش لرزش و سر و صدای گیربکس نسبت به گیربکس‌ هایی می شود که دندانه های آن ها زاویه ای با شفت ندارند (گیربکس دندانه صاف که گیربکس ساده نیز گفته می شود). البته برند تولیدکننده و کیفیت تولید است که اینجا نقشی مهم تر دارد. زیرا در بسیاری از انواع گیربکس هلیکال که کیفیت طراحی و ساخت پایینی دارند، لرزش و صدا نسبت به گیربکس های ساده بیشتر است!

عملکرد نرم و راحت گیربکس نیز تا حدود زیادی متأثر از همین زاویه خاص دندانه های گیربکس است. بر همین اساس راندمان کلی گیربکس های هلیکال نیز معمولا بالاست بین 90 درصد تا 99.5 درصد می تواند متغیر باشد. این محدوده عددی خود نشان دهنده بازدهی بالای مدل یادشده از گیربکس ها است. این گیربکس ها در صنایع زیر کاربرد گسترده ای دارند:

صنایع چاپ و بسته بندی
تجهیزات و تأسیسات حمل خاک
صنایع کودهای شیمیایی
صنایع و تأسیسات برقی
صنایع فولاد و نورد
صنایع غذایی
نساجی
صنایع پلاستیک
صنایع نفت و گاز
صنایع دریایی
صنایع سیمان
انواع آسانسور، نوار نقاله، کمپرسور، دمنده و کاتر
گیربکس حلزونی (کتابی)
این نوع گیربکس با نام های کتابی و مکعبی نیز شناخته می شود. تمامی نام هایی که به این نوع گیربکس داده می شود به دلیل شکلی خاصی است که نوع طراحی گیربکس عامل ایجاد آن شده است. از نظر طراحی، گیربکس حلزونی ساده ترین شکل را در میان تمامی انواع گیربکس های صنعتی دارد. یک ماردون و یک چرخ دنده با زاویه 90 درجه اصلی ترین اجزا و قطعات تشکیل دهنده یک گیربکس کتابی هستند.

گیربکس حلزونی

اصطکاک بین ماردون و چرخ دنده حلزونی در بعضی از انواع گیربکس های کتابی طراحی شده، باعث توقف و ماندن ماردون در جای خود می شود. این ویژگی در برخی از کاربردهای صنعتی می تواند مانند یک ترمز عمل کرده و بسیار سودمند باشد. نوع طراحی این چرخ دنده ها باعث شده است تا نسبت کاهش سرعت بالایی داشته باشند. بهترین کاربرد گیربکس حلزونی برای جایی است که فضای کافی وجود ندارد اما نیاز به نسبت های تبدیل بالای وجود دارد.

گیربکس فوق را می توان پرکاربردترین و البته ارزان قیمت ترین نوع جعبه دنده های صنعتی دانست. با توجه به نوع طراحی و ویژگی های ذاتی، گیربکس یادشده در چندین کاربرد و سازوکار خاص قابل استفاده است. تعدادی از مهم ترین کاربردهای گیربکس فوق در این قسمت لیست شده است:

انواع آسانسور و بالابر
کانوایرها، تسمه نقاله ها و گیت های امنیتی
صنایع معدنی
کارخانه های نورد
پله برقی
صنایع تولید و بسته بندی
ماشین آلات و تجهیزات صنعتی کوچک
تجهیزات اعمال فشار و پرسکاری
راندمان گیربکس های صنعتی حلزونی نسبت به گیربکس های هلیکال در طراحی های قبلی فاصله قابل توجهی داشت. این موضوع برای انواع گیربکس حلزونی، قبلا یک نقطه ضعف بزرگ (در مقایسه با گیربکس های هلیکال) به شمار می آمد. اما امروزه به لطف بهینه سازی در طراحی های جدید این فاصله به کمترین میزان خود در طول دهه های قبل رسیده است.

گیربکس کرانویل پینیون (90 درجه)
گیربکس کرانویل پینیون یا 90 درجه با نام های دیگری نیز شناخته می شود. غیر از دو نام یادشده، این گیربکس ها توسط بسیاری از مشتریان، گیربکس شافت بغل نیز خطاب می شوند. به طور کلی کرانویل نوع خاصی از گیربکس ها است که بیشتر در جایی استفاده می شود که گشتاور بالایی مورد نیاز باشد.

در مقایسه با گیربکس های هلیکال، توان حمل بار و تحمل گشتاور بالاتر گیربکس های کرانویل پینیون بیشتر است. همین مزیت است که در بسیاری از کاربردها مشتری را قانع می کند تا به جای گیربکس هلیکال از انواع گیربکس شافت بغل استفاده کند.

گیربکس کرانویل

همچنین همانند گیربکس های کتابی، اگر در جایی که گیربکس باید در آن قرار بگیرد، فضای زیادی وجود ندارد، گیربکس کرانویل یکی از بهترین انتخاب ها است. نوع یادشده همچنین برای راه اندازی و استارت های نرم سیستم های صنعتی نیز یک انتخاب ایده آل است.

در ساختار این گیربکس از چندین چرخ دنده اریب (هلیکال) و یک جفت چرخ دنده مخروطی استفاده می شود. در واقع اجزای اصلی تشکیل دهنده این جعبه دنده، چرخ دنده های هلیکال و مخروطی هستند. نحوه قرارگیری و آرایش این قطعات در کنار یکدیگر می تواند باعث ایجاد یک عملکرد نرم و بی صدا می شود. بنابراین انتقال قدرت بین چرخ دنده ها در یک جعبه دنده کرانویل، با کمترین ضربه و صدا انجام می شود. به همین دلیل است که گفته می شود گیربکس صنعتی کرانویل پینیون بهترین انتخاب برای سیستم هایی است که در آن ها حمل بارهای ضربه ای وجود دارد.

راندمان و بازدهی گیربکس های یادشده در مقایسه با گیربکس های حلزونی کاملا بالاتر است. می توان ادعا کرد که بازدهی مدل های مختلف تولیدشده از گیربکس کرانویل بالای90 درجه است. بنابراین از نظر راندمان نیز در مقایسه با گیربکس های هلیکال، کرانویل اختلاف زیادی ندارد. مهم ترین زمینه ها و حوزه های کاربرد گیربکس کرانویل عبارتند از:

صنایع پتروشیمی
صنایع نورد و فولاد
صنایع نفت و گاز
صنایع تولیدی و خطوط تولید
صنایع دریایی
صنایع سیمان
صنایع بسته بندی
انواع تسمه نقاله و کانوایر
گیربکس خورشیدی
پشت پرده تولید گیربکس های خورشیدی از گذشته تاکنون همواره یک هدف و دلیل خاص وجود دارد. انتقال بیشترین مقدار گشتاور در کوچکترین ابعاد ممکن، هدف اصلی تمام تولیدکنندگان از طراحی گیربکس صنعتی خورشیدی بوده است. به دلیل شکل طراحی و آرایش قرارگیری چرخ دنده ها در این نوع از گیربکس ها، کاهش دور به صورت یکباره نخواهد بود و پس از چند مرحله دور هدف و مد نظر حاصل می شود.

منبع مطالب

 

گیربکس خورشیدی

اجزا و قطعات اصلی این گیربکس عبارتند از یک دنده خورشیدی اصلی (که در مرکز قرار می گیرد) به همراه دو یا تعدادی هرزگرد پینیون (سیاره ای) و یک دنده رینگی. دنده رینگی به صورت دایره ای در حاشیه این قطعات قرار می گیرد و مانند یک ریل عمل می کند.

دنده خورشیدی و هرزگردها درون دنده رینگی قرار می گیرند. در چنین سیستمی، عامل اصلی انتقال قدرت دنده خورشیدی یعنی همان دنده ای است که در مرکز قرار می گیرد. نام گذاری کلی گیربکس فوق به نام دنده اصلی نیز به همین دلیل است.

راندمان 95 درصدی گیربکس های خورشیدی آن ها را در مقایسه با گیربکس های کرانویل و کتابی در یک موقعیت بهتر قرار می دهد. همچنین لقی یا بکلش در چنین ساختاری بسیار کمتر از سایر انواع طراحی برای گیربکس ها است. از طرفی دیگر، دوام و طول عمر گیربکس های خورشیدی نیز به دلیل شکل طراحی متفاوت آن ها بالاتر است. با چنین ویژگی ها و مشخصاتی، گیربکس خورشیدی در کاربردهای متعددی استفاده می شود که تعدادی از آن ها در این قسمت لیست شده اند:

صنایع فولاد و نورد
توربین های بادی
صنایع سیمان
کراشر و خردکن های صنعتی
انواع وینچ صنعتی
صنایع بسته بندی
نوار نقاله و کانوایر



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

پمپ‌ها انواع مختلفی دارند و به دو دسته سانتریفیوژ و جابجایی مثبت تقسیم می‌شوند. هر کدام از پمپ‌ها دارای ساختار و طراحی منحصر به فردی هستند و توانایی پمپاژ سیالات با ویژگی‌ها و خصوصیات مختلفی را دارند. اما علاوه بر پمپ‌های رایجی که چه در کاربردهای خانگی و چه در کاربردهای صنعتی وجود دارند، پمپ‌هایی وجود دارند که برای کاربردهای خاص‌تری طراحی شده‌اند؛ پمپ خاص نام کلی است که به این نوع از پمپ‌ها اطلاق می‌شود.

