نوشته شده توسط : کوروش فنایی

خرید بلبرینگ SKF

یکی از دغدغه های اصلی مشتریان بلبرینگ SKF، خرید آن است. متاسفانه در بازار ایران بلبرینگ های تقلبی SKF  به شدت افزایش پیدا کرده و با قیمت های متفاوتی نیز عرضه می شوند. هنگام خرید بلبرینگ SKF حتما مدنظر داشته باشید از کدام فروشگاه خرید را انجام میدهید. بلبرینگ های تقلبی SKF به راحتی قابل تشخیص نیست و نیاز به تجربه و اطلاعات فنی زیادی است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های تشخیص بلبرینگ تقلبی، مقاله تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی را مطالعه کنید.  شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تامین کننده انواع قطعات صنعتی به صورت اینترنتی، انواع بلبرینگ و رولبرینگ های SKF را با ضمانت اصالت کالا به مشتریان خود ارائه می دهد. در ادامه به معرفی پارامترهای مهم در هنگام خرید میپردازیم.

  • بار وارد شده بر بلبرینگ: به صورت کلی بارهای روی بلبرینگ میتواند محوری یا شعاعی باشد؛ که بار محوری موازی با محور چرخش است و بار شعاعی عمود بر محور چرخش وارد میشود. 
  • نوع بلبرینگ SKF: بلبرینگ ها در انواع متنوعی طراحی و تولید میشوند و هر نوع کاربرد و ویژگی های منحصر به فردی دارد. یکی از پرکاربرد ترین نوع بلبرینگ، بلبرینگ های شیار عمیق هستند که قادر به تحمل بارهای ترکیبی یعنی نیمه سنگین شعاعی و محوری هستند.
  • سرعت گردش و دوران: تولید و طراحی قفسه در بلبرینگ های غلتکی استوانه ای و سوزنی آنها قادر میکند که با سرعت بیشتری نسبت به باقی بلبرینگ ها گردش کنند.
  • سیستم آب‌بندی در بلبرینگ SKF: جهت اطمینان از عملکرد صحیح بلبرینگ بایستی سیستم آب بندی مناسب انتخاب شود. این سیستم آب‌بندی مانع ورود ناخالصی‌ها مانند گرد و غبار و آب میشود.
  • قطر داخلی و خارجی بلبرینگ: در شافت هایی که قطر نازکی دارند بایستی از بلبرینگ هایی که قطر کمی دارند استفاده کرد. متداول ترین بلبرینگ های کم قطر شیار عمیق و سوزنی هستند. همچنین برای شافت ها نسبتا قطور رولبرینگ‌های بشکه‌ای، مخروطی و استوانه‌ای استفاده میشوند.
  • شرایط محیطی: اکثر محیط های کاری دارای آلودگی مانند گرد و غبار هستند. بنابراین باید بلبرینگی را انتخاب کنید که در برابر ضربات و تنش‌های مکانیکی و آلودگی ها مقاوم باشد. بلبرینگ های برند SKF از مقاوم ترین و با کیفیت ترین بلبرینگ‌های موجود در بازار هستند و انتخابی ایده آل محسوب میشوند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/326/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%85%DB%8C%D9%82/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-skf

 

 



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

برای پیکر بندی خطی در مقایسه با یک پمپ افقی با مکش انتهایی در اندازه ی مشابه، سه مزیت عمده قابل ذکر است.

  1. یک پمپ خطی نسبت به پمپ افقی با مکش انتهایی فضای کمتری در اندازه مشابه اشغال می کند. این موضوع زمانی اهمیت می یابد که نصب پمپ در فضای کوچکی از ساختمان یک کارخانه و یا روی کشتی یا سکوی دریایی مورد نظر باشد.
  2. ساده تر بودن لوله های ورودی و خروجی پمپ بر می گردد. چون در نوع خطی ،فلنج های ورودی و خروجی در یک خط قرارمی گیرند. این موضوع، ضرورت تغییر جهت پایپینگ را که باید برای پمپ با مکش انتهایی انجام شود، از بین برده و امکان حذف زانویی ها و سایر اتصالات را نیز فراهم می کند.
  3. در آخر نیز میتوان به این موضوع اشاره کرد که در پیکربندی خطی از نوع اتصال مستقیم در مقایسه با یک پمپ افقی از نوعFrame-mounted  نیازی به انجام هم محورسازی میدانی نمی باشد، چون موتور و پمپ توسط  Rabbet Fits با یکدیگر هم تراز شده اند.

