نوشته شده توسط : کوروش فنایی

الکتروموتور ارسم که با نام‌های ارسم گوانگلو یا الکتروموتور گوانگلو نیز شناخته می‌شود، یکی از برندهای شناخته‌شده الکتروموتور چینی است که در دو نوع سه‌فاز و تک‌فاز و با توان 0.09 تا 400 کیلووات تولید می‌شود. موتورهای سه‌فاز ارسم با چهار سرعت 750، 1000، 1500 و 3000 دور بر دقیقه و موتورهای تک‌فاز آن با دو سرعت 1500 و 3000 RPM ارائه می‌شوند. کلاس راندمان الکتروموتور گوانگلو IE1 بوده و درجه حفاظتی IP54 و IP55 دارند. همچنین کلاس عایقی این موتورها F بوده و در دمای محیطی منفی 15 تا مثبت 40 درجه سانتی‌گراد بدون مشکل کار می‌کنند. موتورهای ارسم باتوجه‌به تیپ و توان، با دو پوسته آلومینیوم و چدن ارائه می‌شوند؛ این الکتروموتورها به دو روش پایه و فلنج در جهت‌های مختلف قابل‌نصب هستند.

انواع الکتروموتور ارسم
به‌طورکلی انواع الکتروموتور ارسم به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

الکتروموتور سه‌فاز ارسم (آلومینیومی و چدنی)
الکتروموتور تک‌فاز ارسم (آلومینیومی)
هر یک از این موتورها در تیپ‌های مختلفی تولید می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

الکتروموتور ارسم سه‌فاز پوسته آلومینیوم
الکتروموتور ارسم سه‌فاز پوسته آلومینیومی با نام تجاری GL شناخته می‌شود؛ این موتورها از سایز فریم 56 تا 160 و توان 0.09 کیلووات (0.12 اسب بخار) تا 0.55 کیلووات (0.75 اسب بخار) تولید می‌شوند.

الکتروموتور گوانگلو سه‌فاز پوسته چدن
الکتروموتور گوانگلو سه‌فاز پوسته چدنی، با سروصدای کم، راندمان بالا و عملکرد اولیه خوب برای استفاده در کاربردهای مختلف صنعتی مانند دمنده‌ها، پمپ، کمپرسور، صنایع غذایی، کشاورزی و ... به کار می‌رود. موتورهای سه‌فاز چدنی ارسم، از سایز فریم 80 تا 355 و محدوده توان 0.18 کیلووات (0.25 اسب) تا 400 کیلووات (540 اسب) و با نام تجاری 73 تولید می‌شوند. از جمله ویژگی‌های این نوع موتور می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

فرکانس محاسبه شده: 50 تا 60 هرتز
کلاس عایقی: F
درجه حفاظتی: IP55
روش خنک کاری: IC411
الکتروموتور ارسم تک‌فاز پوسته آلومینیوم
الکتروموتورهای ارسم تک‌فاز آلومینیومی در انواع تک خازن و دو خازن با تیپ‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ الکتروموتور گوانگلو موجود در ایران از نوع الکتروموتور تک فاز آلومینیومی دو خازن است که با نام تجاری GMYL و مشخصات زیر ارائه می گردد:

سایز فریم: 71 تا 112
محدوده توان: 0.37 کیلووات تا 3.7 کیلووات
فرکانس کاری: 50 هرتز
ولتاژ: 220 ولت
درجه حفاظتی: IP54
خرید الکتروموتور ارسم
پیش از خرید الکتروموتور ارسم باید نیازهای کاربرد را به دقت بررسی نموده و بر اساس آن ها موتور مناسب را انتخاب نمایید. از جمله

تعداد فاز تک‌فاز سه‌فاز
توان خروجی (KW) 0.37 تا 3.7 کیلووات 0.09 تا 400 کیلووات
ولتاژ (V) 220 ولت
تا 3 کیلووات: 220 تا 380 ولت

بیش از 3 کیلووات: 380 تا 660 ولت

سرعت موتور (RPM) 1500 - 3000 750 - 1000 - 1500 - 3000
درجه حفاظتی IP54 IP54 و IP55
حالت‌های اصلی نصب B3 - B5 - B35 - B14 B3 - B5 - B35 - B14
سایز فریم 71-112 56-355
جنس پوسته آلومینیوم آلومینیوم - چدن
قیمت الکتروموتور ارسم
قیمت الکتروموتور ارسم، یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب و خرید این محصولات است. عوامل مختلفی بر قیمت الکتروموتور گوانگلو اثرگذار هستند؛ از جمله:

نوع موتور: الکتروموتور ارسم گوانگلو تک‌فاز به دلیل پیچیدگی بیشتر در ساختار، قیمت بالاتری نسبت به موتورهای سه‌فاز ارسم دارند.
توان موتور: با افزایش توان موتورهای ارسم، قیمت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.
سرعت موتور: سرعت و قیمت الکتروموتورها معمولاً با هم نسبت عکس دارند؛ الکتروموتورهایی که سرعت کمتری دارند، قیمت بالاتری دارند.
جنس پوسته: قیمت الکتروموتورهای پوسته چدنی، نسبت به موتورهای آلومینیومی ارسم بیشتر است.