به عنوان مثال از کاربردهای خاصی که در آنها پمپ خاص استفاده می‌شود، می‌توان به در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تراشکاری و فرزکاری، صنایع شیمیایی و دارویی، انتقال سوخت، استخرهای پرورش ماهی و آبزیان، استخرهای عمومی و خصوصی، انتقال مواد غذایی غلیظ و... اشاره کرد. هر کدام از این کاربردها به یک نوع پمپ خاص نیاز دارند که در ادامه به معرفی انواع پمپ خاص پرداخته خواهد شد. برای دریافت قیمت پمپ تماس بگیرید.

پمپ خاص

انواع پمپ خاص
دوزینگ پمپ
پمپ مگنتی
پمپ آب صابون
پمپ کولری
مونو پمپ
پمپ گازوئیل
پمپ اسید
پمپ‌های نام برده شده همه به نوعی پمپ خاص هستند و در کاربردهای خاص‌تری بکار گرفته می‌شوند.

دوزینگ پمپ که خود انواع مختلفی دارد برای انتقال سیالات و مواد با دوز مشخص و دقیق استفاده می‌شود.
پمپ مگنتی که نوعی پمپ سانتریفیوژ بوده سیل مکانیکی ندارد و نشتی از قسمت واسطه پمپ صفر است.
پمپ آب صابون که نوعی پمپ آب کوچک است که می‌تواند ترکیب آب با شوینده را برای کاربردهایی مثل تراشکاری و CNC پمپاژ کند.
پمپ کولری که دیگر نوع پمپ آب کوچک است که در کولرهای آبی به منظور پمپاژ آب داخل سینی کولر بر روی پوشال‌ها استفاده می‌شود.
مونو پمپ که نوعی پمپ جابجایی مثبت بوده که توانایی انتقال سیالات غلیظ را دارد.
پمپ گازوئیل که برای انتقال سوخت گازوئیل می‌تواند استفاده شود.
پمپ اسید از پرکاربردترین پمپ‌های خاص است که برای سیالات با خواص اسیدی و خورنده استفاده می‌شود.
انواع پمپ خاص

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/309/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D8%A7%D8%B5

خرید پمپ خاص
همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد، پمپ خاص عنوان کلی است که به بعضی از پمپ‌ها گفته می‌شود و انواع مختلفی دارد. بنابراین قیمت آنها نیز با توجه به نوع متفاوت است. معمولا پمپ‌های خاص را شرکت‌های محدودتری تولید می‌کنند. مثلا برای پمپ مگنتی به دلیل نداشتن سیل و داشتن طراحی خاص سازندگان کمتری آن را تولید می‌کنند. همچنین پمپ‌های اسید به دلیل داشتن اجزایی از جنس‌های ضد اسید مثل پلیمرها و گریدهای مقاوم استیل، جز پمپ‌های خاصی هستند که بعضی از برندهای آنها را تولید می‌کنند.

در صورتی که به دنبال خرید پمپ خاص برای واحد صنعتی یا کارگاهی خود هستید، فروشگاه اینترنتی کالاصنعتی را برای این کار به شما پیشنهاد می‌دهیم. کالاصنعتی انواع پمپ خاص را به منظور کاربردهای مختلف موجود داشته و در صورتی موجود نبودن یا داشتن درخواست پمپ خاصی که مشتری نیاز دارد، می‌تواند آن را تامین کند.

کاربرد پمپ خاص
از کاربردهای گسترده‌ای که پمپ‌های خاص دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پمپ آب صابون: در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تراشکاری و فرزکاری
پمپ آب کولری: در کارخانه‌های تولید کولر آبی
پمپ مگنتی: انتقال سیالات گران قیمت، اسیدی و سمی که نباید نشتی از پمپ داشته باشند.
دوزینگ پمپ: در استخرهای عمومی و خصوصی برای تزریق دقیق کلر و آنتی اسکالانت به آب
پمپ گازوئیل: برای جابجایی سوخت‌های مایع مثل گازوئیل از یک مخزن به مخزن دیگر
مونو پمپ: انتقال سیالات غلیظ مثل انواع مواد غذایی، سس، رب، لبنیات و مواد شیمیایی و نفتی مثل قیر
پمپ اسید: انتقال سیالات با خاصیت اسیدی، بازی و خورنده در بسیاری از صنایع



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

نوار نقاله یا کانوایر، یک سیستم حمل و انتقال متشکل از یک صفحه متحرک است که برای جابجایی و انتقال مواد و محصولات به کار می‌رود. این تجهیزات در صنایع مختلف از جمله معدن، فرآوری مواد معدنی، صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، تایرسازی و سایر صنایع، به عنوان یک وسیله موثر برای حمل و انتقال مواد، به کار گرفته می‌شوند.

نوار نقاله باعث افزایش کارایی و سرعت در انتقال مواد می‌شود و در سیستم‌های حمل و انتقال، نقلیه اصلی محسوب می‌شود. این وسیله نقلیه مکانیزه نه‌تنها به بهبود عملکرد سیستم کمک می‌کند بلکه در بهینه‌سازی فرآیندهای مختلف، اهمیت به‌سزایی دارد.

استفاده از نوار نقاله در محیط‌های مختلف اقتصادی، از جمله معادن و کارخانجات فرآوری، بهبود و تسهیل در جابجایی مواد و تولیدات را فراهم می‌کند. این تکنولوژی باعث بهبود عملکرد کلی فرآیندها می‌شود و در نتیجه، تأثیر مثبتی بر بهره‌وری و کیفیت تولید دارد.

 

سدید ماشین افلاک ،تولید کننده انواع خطوط انتقال مواد و انواع کانوایر میباشد که برخی از انواع پرکاربرد آن عبارتند از:

نوار نقاله تسمه ای(بلت کانوایر)

نوار نقاله زنجیری(چین کانوایر)

نوار نقاله فلزی (اسلت کانوایر)

نوار نقاله متحرک (شاتل کانوایر)

نوار نقاله حلزونی(اسکرو کانوایر)


مشخصات فنی کانوایر
کانوایرها با توجه به نیازهای مختلف پروژه‌ها و صنایع متنوع، در ابعاد و اندازه‌های گوناگون تولید و عرضه می‌شوند. این سیستم‌های حمل و انتقال، طولی از ۱ تا ۲۰۰۰ متر و عرضی از ۴۰ تا ۲۵۰ سانتیمتر را پوشش می‌دهند. همچنین، ظرفیت انتقال در انواع مختلف نوار نقاله‌ها متفاوت بوده و از ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ مترمکعب در ساعت نیز متغیر است.

با بهره‌گیری از کانوایرها، امکان انتقال انواع مواد خام، مواد معدنی، محصولات و غیره به شکل فله‌ای یا بسته‌بندی، در مسیرهای افقی و شیب‌دار وجود دارد. استفاده از این سیستم‌ها در انتقال مواد به‌صورت کارآمد و موثر، نه‌تنها به بهبود فرآیندها کمک می‌کند، بلکه تاثیر مستقیمی بر بهره‌وری و عملکرد کلی سیستم دارد.

در جدول زیر حداقل و حداکثر سرعت حرکت تسمه و حداقل و حداکثر عرض متناسب با سرعت آن، با توجه به نوع ماده ی مورد حامل ، آورده شده است:

مشخصات فنی کانوایر یا نوار نقاله

مواد حمل شونده

سرعت حرکت تسمه (فوت بر دقیقه یا fpm)

عرض تسمه (اینچ)

حداقل

حداکثر

حداقل

حداکثر

مواد دانه ای و سایر مواد روان و غیر ساینده

۵۰۰

۱۰۰۰

۱۸

۹۶

سنگ های ریزدانه، زغال سنگ، کانسنگ های نرم و …

۴۰۰

۱۰۰۰

۱۸

۷۲

کانسنگ های سنگین و سخت، سنگ خرد شده و درشت دانه

۳۵۰

۶۰۰

۱۸

۳۶

 

انواع کانوایر
نوار نقاله تسمه ای یا بلت کانوایر (Belt Conveyor)
نوار نقاله تسمه ای یا بلت کانوایر که بطور کلی نوارنقاله نیز نامیده می‌شود ، برای انتقال و جابجایی مواد فله و همچنین مواد بسته بندی شده مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کانوایر جهت جداسازی یا سورتینگ مواد نیز کاربرد دارد.

نوارهای نقاله در انواع ثابت و متحرک (نوار نقاله موبایل) و همچنین در ابعاد مختلف طولی و عرضی بسته به نیاز مشتری ، طراحی و تولید میشوند.

نوار نقاله زنجیری یا چین کانوایر (Chain Conveyor)
نوار نقاله زنجیری، یک نوع نقاله است که به دلیل وجود زنجیره در ساختار صفحه متحرک آن، دارای انعطاف پذیری بیشتری است. این نوع نقاله برای انتقال و انتقال مواد در مسافت‌های طولانی بسیار مناسب است. به عنوان مثال، از نوار نقاله زنجیری می‌توان در انتقال مواد معدنی از محل استخراج معدن به کارخانه فرآوری بهره‌برد.