معایب پمپ خطی

این نوع پیکربندی پمپ، با وجود مزایایی که بیان شد، دارای چندین اشکال عمده نیز می باشد.

  1. در چیدمان عمودی، تکیه گاه موتور به جای صفحه ی پایه، خود پمپ است، از این رو در اندازه های بزرگتر به یک تکیه گاه خارجی نیاز خواهد بود.
  2. این نوع طراحی ا زنقطه نظر ساختاری ذاتا دارای پایداری کمی می باشد، چون بارها وارده مثل پمپ های افقی از نوع Frame- mounted، از طریق شاسی به فونداسیون منتقل نمی شوند.
  3. شرایط مکش (NPSHr) نیز ممکن است به دلیل تغییر جهت های مختلفی که جریان باید در حین حرکت ازفلنج مکش به ورودی پروانه متحمل شود، به خوبی حالت پمپ با مکش انتهایی نباشد.
  4. مورد آخر نیز این است که نشتی صورت گرفته از پکینگ یا مکانیکال سیل به بخش جمع آوری که در آنجا بتواند توسط لوله کشی به یک سیستم پساب منتقل شود (مثل پمپ های افقی)، نرفته و در عوض ممکن است در ناحیه ی محفظه ی نشت بندی تجمع کند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/92/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D8%B7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

 



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

امروزه کارهای تاسیساتی ساده ساختمانی با یک دستورالعمل عمومی قابل پیگیری و انجام است. لذا کالا صنعتی در جهت آموزش راه اندازی پمپ آب سانتریفیوژ این مقاله را آماده کرده و برای استفاده در موارد خاص و تخصصی و پمپ های صنعتی نیاز به مشاوره و استفاده از متخصص است. توجه فرمایید که مقاله ی پیش رو یک دستور العمل عمومی بوده و جهت کارهای تخصصی و فنی تر نیاز به مشاوره و بررسی کارشناس زبده می باشد. جهت کسب اطلاعات فنی با کارشناسان فنی کالا صنعتی در ارتباط باشید.

اقدامات قبل راه اندازی پمپ سانترفیوژی

قدم اول این است که موتور را به لحاظ فنی مورد بررسی قرار دهید. مقدار توان موتور، تکفاز و سه فاز بودن آن، موارد مکانیکی و بسیاری پارامترهای دیگر که نیاز به بررسی دارد را چک کنید.

  • جهت دوران پمپ خیلی مهم است. خصوصاً در پمپ های آب سانتریفیوژ جهت چرخش اولین نکته بوده اما در برخی پمپ های دیگر مانند پمپ پیستونی خیلی مهم نیست. البته بدیهی است که نصب صحیح بسیار بهتر است. اما در پمپ های آب سانتریفیوژ، جهت چرخش اشتباه، باعث ایراد در پمپ و کاهش بسیار زیاد هد و دبی خواهد شد.
  • یکی دیگر از مسائلی که بسیار اهمیت دارد، هم راستا بودن شفت های موتور و پمپ است. در گذشته ابزاری به نام ساعت این فرآیند استفاده می شده است، اما امروزه با دستگاه های بسیار دقیقتری این هم محوری چک می شود.
  • به عنوان یک راهکار ساده برای نصب کوپلینگ، در تجهیزاتی که سبک هستند و زیاد بزرگ نیست، ابتدا با هم محور کردن چشمی و گذاشتن یک ابزار ساده نظیر خط کش، هم محوری اولیه را ایجاد کرده و بعد از نصب کوپلینگ، شفت ها را بچرخوانید. اگر به صورت روان چرخش انجام شد.