چه عواملی در موفقیت کارخانه ارسم گوانگلو Guanglu دخیل هستند؟
عوامل مختلفی در موفقیت کارخانه ارسم گوانگلو Guanglu دخالت دارند که این عوامل عبارتند از : پرسنل متعهد، با انگیزه و مسئولیت پذیر، سطح بالای فنی و علمی مدیران و کارکنان، امکانات پیشرفته تولید و آزمایشگاهی برای آزمایش محصولات و تضمین کیفیت آنها میباشد.

دینام ارسم تا چه توانی موجود است؟
الکتروموتور ارسم تقریباً بیشترین موجودی الکتروموتور چینی در ایران را دارد. یکی از برند های سرشناس در ایران است و به لحاظ کیفی هم کاملاً با برند های خوب چینی رقابت می کند.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/294/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D9%85-ercem-guanglu



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

دامنه کاربرد پمپ‌ها بسیار گسترده است و هر پمپی با توجه به ویژگی‌های ساختاری و عملکردی که دارد، برای انتقال سیالاتی با خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت بکار می‌رود. سیالات با خواص خورندگی، اسیدی و سمی از جمله سیالاتی هستند که در کاربردهای مختلفی وجود دارند. پمپ‌هایی با شرایط خاص که از جنس‌های ضد خورندگی ساخته شده باشند، برای جابجایی سیالات اسیدی و خورنده بکار می‌روند. یکی از این پمپ‌ها، پمپ اسید است که از مواد پلیمری یا آلیاژهایی مثل استیل ضدزنگ 316 ساخته می‌شود. گاهی اوقات وجود خاصیت خورندگی و اسیدی‌بودن می‌تواند برای محیط مخرب باشد یا سیال قیمت بالایی داشته باشد و در صورتی که پمپ دارای نشتی باشد، می‌تواند هم منجر به آسیب‌زدن به محیط شود و هم هزینه زیادی داشته باشد. پمپ مگنتی به عنوان یک پمپ سانتریفیوژ معمولا از اجزایی پلیمری ساخته شده و به دلیل نداشتن سیل مکانیکی، نشتی در آن اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین بهترین گزینه برای انتقال سیالات خورنده، اسیدی و گران‌قیمت می‌باشد.

پمپ مگنتی

پمپ مگنتی چیست؟
پمپ مگنتی در دسته پمپ سانتریفیوژ یا گریز از مرکز قرار می‌گیرد که از آب‌بند مکانیکی یا سیل مکانیکی بهره نمی‌برد و این یکی از مشخصه‌های پمپ مگنتی محسوب می‌شود. این پمپ‌ها از فناوری آهنربای محرک و آهنربای داخلی متصل به پروانه برای حرکت سیال در پمپ استفاده می‌‌کنند. پمپ مگنتی می‌تواند به راحتی از نشت مایعات جلوگیری نموده و در نتیجه با این عمل نه تنها مانع از هدر رفت مایعات گران قیمت می‌شود، بلکه از وقوع خطرات آسیب‌پذیر ناشی از نشتی مواد خطرناک و پرهزینه پیشگیری می‌‌نماید. پمپ مگنتی با انتقال نیرو از موتور الكتريكی به پروانه پمپ به صورت غیر مستقیم از طریق ایجاد ميدان مغناطيسی شروع به کار کرده و با ایجاد نیروی گریز از مرکز به سیال، می‌تواند انواع مختلف مایعات، مواد سمی و سيالات خطرناک را بدون استفاده از مكانيكال سيل پمپاژ ‌نماید.

قیمت پمپ مگنتی
پمپ مگنتی معمولا از جنس‌های پلیمری مثل پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن، وینیلدین و ... ساخته می‌شود. البته پمپ مگنتی از جنس‌های فلزی فولاد ضد زنگ، برنز و تیتانیوم نیز در مواردی ساخته می‌شود. جنس اجزای پمپ مگنتی بر قیمت تمام‌شده آن تاثیر دارد. همچنین مقدار هد و دبی که این پمپ می‌تواند ایجاد کند، دیگر پارامتر تاثیرگذار بر قیمت پمپ مگنتی است. ابعاد پمپ، مقدار توان و قدرت پمپ نیز بر قیمت تمام شده تاثیرگذار است.