نوار نقاله بارگیری
نوار نقاله بارگیری به‌منظور افزایش سرعت و بهره‌وری در عملیات بارگیری، در صنایع مختلف از جمله کارخانه‌های فراوری مواد معدنی مانند سیمان به کار می‌رود.

این نوار نقاله به عنوان یک وسیله حیاتی برای بارگیری محصولات در کامیون‌ها در برخی از کارخانه‌ها یا برای انتقال خاک حفاری شده در معدن به‌کار می‌رود. این استفاده از نوار نقاله به بهبود فرآیند بارگیری و افزایش کارایی در عملیات مختلف صنعتی کمک می‌کند.

نوارهای نقاله بارگیری ممکن است آج دار باشند تا مانع ریزش یا سقوط مواد حامل شوند و البته تعین شیب هر نوارنقاله نیز در کاربری آن بسیار مهم است

سایت مطالب

 

 

ساختار نوار نقاله
کانوایر ها از پنج بخش اصلی تشکیل شده اند:

شاسی یا بدنه
– تمام اجزا و قطعات نوار نقاله روی شاسی یا بدنه آن قرار دارند. شاسی کانوایر در سه مدل لوله ای، پروفیلی و ناودانی با سه کارایی متفاوت ساخته می شوند.

شاسی لوله ای
– شاسی یا بدنه لوله ای جهت انتقال مواد معدنی حفاری شده مثل شن و ماسه، زغال سنگ، سرب و روی، سنگ آهن و غیره کاربرد دارد. از شاسی لوله ای به دلیل استحکام بالای آن در نوار نقاله های کارخانه های تولید بتن یا بچینگ پلانت نیز استفاده می شود.

شاسی پروفیلی
– شاسی پروفیلی به دلیل وزن سبک اکثرا در نوار نقاله های سیار کاربرد دارد. از این نوع شاسی برای انتقال مواد پودری و دانه ای و اغلب در خطوط تولید و مونتاژ کارخانه ها استفاده می شود.

شاسی ناودانی
– شاسی ناودانی علاوه بر سبکی، استحکام بسیار بالایی دارد و برای انتقال مواد در فاصله های دور می تواند مورد استفاده قرار می گیرد.

تسمه
تسمه یا نوار، قسمت متحرک دستگاه کانوایر است که با حرکت خود باعث جابجایی مواد شده و در تماس مستقیم با آنها می باشد. تسمه ها با جنس ها، رنگ ها و ابعاد مختلف تولید شده و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع تسمه نقاله بر حسب کاربرد:
تسمه‌های نقاله PVC و پارچه‌ای با استفاده از مواد ایمن و مناسب، در صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی به‌کار می‌روند. این تسمه‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص خود مانند مقاومت به شرایط بهداشتی و تماس مستقیم با مواد غذایی، جهت انتقال مواد در این صنایع انتخاب می‌شوند.

تسمه‌های نقاله لاستیکی، به خصوص در معادن و صنایع معدنی، برای انتقال موادی همچون زغال‌سنگ، سیمان، آهک و سایر مواد معدنی استفاده می‌شوند. این تسمه‌ها با تحمل شرایط سخت و وزن بالا، به بهبود عملکرد و بهره‌وری در این صنایع کمک می‌کنند.

تسمه‌های نقاله فلزی، به دلیل مقاومت بالا به دماهای بالا، برای انتقال موادی همچون آب یا روغن به‌کار می‌روند. این تسمه‌ها به خاطر توانایی کار در شرایط دمایی بالا، در صنایع خاصی از جمله صنایع نفت و گاز، کاربرد دارند.

به طور کلی، هر یک از انواع تسمه‌های نقاله در صنایع و بخش‌های مختلف به‌کار گرفته می‌شوند و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را در انجام وظایف مختلف از آن‌ها نشان می‌دهند.

تسمه نقاله لاستیکی (تسمه نقاله EP)

تسمه نقاله پی وی سی(تسمه نقاله PVC)

تسمه نقاله پی یو (تسمه نقاله PU)

تسمه نقاله فلزی

تسمه نقاله مدولار

تسمه نقاله سیلیکونی

تسمه نقاله برزنتی

تسمه نقاله نسوز

تسمه نقاله پارچه ای و نمدی

تسمه نقاله پی وی جی (PVG)

تسمه نقاله آجدار


غلتک و رولیک نوار نقاله
انواع مختلف غلتک یا همان غلطک و رولیک‌ها، جهت حرکت تسمه نقاله و تنظیم حرکت آن و همچنین کاهش اصطکاک قطعات در کانوایرها به کار می‌روند. این انواع شامل غلتک توپی یا درام، غلتک هرزگرد حمل بار، غلتک هرزگرد مسیر برگشت، غلتک محرک، غلتک تنظیم کشش تسمه نقاله و … می‌شوند که برای کاربردهای گوناگون در نوار نقاله به کار می‌روند.

درام یا غلتک توپی
درام‌ها یا غلتک‌های توپی در ابتدا و انتهای نوار نقاله قرار گرفته و باعث حرکت و تغییر جهت تسمه نقاله می‌شوند. این درام‌ها همواره در حال چرخش بوده و به نام غلتک ابتدایی و غلتک انتهایی نوار نقاله نیز شناخته می‌شوند.

معمولاً غلتک ابتدایی به عنوان محرک تسمه عمل می‌کند و انرژی لازم برای حرکت تسمه را از الکتروموتور به تسمه منتقل می‌کند. همچنین، با جابجایی غلتک انتهایی، می‌توان کشش تسمه را نیز تنظیم کرد. در برخی موارد، به عنوان مثال در نوار نقاله‌های با طول زیاد، غلتک محرک که وظیفه انتقال انرژی از الکتروموتور به تسمه را دارد و غلتک تنظیم کشش تسمه، به صورت جداگانه از درام‌ها یا غلتک‌های ابتدایی و انتهایی در دستگاه تعبیه شده و به صورت جداگانه وظایف خاص خود را انجام می‌دهند.

رولیک‌ها
رولیک یا رولر در نوار نقاله، وظیفه جابجایی و هدایت مواد، همچنین کاهش اصطکاک میان قطعات و تجهیزات را بر عهده دارد. غلتک‌های هرزگرد نیز نوعی از رولیک‌ها هستند که در طول مسیر نقاله وجود دارند و به عنوان تکیه‌گاه برای تسمه نقاله، جهت جابجایی و هدایت مواد به کار می‌روند.

این غلتک‌ها در دو نوع غلتک هرزگرد حمل بار و غلتک هرز گرد مسیر برگشت وجود دارند که هر دو تکیه‌گاه تسمه نقاله بوده و حرکت آن را تسهیل می‌کنند. تفاوت این دو غلتک در محل قرار گیری آنها است. غلتک هرزگرد حمل بار در قسمت بالایی نوار نقاله قرار دارد ولی غلتک هرزگرد مسیر برگشت در قسمت پایینی نوار نقاله بوده و تکیه‌گاه تسمه نقاله در مسیر برگشت می‌باشد.

رولیک ضربه گیر
رولیک ضربه گیر نیز یکی از انواع رولیک‌های نوار نقاله است که وظیفه حفاظت از تسمه در محل بارگیری را داشته و تسمه را در مقابل صدمات ناشی از ضربه‌های مواد هنگام افتادن بر روی آن مقاوم می‌کند.

موتور گیربکس
الکتروموتور نیروی مورد نیاز برای حرکت تسمه نقاله را از طریق درام یا غلتک محرک به تسمه منتقل می‌کند. معمولاً در نوار نقاله‌ها از موتور گیربکس استفاده می‌شود. الکتروموتور و گیربکس مناسب نوار نقاله با توجه به عواملی چون طول نوار نقاله، زاویه انتقال، حجم و نوع بار انتخاب می‌شود.
گیربکس حلزونی، هلیکال، کرانویل و آویز از جمله مهمترین گیربکس‌هایی هستند که در نوار نقاله‌ها به کار می‌روند.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

به مانند بسیاری از کشور ها در ایران نیز نمایندگی پمپ سی ان پی CNP وجود دارد.

برای مشاوره رایگان خرید پمپ سی ان پی CNP و دریافت مشخصات فنی با کارشناسان فروش در تماس باشید.

برای آگاهی از لیست قیمت پمپ سی ان پی CNP به کارشناسان فروش در قسمت تماس با ما مراجعه کنید. برای دریافت کاتالوگ پمپ سی ان پی CNP با کارشناسان فروش در تماس باشید.

شرکت پمپ CNP
مجموعه بزرگ تولید پمپ CNP (CNP Pump) یکی از شرکت های پیشرفته و وسیع در کشور چین است که در حوزه تولید پمپ های تخصصی، باکیفیت و معتبر در سال 1988 در شهر هانگژو این کشور راه اندازی شد.

شرکت پمپ CNP

شرکت پمپ CNP

پس از تأسیس کارخانه و تحقیق و پژوهش های بسیار، نسل اول پمپ های CNP مدل WDL با جوشکاری فولاد ضدزنگ در مقیاس گسترده توسط این شرکت تولید شد.

در سال 2000 تبدیل به یک برند ملی شد و در سال 2001 نیز به سمت کسب جایگاه در بازارهای بین المللی گام برداشت.

شرکت پمپ CNP در سال 2006 برنده پروژه ملی مشعل از مرکز تحقیق و توسعه و فناوری پیشرفته شد و به یکی از بزرگ ترین مارک های تأثیرگذار در صنعت و تکنولوژی چین تبدیل شد.