کوپل پمپ آب سانتریفیوژ و موتور

اگر سایز پمپ کوچک بوده و امکانات مورد نیاز جهت کوپلینگ را ندارید می توانید با استفاده از تکنیک زیر اقدام به کوپل پمپ و موتور کنید:

  1. ابتدا به صورت چشمی پمپ و موتور را در همه جهات در راستای یکدیگر قرار داده و پس از محکم کردن پیچ موتور، کوپلینگ را چرخانده و اگر کوپلینگ یکنواخت و نرم بچرخد هم محوری و کوپلینگ به درستی صورت گرفته است. روش گفته شده مخصوص پمپ های با دور پایین است.
  2. جهت اطمینان از کوپلینگ صحیح خود اجازه دهید پمپ مدتی کار کند سپس هم محوری را مجددا اصلاح کنید. قابل ذکر است که هم محوری نامناسب میان شفت موتور و پمپ سبب آسیب های جبران ناپذیری به مکانیکال سیل، بلبرینگ ها و چرخ دنده ها (مربوط ب پمپ دنده ای) می شود.
  3. یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام شود، چک کردن صافی و اتصالات است که عملکرد مناسبی داشته باشند، بدیهی است که عملکرد نا مناسب این تجهیزات باعث افت شدید راندمان خواهد شد.
  4. باید توجه داشت در پمپ هایی نظیر پمپ دنده ای، باید قبل از راه اندازی پمپ آب، حتماً پیش گرمایش انجام شود.
  5.  در برخی از پمپ ها، به علت سایز بزرگ پمپ و مقدار فشار زیادی که بر روی پمپ است، باید از یک پمپ دیگر برای سیرکولاتور روغن استفاده شود. باید توجه داشت که نیاز است فیلتر و سطح روغن در این پمپ های جانبی چک شده و سپس راه اندازی شود. توصیه می شود که فیلتر به طور دائم در لوله مکش نصب شود برای اینکه از گیر کردن مواد جامد در داخل پره ها جلوگیری شود.
  6. قبل از راه اندازی پمپ آب، مسیر لوله مکش و رانش باید کاملاً باز باشد لذا تمامی شیرآلاتی که بر سر راه در مسیر وجود دارد، باید بررسی شده و کاملاً باز باشد. علاوه بر این حتماً باید در نظر داشته باشید که مخزن مکش دارای سیال باشد. البته در پمپ آب سانتریفیوژ میتوان شیر خروجی را به صورت موقت بسته نگه داشت.
  7. پمپ را به راه نیندازید مگر اینکه از وجود سیال پمپ شونده به میزان کافی در منبع اطمینان حاصل کنید. اگر پمپ را روشن کرده ولی بعد مشخص شود که ارتفاع استاتیکی منبع پایین است باید شیر دیس شارژ را بسته و شیر مین فلو را باز کرد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/169/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%81%DB%8C%D9%88%DA%98

 



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

در سایت کالا صنعتی فروش گیربکس VF سهند انجام می شود و کالا صنعتی نماینده مستقیم و نماینده رسمی گیربکس VF سهند است. گیربکس VF حلزونی است و به صورت پایه دار نصب می شود. شرکت گیربکس سهند اصفهان تولید کننده گیربکس نرمال VF به صورت پایه دار و گیربکس سری VF/FC به صورت فلنچ دار در ایران است. گیربکس VF/FC به دلیل حالت نصب ویژه ای که دارد در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. به عنوان مثال در میکسر ها از گیربکس VF/FC سهند بسیار استفاده می شود.

تفاوت گیربکس VF/FC با گیربکس MVF/FC

گیربکس VF/FC سهند به وسیله کوپلینگ ، تسمه پولی ، شرینک دیسک و یا ابزارهایی از این دست با الکتروموتور یا محرک های دیگر کوپل می شود. اما گیربکس MVF/FC به وسیله فلانچ ورودی به صورت مستقیم با الکتروموتور کوپل می شود.

گیربکس VF/FC سهند با چه دور هایی تولید می شود؟

  • گیربکس VF/FC سایز 30
  • گیربکس VF/FC سایز 44
  • گیربکس VF/FC سایز 49
  • گیربکس VF FC سایز 62
  • گیربکس VF/FC سایز 86
  • گیربکس VF/FC سایز 110
  • گیربکس VF/FC سایز 130
  • گیربکس VF/FC سایز 150
  • گیربکس VF/FC سایز 185
  • گیربکس VF/FC سایز 210
  • گیربکس VF/FC سایز 250

گیربکس VF/FC سهند با نسبت های 1 به 7 تا 1 به 100 موجود است.