در سال 2011 نام این شرکت به Nanfang Pump Indusrty تغییر یافت و در همین سال با دانشگاه ژجیانگ ژاپن قرارداد همکاری در قالب یک مرکز تحقیق و توسعه امضا کرد.

در سال های بعد نیز این مجموعه که روز به روز گسترش می یافت عقد قراردادهای مشترکی را با کشورهایی نظیر اسپانیا و ایالات متحده و ... انجام داد و همچنین با تکمیل دو گروه تحقیق و بررسی در زمینه های زیست محیطی، تجارت خود را از بخش سنتی به حوزه تولید محصولات در زمینه حفاظت از محیط زیست نیز گسترش داد.

تا به امروز این شرکت به واسطه تولید انواع پمپ CNP بی نظیر و بسیار باکیفیت خود، مجهز به بسیاری از گواهینامه ها و استانداردهای حوزه تولیدات صنعتی شده است و اکثر بازارهای جهانی را هدف عرضه و فروش محصولات پیشرفته و کارآزموده خود قرار داده است.

در ادامه به برخی از تولیدات مهم و بسیار کاربردی پمپ آب CNP این مجموعه عظیم خواهیم پرداخت.

پمپ CNP برای صنایع آتش نشانی

پمپ CNP قابل استفاده در صنایع آتش نشانی

بیشتر بخوانید: خرید اینترنتی پمپ لئو
انواع محصولات پمپ CNP
نمونه پمپ های حوزه صنایع تصفیه آب
پمپ CNP فرکانس متغیر هوشمند چند مرحله ای عمودی 50 هرتز CDME/CDMFE: این پمپ که کاربردهایی نظیر تامین آب ثانویه برای ساختمان های بلند، سیستم تقویت صنعتی، حمل و نقل مایعات صنعتی و سیستم تهویه مطبوع دارد، ضمن اتصال به سنسور فشار، به کنترل کننده هوشمند فرکانس متغیر مجهز است.

صرفه جویی در مصرف انرژی، عملکرد کم صدا، هوشمند بودن، سازگاری با محیط زیست، ساختار جمع و جور، ظاهر زیبا، قابلیت اطمینان بالا، سهولت در نگهداری از ویژگی های کاربردی این پمپ CNP است.

این پمپ برای مایعات تمیز، غیر قابل اشتعال و غیر قابل انفجار، بدون مواد جامد و بدون فیبر، نظیر آب استفاده می شود.

دمای مایع قابل حمل می تواند از منفی 15 تا مثبت 110 درجه سانتی گراد باشد. دمای محیط نیز تا حدود 40 درجه سانتی گراد مطلوب است. حمل مایع تا ارتفاع 1000 متری توسط این پمپ قابل انجام است. حداکثر فشار کاری این پمپ 12 بار در حالت نرمال است.

پمپ CNP سری CDME

پمپ CDME/CDMFE

پمپ CNP فرکانس متغیر فشار ثابت هوشمند افقی CHME: این پمپ در سیستم تصفیه آب، سیستم گردش آب صنعتی، سیستم های خنک کننده و سیستم های آب‌رسانی منازل مسکونی شهری قابل استفاده می باشد.

پمپ تبدیل فرکانس فشار ثابت هوشمند افقی از فناوری تنظیم سرعت تبدیل فرکانس و کنترل اتوماتیک همراه با پمپ سانتریفیوژ چند مرحله ای افقی با بهره وری بالا و به صرفه در مصرف انرژی استفاده می کند.

ادامه مطالب

 

کل این دستگاه عمدتاً از پمپ CNP کنترل کننده، سنسور، مخزن فشار، شیر کنترل و فشارسنج لرزه ای محوری تشکیل شده است.

این پمپ دارای ویژگی های عملکرد پایدار، کارایی بالا، کنترل هوشمند اتوماتیک، سر و صدای کم، مقاومت در برابر خوردگی، اندازه کوچک، وزن سبک و ... برخوردار است.

پمپ CNP سری CHME

پمپ CHME

بیشتر بخوانید: لیست قیمت پمپ پنتاکس
نمونه پمپ سیستم تهویه مطبوع
پمپ فرکانس متغیر هوشمند تک مرحله ای عمودی 50 هرتز TDE: این پمپ چینی هوشمند در کاربردهایی نظیر سیستم گرمایش منطقه ای، سیستم خنک کننده، سیستم تهویه مطبوع، سیستم آب گرم خانگی و حمل و نقل مایعات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

سرعت جریان مایع توسط این پمپ بین 2 الی 130 مترمکعب در ساعت است. دمای مایع قابل حمل توسط این پمپ بین منفی 15 تا مثبت 110 درجه سانتی گرد می باشد.

مایعات قابل حمل توسط این پمپ CNP می بایست غیرقابل اشتعال و انفجار باشند و همچنین فاقد الیاف و مواد جامد دیگر باشند.

کلاس حفاظت از محیط زیست توسط این پمپ، IP55 است. از فولاد ضدزنگ و چدن و استیل در تولید قطعات این محصول بهره گیری شده است. دامنه فرکانس آن بین 30 تا 50 هرتز و منبع تغذیه ورودی آن 50 هرتزی و 3*380 ولت خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

جهت دریافت اطلاعات و مشاوره از لیست قیمت ترمز مغناطیسی با کارشناسان فروش ما در تماس باشید. برای خرید آنلاین ترمز مغناطیسی در سایت کالا صنعتی مراجعه فرمایید. ترمزهای الکترومغناطیسی یا ترمزهای EM برای کند کردن یا توقف الکتروموتور با استفاده از نیروی الکترومغناطیسی برای اعمال مقاومت مکانیکی (اصطکاک) استفاده می‌شوند. ابتدا این ترمز‌ها، ترمزهای الکترومکانیکی نامیده می شدند، اما با گذشت سالها نام آنها به "ترمزهای الکترومغناطیسی" تغییر کرد، که به روش تحریک آنها اشاره دارد و به طور کلی با ترمزهای الکترومکانیکی مدرن ارتباطی ندارد. این ترمزها در دسته‌ی لوازم جانبی الکتروموتور قرار می‌گیرند. در ادامه به نکات مهم در مورد ترمزهای مغناطیسی و عوامل مهم در قیمت و خرید آن می‌پردازیم.

کلیک کنید

 

ترمزمغناطیسی الکتروموتور

ترمز مغناطیسی چیست و چگونه کار می‌‌کند؟
در هنگام کار با موتور الکتریکی، برای جلوگیری از اختلال در کار، اغلب نیاز است که پس از خاموش کردن موتور، شفت بلافاصله توقف کند. اما به دلیل اینرسی یا نیروی حاصل از وزن، این اتفاق نمی‌افتد. به همین دلیل، ترمز الکتروموتور در مواردی مانند آسانسور، بالابر، نوار نقاله‌های انتقال مواد، دستگاه‌های بسته بندی و ... بسیار اهمیت دارد. به عبارتی ترمزهای الکترومغناطیسی در موتورهای الکتریکی به عنوان یک روش کنترل سرعت و توقف موتور استفاده می‌شوند در حالت توقف، ترمز به صورت خودکار فعال می‌شود و موتور را متوقف می‌کند. در حالت کنترل سرعت، ترمز به صورت کنترل شده فعال می‌شود و سرعت موتور را به طور دقیق کنترل می‌کند.
استفاده از ترمزهای الکترومغناطیسی در موتورهای الکتریکی، به دلیل دقت بالا، کارایی بالا، ایمنی و عدم نیاز به تعویض قطعات، بسیار رایج است.

قیمت ترمز الکترومغناطیسی
قیمت ترمزهای الکترومغناطیسی در موتورهای الکتریکی بسته به نوع و کیفیت آن‌ها متفاوت است. ترمزهای با کیفیت بالا و قابلیت کنترل دقیق‌تر، معمولاً قیمت بالاتری دارند. همچنین، بسته به نوع کاربرد، قیمت ترمزهای الکترومغناطیسی ممکن است متفاوت باشد. برای اطلاع از قیمت ترمز مغناطیسی الکتروموتور می‌توانید با کارشناسان فنی کالاصنعتی در ارتباط باشید.

نکات مهم هنگام خرید ترمز الکترومغناطیسی
هنگام خرید ترمز مغناطیسی خوب است به نکات زیر توجه کنید:

کیفیت ترمز مغناطیسی: قبل از خرید، مطمئن شوید که ترمز مغناطیسی دارای کیفیت مناسب و استاندارد بوده و از جنس مرغوب ساخته شده است.
انتخاب سایز مناسب برای ترمز: ترمز مغناطیسی باید متناسب با سایز فریم الکتروموتور انتخاب شود.
بررسی قیمت: قطعا قیمت یکی از پارامترهای مهم و تاثیر گذار هنگام خرید ترمز الکترومغناطیسی است، با توجه به نوع عملکرد و سایز قطعا قیمت متفاوت است. بهتر است قبل از خرید با فروشندگان معتبر در ارتباط باشید
به طور کلی، قبل از خرید ترمزهای الکترومغناطیسی، حتماً قیمت، کیفیت و مشخصات فنی را با چند منبع مختلف مقایسه کنید تا به انتخاب بهینه برسید و می‌توانید با کارشناسان فنی کالاصنعتی در تماس باشید.

نصب ترمز بر روی الکتروموتور در کدام صنایع کاربرد دارد؟
الکتروموتور ترمز دار برای انواع جرثقیل وینچی،آسانسور،نفر بر و بالابرها،کلایمر،دستگاه شرینک،نوار نقاله های زاویه دار و به طور کلی هر جا که نیاز باشد شفت الکتروموتور برای لحظاتی ثابت شود از ترمز استفاده میشود.

ترمز Ac چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟
این نوع ترمز زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که روتور توقف لحظه ای در زمان استپ اتفاق بیوفتد و سیستم گردشی ترمز تا چند لحظه بعد از استپ موتور در مدار باقی باشد ولی برای دستگاه هایی که قرار باشد زیر بار فشار توقف نمایند استفاده نمیشود زیرا پس از قطع شدن مدار ترمز الکتزوموتور به علت فشار بار شروع به چرخیدن میکند.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

اینورتر تکو (Teco) یکی از محصولات شرکت تکو تایوان است. تکو برندی پیشرو در زمینه محصولات الکترومکانیکی بوده و طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله موتورهای راندمان بالا، درایو اینورتر، الکتروموتورهای آهنربا دائم و سروو موتورها را ارائه می‌دهد. از اینورترهای تکو به‌منظور کنترل دور و گشتاور خروجی الکتروموتورها، کنترل جریان و شوک مکانیکی موتور در هنگام راه‌اندازی و استفاده از تجهیزات سه‌فاز با برق شهری استفاده می‌شود. این درایوها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هریک برای کاربرد خاصی طراحی شده است.

 

اینورتر تکو

 

جدیدترین مدل‌های اینورتر تکو عبارت‌اند از:

 

A510

F510

L510

و مدل‌های قبلی درایو تکو که در ایران بیشتر مورد استقبال قرار گرفته، عبارت‌اند از:

 

اینورتر تکو سری S310

اینورتر TECO سری +E310

وب‌سایت کالا صنعتی به‌عنوان مرجع نقد و بررسی و خرید انواع تجهیزات صنعتی، تمامی درایوهای تکو را با قیمت بسیار مناسب و خدمات پس از فروش از جمله 2 سال گارانتی، 10 سال تأمین قطعات و مشاوره فنی رایگان در خصوص نصب و راه‌اندازی دستگاه ارائه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با ما در ارتباط باشید.

کلیک کنید

 

 

مشخصات فنی اینورتر تکو

انواع اینورتر تکو

 

اینورتر تکو سری S310

 

اینورتر Teco سری S310 یکی از کوچک‌ترین درایوهای این شرکت است که برای کاربری عمومی طراحی شده است. تغذیه برق ورودی این درایو از نوع تک‌فاز بوده و در بازه توانی 0.37 تا 1.5 کیلووات تولید می‌شود. اینورتر تکو سری S310 در دو نوع S310-D و S310-BCD ارائه می‌شود. درایوهای سری S310-D قابلیت نصب مقاومت ترمز ندارند؛ ولی درایو تکو سری S310-BCD دارای پایه‌های مخصوص نصب مقاومت ترمز بوده و در خروجی آن‌ها نیز از یک رله استفاده شده است.

 

لازم به ذکر است که تمامی برنامه‌های موجود در حافظه این درایوها برای کاربردهای عمومی و مطابق با دستورالعمل‌های روتین ثبت شده است؛ لذا برای کاربردهای خاص باید پارامترهای موردنیاز آن‌ها، طبق الگوی خاصی تنظیم شوند. از اینورتر تک‌فاز سری S310 تکو می‌توان در کاربردهایی مانند موتورپمپ، پمپ آب و کشاورزی، جرثقیل‌ها، صنایع بسته‌بندی، صنایع غذایی و کاربردهای CNC استفاده نمود.

 

اینورتر تکو سری E310 پلاس

 

اینورتر تکو سری E310 پلاس به دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز تقسیم می‌شود. اینورتر تک‌فاز این سری از توان 1.5 تا 3.7 کیلووات را پوشش می‌دهد و اینورتر سه‌فاز سری E310 پلاس در بازه توانی 1.5 تا 4 کیلووات تولید می‌شوند. از این درایوها در کاربردهایی مانند صنایع سنگ، چاپ و بسته‌بندی، آبرسانی، جرثقیل‌ها و … استفاده می‌شود.

 

خرید اینورتر تکو

هنگام انتخاب و خرید اینورتر تکو باید به نکات و پارامترهای مختلفی توجه کنید تا اینورتر مناسب برای کاربرد موردنظر خود را بیابید. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

 

نوع کاربرد و بار: از جمله مهم‌ترین عوامل مؤثر در انتخاب و خرید اینورتر تکو، نوع بار اعمال شده به موتور است. ابتدا باید مشخص شود که موتور برای چه نوع کاربردی مورداستفاده قرار می‌گیرد و سپس بر اساس نیازهای کاربرد باید مشخصات فنی اینورتر را انتخاب نمایید.

نوع ولتاژ ورودی: همان‌طور که اشاره شد، اینورترهای سری S310 فقط در نوع تک‌فاز تولید شده و اینورترهای تکو E310+ در دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز تولید می‌شوند. با توجه به دسترسی به برق تک‌فاز شهری یا سه‌فاز باید نوع ولتاژ ورودی اینورتر را مشخص نمایید.

جریان موتور و ضریب توان آن: جریان نامی و ضریب توان موتور معمولاً روی پلاک آن مشخص می‌شود. اگر موتور تحت بار کامل از حداکثر جریان نامی خود استفاده می‌کند و یا ضریب توان آن کمتر از 0.85 است، باید توان اینورتر را یک پله بالاتر از توان موتور انتخاب نمایید. در غیر این صورت، می‌توانید از درایو و الکتروموتوری با توان یکسان استفاده نمایید.

شرایط محیطی: شرایط محیطی مانند میزان رطوبت، گردوغبار، دمای محیط و ارتفاع از سطح دریا نیز بر عملکرد اینورتر اثرگذار هستند. هنگام خرید اینورتر تکو حتماً باید این مشخصات را از کاتالوگ شرکت سازنده بررسی نموده و اینورتر متناسب با شرایط محیطی کارگاه را انتخاب نمایید. همچنین برای بالابردن درجه حفاظت اینورتر می‌توانید از تابلوهای مخصوص نصب اینورتر با مشخصات موردنیاز استفاده نمایید.

ابعاد اینورتر و فضای نصب آن: اگر فضای نصب محدودی برای اینورتر تکو دارید باید ابعاد دقیق دستگاه را از کاتالوگ آن بررسی نموده و با فضای نصب آن مطابقت دهید.

ماژول‌های سخت‌افزاری یا پارامترهای خاص: اگر کاربرد شما نیاز به ماژول‌های سخت‌افزاری مانند مقاومت ترمز یا پارامترهای خاصی مانند موج پالسی نیاز دارد، حتماً باید کارشناسان کالا صنعتی را از آن‌ها مطلع سازید تا اینورتری با مشخصات مناسب را به شما معرفی نمایند.

کارشناسان کالا صنعتی در تمامی مراحل انتخاب، خرید، نصب، راه‌اندازی و نگهداری اینورتر تکو همراه شما بوده و آماده ارائه مشاوره تخصصی رایگان به شما عزیزان هستند.

 

قیمت اینورتر تکو

قیمت اینورتر تکو تحت‌تأثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند؛ از جمله:

 

توان: مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت اینورتر تکو، توان آن است. به‌طورکلی هر چه توان اینورتر بالاتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

نوع بار: قیمت اینورترهای سنگین‌کار مانند سری E310 پلاس بالاتر از اینورترهای کاربری عمومی سری S310 تکو است.

برای مشاهده قیمت اینورتر تکو S310 و E310 به صفحه محصول مراجعه نمایید و یا از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اینورتر تکو (Teco) یکی از محصولات شرکت تکو تایوان است. تکو برندی پیشرو در زمینه محصولات الکترومکانیکی بوده و طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله موتورهای راندمان بالا، درایو اینورتر، الکتروموتورهای آهنربا دائم و سروو موتورها را ارائه می‌دهد. از اینورترهای تکو به‌منظور کنترل دور و گشتاور خروجی الکتروموتورها، کنترل جریان و شوک مکانیکی موتور در هنگام راه‌اندازی و استفاده از تجهیزات سه‌فاز با برق شهری استفاده می‌شود. این درایوها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هریک برای کاربرد خاصی طراحی شده است.

اینورتر تکو

جدیدترین مدل‌های اینورتر تکو عبارت‌اند از:

  • A510
  • F510
  • L510

و مدل‌های قبلی درایو تکو که در ایران بیشتر مورد استقبال قرار گرفته، عبارت‌اند از:

  1. اینورتر تکو سری S310
  2. اینورتر TECO سری +E310

وب‌سایت کالا صنعتی به‌عنوان مرجع نقد و بررسی و خرید انواع تجهیزات صنعتی، تمامی درایوهای تکو را با قیمت بسیار مناسب و خدمات پس از فروش از جمله 2 سال گارانتی، 10 سال تأمین قطعات و مشاوره فنی رایگان در خصوص نصب و راه‌اندازی دستگاه ارائه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با ما در ارتباط باشید.