مشاوره برای خرید گیربکس VF/FC سهند هم دارید؟

گروه کالا صنعتی با تجربه کافی در زمینه شناخت گیربکس صنعتی ، میتواند بهترین گیربکس VF FC را به شما پیشنهاد دهد. مشاوره گیربکس VF FC سهند نیاز به مشخصاتی دارد که از سوی خریدار مطرح و با توجه به این مشخصات بهترین گیربکس وی اف اف سی پیشنهاد می شود.

چرا برای گیربکس میکسر و همزن ها بهتر است از گیربکس VF FC استفاده شود؟

در حقیقت بهتر است از گیربکس VF/FC با تسمه و پولی استفاده شود. این مزیت باعث خواهد شد که اگر شافت داخل میکسر قفل کند ، تسمه به صورت هرز بگردد و از آسیب دیدن الکتروموتور و گیربکس صنعتی جلوگیری شود. در گیربکس VF/FC به دلیل اینکه اتصال بین الکتروموتور و گیربکس VF FC با تسمه و پولی امکان پذیر است ، برای وسایلی مانند میکسر ها از این گیربکس صنعتی بسیار استفاده می شود.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/171/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D9%87%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-sahand/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-vf-%D9%86%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%87%D9%86%D8%AF

 



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

امروزه به دلیل مشکلات کمبود آب و خشکسالی، استفاده از پمپ بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در واقع از تانک ها برای ذخیره ی آب استفاده می شود که با استفاده از پمپ، آب مورد نظر راهی لوله های آب می شود. هم چنین از پمپ ها در مصارف کشاورزی و آبیاری محصولات نیز استفاده می شود. با حفر چاه های آب و قرار دادن پمپ در آن ها، به واسطه ی اختلاف فشار ایجاد شده توسط پمپ، آب به خارج چاه هدایت می شود. می توان این آب را با استفاده از شیلنگ به سمت محصولات کشاورزی و زراعی هدایت کرد. پمپ آب بشقابی ابارا سری CMA یکی از بهترین و شناخته شده ترین پمپ ها می باشد که در این مقاله بیشتر به آن خواهیم پرداخت. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و ویژگی های پمپ آب بشقابی ابارا سری CMA، درباره ی محصولات ابارا، پمپ بشقابی ابارا EBARA و نکاتی که باید هنگام استفاده از پمپ رعایت شود؛ می پردازیم. با ما همراه باشید.

مشخصات فنی و ویژگی های پمپ آب بشقابی ابارا سری CMA

برای خرید هر وسیله ابتدا باید مشخصات فنی و ویژگی های دستگاه مزبور را به دقت مطالعه و بررسی نمود. سپس با توجه به نیاز خود، دستگاه مورد نظر را انتخاب و خریداری کنیم.

  1. توان پمپ مزبور یک اسب بخار می باشد.
  2. جنس پروانه های به کار رفته در این پمپ، تکنو پلیمر است.
  3. جنس بدنه ی دستگاه فوق الذکر از چدن می باشد.
  4. حداکثر دبی و جریان آب این پمپ 6 متر مکعب بر ساعت می باشد.
  5. بیشترین هد و ارتفاع پمپ مذکور 34.5 متر است.
  6. جرم این پمپ 12 کیلوگرم است.
  7. نوع الکتروموتور پمپ آب بشقابی ابارا سری  CMA، تک فاز می باشد.
  8. نوع اتصالات پمپ مورد نظر در این مقاله، رزوه ای و سایز اتصالات آن 4/1-1 اینچ است.
  9. برای پمپ سری CMA 1.00 حداکثر می توان سیالی را با دمای 40 درجه ی سانتی گراد را پمپ کرد. این در حالی است که برای سایر پمپ ها می توان سیالاتی حداکثر تا دمای 90 درجه ی سانتی گراد را پمپ نمود.
  10. بدنه ی پمپ مذکور بسیار مقاوم بوده و صدای تولید شده توسط آن نیز بسیار کم می باشد. دلیل صدای کم این پمپ، نوع پروانه ی مورد استفاده در آن است. پروانه ی پمپ از نوع بسته می باشد که باعث افزایش هد و ارتفاع پمپ شده که در نهایت موجب صدای کم آن خواهد شد.
  11. الکتروموتورهای پمپ مزبور دارای راندمان بالا و مصرف انرژی کمی می باشند. بنابراین با مصرف انرژی کم، بیشترین بازده و کارایی را خواهید داشت.
  12. دور موتور دستگاه 2900 دور بر دقیقه ( rpm )، خازن توکار، فرکانس 50 هرتز (Hz)، کلاس عایق بندی F و کلاس حفاظت IP44 می باشد.