مشخصات فنی اینورتر تکو

انواع اینورتر تکو

اینورتر تکو سری S310

اینورتر Teco سری S310 یکی از کوچک‌ترین درایوهای این شرکت است که برای کاربری عمومی طراحی شده است. تغذیه برق ورودی این درایو از نوع تک‌فاز بوده و در بازه توانی 0.37 تا 1.5 کیلووات تولید می‌شود. اینورتر تکو سری S310 در دو نوع S310-D و S310-BCD ارائه می‌شود. درایوهای سری S310-D قابلیت نصب مقاومت ترمز ندارند؛ ولی درایو تکو سری S310-BCD دارای پایه‌های مخصوص نصب مقاومت ترمز بوده و در خروجی آن‌ها نیز از یک رله استفاده شده است.

لازم به ذکر است که تمامی برنامه‌های موجود در حافظه این درایوها برای کاربردهای عمومی و مطابق با دستورالعمل‌های روتین ثبت شده است؛ لذا برای کاربردهای خاص باید پارامترهای موردنیاز آن‌ها، طبق الگوی خاصی تنظیم شوند. از اینورتر تک‌فاز سری S310 تکو می‌توان در کاربردهایی مانند موتورپمپ، پمپ آب و کشاورزی، جرثقیل‌ها، صنایع بسته‌بندی، صنایع غذایی و کاربردهای CNC استفاده نمود.

اینورتر تکو سری E310 پلاس

اینورتر تکو سری E310 پلاس به دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز تقسیم می‌شود. اینورتر تک‌فاز این سری از توان 1.5 تا 3.7 کیلووات را پوشش می‌دهد و اینورتر سه‌فاز سری E310 پلاس در بازه توانی 1.5 تا 4 کیلووات تولید می‌شوند. از این درایوها در کاربردهایی مانند صنایع سنگ، چاپ و بسته‌بندی، آبرسانی، جرثقیل‌ها و … استفاده می‌شود.

خرید اینورتر تکو

هنگام انتخاب و خرید اینورتر تکو باید به نکات و پارامترهای مختلفی توجه کنید تا اینورتر مناسب برای کاربرد موردنظر خود را بیابید. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • نوع کاربرد و بار: از جمله مهم‌ترین عوامل مؤثر در انتخاب و خرید اینورتر تکو، نوع بار اعمال شده به موتور است. ابتدا باید مشخص شود که موتور برای چه نوع کاربردی مورداستفاده قرار می‌گیرد و سپس بر اساس نیازهای کاربرد باید مشخصات فنی اینورتر را انتخاب نمایید.
  • نوع ولتاژ ورودی: همان‌طور که اشاره شد، اینورترهای سری S310 فقط در نوع تک‌فاز تولید شده و اینورترهای تکو E310+ در دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز تولید می‌شوند. با توجه به دسترسی به برق تک‌فاز شهری یا سه‌فاز باید نوع ولتاژ ورودی اینورتر را مشخص نمایید.
  • جریان موتور و ضریب توان آن: جریان نامی و ضریب توان موتور معمولاً روی پلاک آن مشخص می‌شود. اگر موتور تحت بار کامل از حداکثر جریان نامی خود استفاده می‌کند و یا ضریب توان آن کمتر از 0.85 است، باید توان اینورتر را یک پله بالاتر از توان موتور انتخاب نمایید. در غیر این صورت، می‌توانید از درایو و الکتروموتوری با توان یکسان استفاده نمایید.
  • شرایط محیطی: شرایط محیطی مانند میزان رطوبت، گردوغبار، دمای محیط و ارتفاع از سطح دریا نیز بر عملکرد اینورتر اثرگذار هستند. هنگام خرید اینورتر تکو حتماً باید این مشخصات را از کاتالوگ شرکت سازنده بررسی نموده و اینورتر متناسب با شرایط محیطی کارگاه را انتخاب نمایید. همچنین برای بالابردن درجه حفاظت اینورتر می‌توانید از تابلوهای مخصوص نصب اینورتر با مشخصات موردنیاز استفاده نمایید.
  • ابعاد اینورتر و فضای نصب آن: اگر فضای نصب محدودی برای اینورتر تکو دارید باید ابعاد دقیق دستگاه را از کاتالوگ آن بررسی نموده و با فضای نصب آن مطابقت دهید.
  • ماژول‌های سخت‌افزاری یا پارامترهای خاص: اگر کاربرد شما نیاز به ماژول‌های سخت‌افزاری مانند مقاومت ترمز یا پارامترهای خاصی مانند موج پالسی نیاز دارد، حتماً باید کارشناسان کالا صنعتی را از آن‌ها مطلع سازید تا اینورتری با مشخصات مناسب را به شما معرفی نمایند.

کارشناسان کالا صنعتی در تمامی مراحل انتخاب، خرید، نصب، راه‌اندازی و نگهداری اینورتر تکو همراه شما بوده و آماده ارائه مشاوره تخصصی رایگان به شما عزیزان هستند.

قیمت اینورتر تکو

قیمت اینورتر تکو تحت‌تأثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند؛ از جمله:

  1. توان: مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت اینورتر تکو، توان آن است. به‌طورکلی هر چه توان اینورتر بالاتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.
  2. نوع بار: قیمت اینورترهای سنگین‌کار مانند سری E310 پلاس بالاتر از اینورترهای کاربری عمومی سری S310 تکو است.

برای مشاهده قیمت اینورتر تکو S310 و E310 به صفحه محصول مراجعه نمایید و یا از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

یکی از پمپ‌های سانتریفیوژ رایج که در بسیاری از کاربردهای انتقال آب و سیالات تمیز بکار می‌رود، الکتروپمپ اتابلوک یا مونوبلوک است. این دستگاه ترکیب موتور و پمپ بوده و بصورت یک‌پارچه می‌باشند؛ بدین صورت که بخش الکتروموتور و بخش پمپ بصورت مستقیم و بدون کوپلینگ به یکدیگر متصل شده‌اند. شرکت استریم چین تولیدکننده انواع پمپ سانتریفیوژ بوده که محصولات متنوعی برای کاربردهای خانگی، نیمه صنعتی، صنعتی و کشاورزی تولید می‌کند. یکی از محصولات پمپ استریم، اتابلوک یا مونوبلوک است.

پمپ مونوبلوک سانتریفیوژ استریم سری SEN با قطر دهانه خروجی از نوع فلنجی با سایزهای 32 الی 80 میلی‌متر مناسب بسیاری از افراد و صنایعی است که نیاز به انتقال و توزیع آب، آبیاری و تقویت فشار آب دارند.

پمپ مونو بلوک استریم

قیمت پمپ مونوبلوک استریم سری SEN
امروزه بسیاری از خریدها بصورت اینترنتی انجام می‌شود. با وجود اینکه پمپ وسیله‌ای تخصصی بوده و شاید انتخاب و خرید آن بصورت حضوری راحت‌تر به نظر برسد اما امروزه با وجود اطلاعات و محتوای کامل از پمپ‌‌ها و ارائه توضیحات جامع به مشتریان و همچنین مشاوره تلفنی، خرید پمپ سانتریفیوژ بصورت اینترنتی حتی راحت‌تر از خرید حضوری شده است. پمپ مونوبلوک استریم سری SEN یکی از این پمپ‌هایی است که کاربردهای کشاورزی و صنعتی داشته و خریداران می‌توانند با مراجعه به این صفحه، اطلاعات و نمودارهای انتخاب آن را مشاهده کنند و مدل پمپ مونوبلوک استریم SEN و قیمت آن را استعلام بگیرند.

پمپ مونوبلوک سانتریفیوژ استریم SEN در سایزها و توان‌های مختلفی تولید می‌شود و با افزایش توان توانایی پمپاژ آن بیشتر شده و قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. برای دریافت لیست قیمت پمپ مونوبلوک سانتریفیوژ استریم SEN تماس بگیرید. 

ادامه مطالب

 

مدل‌های پمپ مونوبلوک سانتریفیوژ استریم سری SEN
مدل‌های پمپ مونوبلوک سانتریفیوژ استریم سری SEN براساس سایز قطر دهانه خروجی و دبی نامی نام‌گذاری می‌شوند. در زیر سری‌های پمپ مونوبلوک استریم SEN آورده شده است:

مونوبلوک سانتریفیوژ استریم SEN32: قطر دهانه خروجی 32 میلی‌متر
مونوبلوک سانتریفیوژ استریم SEN40: قطر دهانه خروجی 40 میلی‌متر
مونوبلوک سانتریفیوژ استریم SEN50: قطر دهانه خروجی 50 میلی‌متر
مونوبلوک سانتریفیوژ استریم SEN65: قطر دهانه خروجی 65 میلی‌متر
مونوبلوک سانتریفیوژ استریم SEN80: قطر دهانه خروجی 80 میلی‌متر
مشخصات فنی و عملکردی پمپ مونوبلوک سانتریفیوژ استریم سری SEN
قطر دهانه خروجی: 32 الی 80 میلی‌متر
توان مصرفی: 2 الی 50 اسب بخار
ماکزیمم هد: 93 متر
ماکزیمم دبی: 240 متر مکعب بر ساعت
محدوده دمای سیال کاری: 10- الی 90 درجه سانتی‌گراد
ماکزیمم فشار مجاز سیال کاری: 10 بار
کلاس عایق‌بندی الکتروموتور: F
درجه حفاظت الکتروموتور: IP55
مشخصات فیزیکی پمپ مونوبلوک استریم SEN
پمپ مونوبلوک سانتریفیوژ استریم SEN دارای بدنه‌ای چدنی و پروانه برنجی یا چدنی می‌باشد. پوسته بخش الکتروموتور از جنس آلومینیوم و کاور فن موتور از ورقه استیل ساخته شده است. در شکل زیر جنس و اجزای الکتروپمپ مونوبلوک استریم سری SEN آورده شده است:

Flowers
انتخاب پمپ سانتریفیوژ مونوبوک استریم SEN
برای انتخاب مدل و سری پمپ سانتریفیوژ مونوبلوک استریم از لحاظ قطر دهانه خروجی و هد و دبی با داشتن دو پارامتر هد و دبی و مراجعه به نمودار همپوشانی زیر می توان مدل مونوبلوک استریم SEN را انتخاب کرد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

معرفی اینورتر هیوندای
شرکت هیوندای موتور یک شرکت چند ملیت کره ایی می باشد که بیشتر به خاطر تولید خودروهای سواری شناخته شده است. شاید کمتر کسی بداند که این غول تجاری دست به تولید تجهیزات برقی و اتوماسیون صنعتی مانند کنتاکتورها و اینورتر HYUNDAI زده است.

کمپانی هیوندا با توجه به نیاز روز افزون بازار به تجهیزات اتوماسیون صنعتی و کنترلی خطوط تولید، اقدام به ساخت اینورتر HYUNDAI کرده است که بتواند این تجهیز حساس و مهم در صنعت را با دقت و کیفیت دو چندان نسبت به سایر رقبای اروپایی خود تولید و روانه بازار کند.

کمپانی هیوندا با توجه به نیاز روز افزون بازار به تجهیزات اتوماسیون صنعتی و کنترلی خطوط تولید، اقدام به ساخت اینورتر HYUNDAI کرده است
نشان تجاری کمپانی هیوندای
اینورتر هیوندای، یک اینورتر کنترل دور قدرتمند می باشد که توانایی کنترل انواع الکتروموتور صنعتی را دارا می باشند. از مزیت های اینورتر هیوندای، استفاده این کمپانی از تکنولوژی روز برای ساخت اینورتر HYUNDAIمی باشد که به کاربران این امکان را می دهد تمامی نیازهای کنترلی بر روی یک الکتروموتور را با قیمت مناسب در اختیار داشته باشند.

اینورتر هیوندای
اینورتر هیوندای دارای انواع مختلفی می باشد و در مدل های مختلف بسته به نوع کاربری تولید می شود.

سایت محتوا مطالب

 

اینورتر هیوندای N700
اینورتر هیوندای N700E
اینورتر هیوندای N800S
اینورتر هیوندای N800A
برای انتخاب دقیق تر و مناسب تر شرکت هیوندا اقدام به تولید انواع اینورتر و درایو هیوندا کرده است.

ویژگی های اینورتر hyundai
کیفیت بالای ساخت
گارانتی و خدمات پس از فروش قدرتمند
پوشش و ارائه در توان های تک فاز و سه فاز
بالابردن عمر مفید الکتروموتور
کاهش ضربه و تنش های مکانیکی موتور
قیمت رقابتی
این ویژگی ها باعث شده که محصولات هیوندای طی سالیان زیاد محبوب کاربران و مصرف کنندگان صنعت برق باشد.

قیمت اینورتر HYUNDAI
قیمت اینورتر HYUNDAI ، متناسب به نوع اینورتر HYUNDAI و همچنین کیلو وات الکتروموتور تعیین می گردد. البته که قیمت مدل های تکفاز با سه فاز متفاوت می باشد و در کشور ما قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر روی قیمت اینورتر می گذارد و درحال تغییر می باشد.

خرید اینورتر هیوندای
برای خرید اینورتر هیوندای شما می توانید با کارشناسان فروش اینورتر هیوندای شرکت پرشیا سرو تماس گرفته و مشاوره خرید اینورتر مورد نظر خود را دریافت نمایید. برای خرید اینورتر هیوندای باید به نکات زیر توجه کنید

توان الکتروموتور
نوع کاربری الکترومتور
مدت زمان فعال بودن موتور
نوع برق ورودی موتور
نوع مد کنترلی که نیاز دارید برای کنترل دور الکترو موتور
با دانستن نکات بالا می توانید خرید اینورتر هیوندای مناسب و با قیمت مهندسی تر داشته باشد.

تعمیر و نگه داری اینورتر hyundai
اینورتر hyundai به خاطر کیفیت ساخت بالایی که دارند همواره از عمر بالایی برخوردار هستند.اما برای اینکه عمر مفید اینورتر هیوندای افزایش پیدا کند و بازده خودرا از دست ندهد پیشنهاد می گردد که بازدید دوره ایی به صورت هر سه ماه یکبار از اتصالات ،سیم بندیهای به عمل آورید و جریان خروجی و ورودی از اینورتر را به وسیله آمپرمتر اندازه گیری نموده و در دفترچه مخصوص به اینورتر یادداشت کرده و با دوره های قبل مقایسه نمایید.

اینورتر هیوندایی N700E
اینورتر هیوندایی N700E، از جمله درایو های کنترل دور قدرتمند و با کیفیت برند هیوندایی می باشد، که تمام خصوصیت های یک اینورتر برای کنترل دور انواع الکتروموتورها را دارا می باشد. اینورتر N700E هیوندای، جایگزین و به روز شده ای اینورتر N700 , N300 می باشد.

اینورتر هیوندایی N700E، از جمله درایو های کنترل دور قدرتمند و با کیفیت برند هیوندایی می باشد، که تمام خصوصیت های یک اینورتر برای کنترل دور انواع الکتروموتورها را دارا می باشد.
اینورتر هیوندای N700E

کاربری اینورتر هیوندای N700E
اینورتر فن
اینورتر پمپ
اینورتر بوستر پمپ
اینورتر نوارنقاله
اینورتر بالابر
اینورتر هواساز ها
اینورتر هیوندای مدل n700e از اینورترهای هستند که می توان هم در کاربری های سبک و هم کاربری های سنگین مورد استفاده قرار بگیرد.

اینورتر هیوندای N800S
اینورتر هیوندای N800S، اینورتر به روز شده سری N700E می باشد که به تدریج جای آن را در بازار خواهد گرفت، درایو N800S علاوه بر دارا بودن آپشن های اینورتر N700E، قابلیت های اضافه و مدهای کنترلی بیشتری مانند PLC داخلی، خازن فویل پلاستیکی و چوک DC خروجی می باشد.


اینورتر هیوندای N800S
کاربری اینورتر هیوندای N800S
اینورتر فن
اینورتر بوستر پمپ
اینورتر کمپرسور
اینورتر نوار نقاله

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

استفاده از روغن مناسب برای گیربکس صنعتی، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر عملکرد و طول عمر این تجهیزات است. وظیفه روغن گیربکس، کاهش اصطکاک و جلوگیری از سایش، خوردگی و زنگ‌زدگی قطعات داخلی گیربکس مانند چرخ‌دنده‌ها، بلبرینگ‌ها و … است. برخی از ویژگی‌های روغن مناسب برای گیربکس صنعتی عبارت‌اند از:

ویسکوزیته مناسب
پایداری حرارتی بالا
عملکرد مناسب تحت بار و فشار
مقاومت در برابر اکسیداسیون
مقاومت در برابر سایش و خوردگی
طول عمر طولانی
در این مقاله به معرفی انواع روغن مناسب برای هر نوع گیربکس پرداخته و مقدار روغن لازم برای روانکاری گیربکس‌ها را نیز بیان نموده‌ایم.

نکات لازم برای انتخاب روغن مناسب گیربکس صنعتی
به‌طورکلی انواع روغن صنعتی مناسب برای گیربکس‌ها را به دو دسته معدنی و سینتتیک تقسیم‌بندی می‌کنند. برای بهبود عملکرد و افزایش طول عمر گیربکس بهتر است روغن‌های معدنی را به‌ازای هر 10000 ساعت کارکرد و روغن‌های سینتتیک را به‌ازای هر 20000 ساعت کارکرد گیربکس تعویض نمایید.
اگر گیربکس برای کاربردهای سنگین صنعتی (به‌عنوان‌مثال تحت دما یا رطوبت بالا) کار می‌کند، بهتر است زمان تعویض روغن گیربکس زودتر از ساعات گفته شده انجام شود.
روغن‌های معدنی و سینتتیک به‌هیچ‌عنوان نباید با هم مخلوط شوند. در این موارد پیشنهاد می‌کنیم از روغن‌های ترکیبی استفاده نمایید.
بهتر است در هنگام تعویض روغن گیربکس، آن را کاملاً شستشو دهید.
نوع روغن، حجم آن و نحوه روغن‌کاری گیربکس باید مطابق دستورالعمل شرکت سازنده گیربکس انجام شود.
روغن مناسب گیربکس حلزونی
گیربکس‌های حلزونی به دو نوع گرد و مکعبی تقسیم می‌شوند و هریک نیاز به حجم و نوع خاصی از روغن دارند.