لازم به ذکر است پمپ هایی که با پسوندهای IE3 ,IE2 ,IE نماد گذاری شده اند؛ الکتروموتور هایشان سری E  می باشند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1222/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7-ebara/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7-ebara-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A2%D8%A8-%D8%A8%D8%B4%D9%82%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-cma

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

انواع مختلفی از الکتروموتور چینی توسط سازندگان مختلف در کشور چین تولید و صادر می‌شود. از جمله مهمترین برندهای چینی:

  1. الکتروموتور چینی استریم 
  2. الکتروموتور کایجلی 
  3. الکتروموتور ارسم 
  4. الکتروموتور RMP
  5. الکتروموتور ایده آل
  6. الکتروموتور JM.CO

بهترین الکتروموتور چینی در ایران

الکتروموتور استریم، الکتروموتور کایجلی و ارسم گوانگلو هستند که گروه کالا صنعتی این کالاها را به قیمت کاملاً رقابتی و خدمات پس از فروش مناسب عرضه می کند.

الکتروموتور چینی استریم

یکی از بهترین الکتروموتورهای چینی برند استریم است که به صورت تک فاز و سه فاز تولید می شود. الکتروموتورهای سه فاز استریم در سه سری Y3 ،Y2 ،Y موجود هستند.

مشخصات فنی الکتروموتور استریم

  • توان: 320 یا 250 تا 37/0 کیلو وات
  • دور: 750، 1000، 1500، 3000
  • جنس پوسته: چدن و آلومینیوم
  • اندازه چارچوب: 355 تا 63

lkfu: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/634/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C

 

 



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

برند زیلابگ هواکش های خود را در سه نوع آکسیال، سانتریفیوژ و مرغداری و گلخانه ای تولید می کند. هر کدام از این دو دسته شامل انواع هواکش می باشد که که در ادامه به بررسی مختصری از این هواکش ها می پردازیم.

  • فن آکسیال زیلاگ
  • فن سانتریفیوژ زیلابگ
  • هواکش مرغداری و گلخانه ای  زیلابگ
  • هواکش سقفی زیلابگ

هواکش آکسیال زیلابگ

شرکت زیلابگ هواکش های آکسیال خود را با توجه به جنس پروانه، به دسته پروانه فولادی ST37، پروانه آلومینومی و پروانه پلاستیک تقسیم کرده است. هواکش آکسیال زیلابگ با توجه به قدرت، اندازه، سایز و میزان هوادهی دارای انواع متفاوتی هستند که به صورت صنعتی و تاسیساتی(هواکش های سردخانه های) تولید می شوند. هواکش آکسیال زیلابگ در دو نوع دمنده و مکنده تولید می شود.

هواکش آکسیال زیلابگ پروانه آلومینیومی

همانطور که از نام این سری از هواکش های زیلابگ مشخص است، پروانه آن ها آلومینیومی می باشد. این هواکش ها جریان هوای مارپیچی را به جریان هوای مستقیم تبدیل کرده و پرتاب و بازده جریان هوا را افزایش می دهند. مشخصات این فن زیلابگ را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/805/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D9%87%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B4/%D9%87%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B4-%D8%B2%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%A8%DA%AF-zilabeg

 



:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

کس حلزونی در انواع مختلفی تولید می شود و نمونه های ساخت داخل کشور و همچنین کالاهای خارجی تولید کشورهای ترکیه، ایتالیا، چین و... در بازار یافت می شود. در بین تولیدکننده های داخلی شرکت سهند دور اصفهان، شاکرین گیربکس اصفهان، شاکرین صنعت سپاهان، رستمی و ... جزو بهترین صنعتگران کشور شناخته شده و تمامی تولیدات آنها از طریق سایت کالا صنعتی قابل دسترسی و خرید می باشد. شرکت ایلماز یا یلماز YILMAZ REDOKTUR ترکیه محصولات بسیار با کیفیتی تولید میکند و گیربکس حلزونی مکعبی آن در تیپ های مختلف از EN30 تا EN125 در بازار ایران موجود می باشد. گیربکس حلزونی مکعبی چینی که در بازار و بین صنعتگران کشور بیشتر تحت عنوان گیربکس چینی شناخته می شود، از تیپ NMRV25 تا NMRV150 موجود است.

انواع گیربکس های حلزونی

تمامی گیربکس های حلزونی به دو صورت کلی 1- ورودی سالیدشافت 2- ورودی هالوشافت و فلنج عرضه می شوند. با توجه به اهمیت بحث نگهداری و تعمیرات در طول عمر گیربکس صنعتی، یکی از مواردی که اهمیت ویژه ای دارد و پیگیرانه باید مورد توجه مصرف کنندگان این قطعه قرار بگیرد، روغنکاری آنهاست. در این مقاله بیشتر به میزان روغن مورد استفاده گیربکس حلزونی پرداخته می شود. پیشنهاد می شود برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه روغنکاری یا انواع روش های روغنکاری گیربکس حلزونی به مقاله زیر مراجعه شود.

پارامتر حجم روغن مناسب

به طور کلی بر اساس دو پارامتر می توان حجم روغن مناسب تجهیز مورد نظر را پیدا کرد و به کار گرفت:

  1. نوع یا تایپ یا سایز گیربکس حلزونی
  2. نحوه نصب (جهت نصب گیربکس)

باید توجه داشت میزان روغن داخل گیربکس که ماردون و دنده برنجی گیربکس حلزونی در آن سیکل کاری خود را طی میکنند، باید مقدار بهینه ای باشد. حجم روغن بیشتر و یا کمتر از حد استاندارد که توسط شرکت تولید کننده اعلام می شود، باعث ایجاد خرابی و آسیب به گیربکس خواهد شد.

روغن های مختلفی برای استفاده در گیربکس های حلزونی از طرف کارخانه ها پیشنهاد می گردد، اما به طور کلی روغن دنده EP140 به عنوان یک نسخه کلی برای گیربکس حلزونی توصیه می شود و تجربه نشان داده است که کارکرد و سازگاری بسیار خوبی با انواع گیربکس صنعتی حلزونی دارد. از این رو توصیه می گردد با استفاده از جداول زیر حجم روغن گیربکس حلزونی مورد استفاده را در نظر بگیرید.

حجم روغن گیربکس حلزونی مکعبی یا کتابی

همانطور که قبلا گفته شد، با توجه به نحوه نصب ممکن است حجم روغن مورد نیاز گیربکس حلزونی کمی متفاوت باشد لذا با عنایت به تصویر زیر می توان نحوه نصب را انتخاب و از جدول (3) برای حجم روغن مصرفی گیربکس حلزونی مکعبی یا کتابی استفاده نمود.

روغن گیری گیربکس کتابی

150 130 110 90 75 63 50 40 30 25 سایز/حالت خروجی
7 4.5 3 1 0.55 0.3 0.15 0.08 0.04 0.02 B3
5.1 3.3 2.2 B8
5.4 3.5 2.5 B6/B7
7 4.5 3 V5
5.1 3.3 2.2 V6

جدول (3)

توجه: تمامی اعداد ذکر شده در جدول به واحد لیتر آمده است. جدول (3) برای گیربکس چینی، گیربکس کتابی سهند اصفهان و... قابل استفاده می باشد.