روغن مناسب گیربکس حلزونی

گیربکس‌های حلزونی گرد (VF/MVF)، باید پیش از راه‌اندازی حتماً با میزان کافی از روغن مناسب پر شوند. گیربکس‌های کتابی تا سایز 90، توسط شرکت سازنده روانکاری شده‌اند؛ ولی سایزهای بزرگ‌تر باید پیش از راه‌اندازی با روغن مناسب گیربکس حلزونی پر شوند. انواع گیربکس حلزونی علاوه بر روغن‌کاری پیش از راه‌اندازی، نیاز به تعویض روغن گیربکس به‌صورت دوره‌ای نیز دارند؛ مدت‌زمان کارکرد دستگاه برای تعویض روغن توسط شرکت سازنده اعلام می‌گردد. برند و نوع روغن مناسب گیربکس حلزونی عبارت است از:

برندهای روغن گیربکس حلزونی

برند نام تجاری نوع روغن
BP ENERGOL SG-XP320 روغن سینتتیک
CASTROL ALPHASYN PG320
MOBIL GLYGOYLE 30
ESSO S220
SHELL TIVELA OIL S320
AGIP TELIUM VSF320
KLUBER SYNTHESO D 220 EP
BP ENERGOL GR-XP460 روغن معدنی
ENERGOL GR-XP220
CASTROL ALPHA MAX 460
ALPHA MAX 220
MOBIL MOBILGEAR 634
MOBILGEAR 630
ESSO SPARTAN EP460
SPARTAN EP220
SHELL OMALA OIL460
OMALA OIL220
AGIP BLASIA 460
BLASIA 220
IP MELLANA OIL 460
MELLANA OIL 320
بهران بهران بردبار 150
بهران بردبار 220
عددی که بعد از نام روغن می‌آید، معمولاً نشان‌دهنده ویسکوزیته آن است. روغن‌هایی که ویسکوزیته بالاتری دارند برای کاربردهای سنگین‌تر و روغن‌هایی که ویسکوزیته کمتری دارند برای کاربردهای متوسط استفاده می‌شوند. به‌طورکلی گیربکس‌های حلزونی در شرایط معمول آب‌وهوایی از روغن‌های گیربکس با گرید ویسکوزیته 150 و 220 استفاده می‌کنند. شرکت نفت بهران، از بهترین تولیدکنندگان روغن صنعتی در ایران است؛ روغن گیربکس‌های این شرکت در انواع مختلفی تولید می‌شوند که در جدول زیر مشخصات آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

مشخصات فیزیکی-شیمیایی ویسکوزیته در دمای 100 درجه سانتی گراد شاخص ویسکوزیته نقطه اشتعال (درجه سانتی گراد) نقطه ریزش (درجه سانتی گراد) چگالی (کیلوگرم/متر مکعب) (در 15 درجه سانتی گراد)
روش آزمون ASTM
D-445 ASTM
D-2270 ASTM
D-92 ASTM
D-1298 ASTM
D-1298
بهران بردبار 68 68 95 210 24- 880
بهران بردبار 100 100 95 218 21- 885
بهران بردبار 150 150 95 234 18- 890
بهران بردبار 220 220 95 240 15- 895
بهران بردبار 320 320 95 240 12- 895
بهران بردبار 460 460 95 246 9- 900
بهران بردبار 680 680 95 248 9- 902
بهران بردبار 1000 990 95 250 3- 870
علاوه بر این، شرکت‌های ایرانی دیگری مانند ایرانول، پارس و … نیز وجود دارند.

روغن گیربکس بالابر
روغن گیربکس بالابر با نام واسکازین یا روغن دنده نیز شناخته می‌شود و نقش مهمی در عملکرد صحیح بالابرها ایفا می‌کند. روغن گیربکس بالابر با روانکاری چرخ‌دنده‌ها و دیگر اجزای داخلی گیربکس، اصطکاک و سایش را به حداقل رسانده و به خنک‌کاری گیربکس در حین کار کمک می‌کند.
بالابرهای ساختمانی یا مغازه باتوجه‌به حجم بار، از گیربکس حلزونی تیپ VF/N با سایز 62 تا 150 استفاده می‌کنند. به‌طورکلی برای بالابرهای ساختمانی از روغن گیربکس صنعتی با گرید 150 و 220 استفاده می‌شود. روغن گیربکس بالابر باتوجه‌به میزان کارکرد دستگاه و شرایط آب‌وهوایی انتخاب می‌شود. در ادامه برخی از برندهای ایرانی و خارجی روغن گیربکس صنعتی مناسب برای بالابرها را معرفی می‌کنیم.
برندهای ایرانی روغن گیربکس بالابر:

کلیک کنید

 

 

روغن گیربکس بهران
روغن گیربکس پارس
روغن دنده ایرانول
برندهای خارجی روغن گیربکس بالابر:

BP
CASTROL
MOBIL
SHELL
ESSO
IP
مقدار روغن گیربکس بالابر ساختمانی برای هر سایز عبارت است از:

سایز گیربکس بالابر

مقدار روغن بر حسب لیتر

63 0.32
72 0.5
86 0.87
110 1.7
130 2.3
150 3
علاوه بر نوع، گرید ویسکوزیته و حجم روغن گیربکس بالابر، زمان تعویض آن هم اهمیت بالایی در طول عمر و عملکرد بهینه بالابرها دارد. پیشنهاد می‌شود روغن را پس از 500 تا 1000 هزار ساعت کارکرد اولیه گیربکس تخلیه نموده و داخل گیربکس را شست‌وشو دهید؛ سپس مجدداً گیربکس از مقدار کافی روغن پرکرده و در فواصل زمانی مشخص و منظم آن را بررسی نمایید.
اگر از روغن معدنی استفاده می‌کنید، بهتر است پس از 4000 ساعت کارکرد، روغن گیربکس بالابر را تعویض نمایید و اگر از روغن‌های ترکیبی استفاده می‌کنید و گیربکس در شرایط سخت آب‌وهوایی نبوده است، می‌توانید پس از 8000 ساعت کارکرد تعویض روغن کنید.

روغن مناسب گیربکس هلیکال
صنایعی که نیاز به گیربکس‌هایی با گشتاور خروجی بالاتر، عملکرد نرم‌تر و کم‌صدا، لقی استاندارد و طول عمر بالاتر دارند، اقدام به خرید گیربکس هلیکال می‌نمایند. گیربکس‌های هلیکال در 4 نوع اصلی تولید می‌شوند:

گیربکس هلیکال شفت مستقیم
گیربکس بول هلیکال یا پینیون کرانویل
گیربکس هلیکال آویز
گیربکس هلیکال شافت موازی
هریک از انواع گیربکس هلیکال نیاز به روغن دنده خاصی دارند؛ انواع روغن مناسب گیربکس هلیکال عبارت‌اند از:

برندهای روغن گیربکس هلیکال

ویسکوزیته BP MOBIL SHELL TOTAL بهران
220 BP Energol GR-XP 220 Mobil gear 630 Shell Omala 220 Carter EP 220 بهران بردبار 220
BP Enersyn SG-XP 220 Mobil Glygoyle 30 Shell Tivela S 220 Carter SY 220 -
- Mobil SHC 630 Shell Omala HD 220 - -
150 - Mobil SHC 629 Shell Omala HD 150 Carter SH 150 بهران بردبار 150
100 BP Energol GR-XP 100 Mobil gear 627 Shell Omala 100 Carter EP 100 بهران بردبار 100
68-46 - Mobil D.T.E 13M Shell Tellus T 32 Equivis ZS 46 بهران بردبار 68
32 - Mobil SHC 624 - Dacnis SH 32 -
22-15 BP Energol HLP-HM 15 Mobil D.T.E 11M Shell Tellus T 15 Equivis ZS 15 -
برندهای روغن گیربکس ایرانی مانند بهران بردبار، پارس نیسان و ایرانول IG نیز از جمله تولیدکنندگان مطرح روغن گیربکس صنعتی هستند.

روغن مناسب گیربکس خورشیدی
گیربکس‌های خورشیدی مانند تمام گیربکس‌های صنعتی باید قبل از راه‌اندازی با مقدار کافی از روغن مناسب پر شوند؛ اولین مرحله تعویض روغن در گیربکس خورشیدی پس از 100 سال کارکرد و مراحل بعدی پس از 1000 ساعت کارکرد دستگاه خواهد بود. انواع روغن مناسب گیربکس خورشیدی به شرح زیر است:

حجم روغن گیربکس خورشیدی
همان‌طور که قبلاً اشاره شد، نوع روغن، ویسکوزیته و حجم روغن موردنیاز برای هر تیپ گیربکس خورشیدی روی برگ گارانتی یا دفترچه همراه محصول درج می‌شود.

نتیجه‌گیری

حجم و نوع روغن گیربکس گفته شده در این مقاله برای اکثر برندها یکسان است؛ بااین‌حال گیربکس‌های برخی از شرکت‌ها مانند ایلماز ترکیه به دلیل طراحی خاص خود نیاز به مقادیر متفاوتی روغن دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از میزان دقیق روغن گیربکس به کاتالوگ هر محصول مراجعه نمایید؛ همچنین می‌توانید از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید و از مشاوره تخصصی رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()