گیربکس مکعبی حلزونی

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/1712/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%86%DB%8C

 

 



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

خوراک و دان مصرفی طیور بخش مهمی از هزینه های تولید در صنعت مرغداری را در بر می گیرد. از این رو استفاده از روشی که با کنترل دان مصرفی بتواند باعث کاهش هزینه ها شود از اهمیت بالایی برخوردار است. در روش های سنتی از دانخوری سطلی (برای مرغداری های کوچک) یا ناودانی استفاده می شود که به نیروی انسانی زیادی در واحدهای بزرگ نیاز دارد و باعث صرف زمان زیادی برای خوراک دهی می شود. اما استفاده از روش های اتوماتیک و مکانیزه می تواند مزایای بسیاری با خود به همراه داشته باشد.

مزایای روش های اتوماتیک و مکانیزه دانخوری

  • نیاز به نیروی انسانی کمتر
  • تنظیم و کنترل دان مصرفی
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • کنترل بهداشت دان
  • توزیع یکنواخت دان

اجزای دانخوری اتوماتیک

سیستم دانخوری اتوماتیک دارای سه بخش اصلی است:

  1. مخزن دان (سیلو یا هاپر)
  2. سیستم انتقال دان
  3. سیستم تخلیه دان
  4. منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/1729/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AE%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%BA%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C


:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

قطعات پمپ آب خانگی

این که شما خریدار و صاحب پمپ آب باشید یا یک تکنسین نصب و راه اندازی پمپ، مهم است که بدانید چه لوازم جانبی دیگری برای پمپ خود نیاز دارید. لوازم جانبی پمپ آب می تواند به عملکرد پمپ حتی با کارایی بیشتر کمک کند. در این بخش قطعات اصلی پمپ خانگی را به صورت خلاصه معرفی خواهیم کرد. از جمله اجزای اصلی تشکیل دهنده پمپ خانگی می توان به پروانه، بلبرینگ، پیستون، شافت، پایه، پوسته یا پوشش، دنده، دیافراگم، دیسک، گیج فشار، کلید اتوماتیک، سیل مکانیکی، واشر کاغذی، رینگ سایشی، بوش، دیفیور، عینکی و ... اشاره کرد. هر یک از این اجزا نقش اصلی و مهمی در عملکرد تعریف شده برای پمپ دارند. لوازم جانبی پمپ اما نقش ثانویه و بهبود دهنده در کارکرد وظایف مختلف پمپ ایفا می کنند.

نکته قابل ذکر در بحث شناخت و تهیه لوازم جانبی پمپ، شناخت نوع پمپ است. به طور مثال قطعات پمپ پنتاکس بسته به اینکه کدام پمپ از این برند معتبر و باکیفیت تهیه شده باشد، فرق خواهد داشت. برند پنتاکس انواع پمپ های خانگی، پمپ خود مکش، پمپ بشقابی، پمپ سانتریفیوژ و ... را به بازارهای جهانی عرضه نموده است. همچنین لوازم جانبی پمپ گرانفوس در انواع و کاربردهای مختلف در بازار قطعات و تجهیزات صنعتی موجود است که با مشورت با کارشناسان و متخصصان فروش می توانید اطلاعات کافی را در حوزه نوع این لوازم، برندهای موجود، قیمت و ... دریافت نمایید.

پمپ پنتاکس

پمپ آب پنتاکس

لوازم جانبی پمپ آب

صاف کننده ها

پمپاژ آب صرفاً به معنای انتقال آب پرفشار به نقاط دیگر است. حال ممکن است این آب آلوده و دارای میکروب و آلاینده هایی باشد که در مصارف خانگی یا برخی مصارف صنعتی و کشاورزی موجب آسیب به سلامتی افراد شود. آب فاضلاب یا رودخانه همچنین ممکن است با مقدار زیادی گل و سنگ و لجن همراه باشد که توانایی مسدود کردن و خراب شدن پمپ آب شما را دارد. یک صافی می تواند از این اتفاقات ناگوار جلوگیری کند. با سرمایه گذاری در تهیه یک قطعه صافی، می توانید اطمینان داشته باشید که قبل از ورود آب به مکانیسم های داخلی پمپ آب، جلوی هرگونه آلودگی گرفته خواهد شد. بسته به نوع جامداتی که با آن روبرو هستید، مطمئن شوید که نوع و اندازه صافی مناسب را انتخاب کرده اید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/409/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%DB%8C-%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%DB%8C-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%81%DB%8C%D9%88%DA%98

 



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1402 | نظرات ()