همچنین به دلیل پیچیدگی بیشتر پمپ مگنتی نسبت به سایر پمپ‌های سانتریفیوژ و تکنولوژی استفاده از مگنت در آنها، سازندگان کمتری در زمینه تولید آن فعالیت می‌کنند. این پمپ نسبتا گران است اما برند و کیفیت طراحی و ساخت آن نیز در قیمت پمپ مگنتی موثر است. برای دریافت قیمت و استعلام موجودی پمپ‌های مگنتی از برندهای مثل SPC، کالمو و آینسو و ... با کارشناسان کالاصنعتی تماس بگیرید.

تفاوت پمپ سانتریفیوژ بدون آب‌بند و با آب‌بند
از یک دیدگاه می‌توان پمپ‌های سانتریفیوژ موجود را در دو گروه عمده دسته‌بندی کرد:

پمپ‌ با آب‌بندی
پمپ بدون آب‌بندی
در گروه اول، پمپ‌ها به سیستم آب‌بند مکانیکی مجهز هستند. با توجه به اینکه عمده نشتی از قسمت آب‌بند اتفاق می‌افتد، در این نوع از پمپ‌ها امکان نشت سیال وجود دارد. اکثر پمپ‌های سانتریفیوژ مثل پمپ حلزونی و پمپ طبقاتی در این گروه قرار می‌گیرند. اما نوعی پمپ سانتریفیوژ وجود دارد که بدون آب‌بند بوده و بنابراین نشتی در آن اتفاق نمی‌افتد. پمپ مگنتی در گروه دوم قرار می‌گیرد. پمپ‌های مگنتی برای کاربردهایی که در آن‌ها به هیچ وجه نشت سیال نباید وجود داشته باشد یا سیال از نوع اسیدی، خورنده و گران قیمت است، مناسب می‌باشد. برای دریافت کاتالوگ پمپ مغناطیسی و مشاوره جهت خرید پمپ، با کارشناسان بخش پمپ ما در ارتباط باشید.

برای درک ساختار پمپ با آب‌بندی و پمپ بدون نیاز به آب‌بندی، اجزا و شکل این دو گروه پمپ در زیر آورده شده است:

تفاوت پمپ با سیل و بدون سیل

نحوه عملکرد پمپ مگنتی
نحوه عملکرد پمپ سانتریفیوژ به صورتی است که انتقال انرژی از الکتروموتور به شفت و سپس پروانه اتفاق افتاده و حرکت چرخشی پروانه منجر به جریان سیال در محفظه پمپ می‌شود. در واقع در پمپ‌های گریز از مرکز شفت الکتروموتور و پمپ که پروانه به آن متصل است بصورت اتصال مستقیم با یکدیگر کوپل شده‌اند. پمپ مگنتی نوعی پمپ سانتریفیوژ است و بنابراین نحوه عملکرد آن مشابه سایر پمپ‌های سانتریفیوژ است با این تفاوت که در پمپ مگنتی اتصال مستقیمی بین شفت موتور و پروانه وجود ندارد و انتقال انرژی چرخشی روتور به شفت پمپ توسط نیروی مغناطیسی یا آهنربایی اتفاق می‌افتد.

کاربردهای پمپ مگنتی
در مورد پمپ مگنتی و اینکه ساختار و ویژگی‌های این پمپ به چه صورت است توضیح داده شد. مشخص شد که به دلیل جنس بکار رفته و نحوه عملکرد پمپ مگنتی یکی از پمپ‌های بسیار مناسب برای پمپاژ سیالات اسیدی و خورنده است. در زیر چند مورد از کاربردهای پمپ مگنتی ارائه شده‌اند:

انتقال سیالات اسیدی و بازی در صنایع شیمیایی و پتروشیمی‌ها
جابجایی مواد سمی و خورنده
انتقال مواد و سیالاتی گران قیمت به دلیل عدم وجود نشتی در پمپ مگنتی
پمپاژ اسیدهای قوی مثل سولفوریک اسید، نیتریک اسید، اسید استیک، فسفریک اسید در صنایع مختلف
جابجایی مواد و سیالات فرار مثل ترکیبات آروماتیک و مبردها، الکل‌ها
انتقال آب‌های شور
مزایای پمپ مگنتی
با توجه به کاربردهای پمپ مگنتی که بیان شد، این پمپ‌ها دارای مزایایی است که در زیر آورده شده اند:

رعایت الزامات سخت‌گیرانه سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) در طراحی پمپ‌های مگنتی باعث شده تا نگرانی‌های زیست‌ محیطی در حین استفاده از این دستگاه کاملا مرتفع گردد.
این نوع از پمپ‌ها برای پمپاژ سیالات اسیدی و بسیار خطرناک به گونه‌‌ای طراحی شده که هیچ گونه نشتی در بر نداشته و برای انتقال سیالات گران قیمت مناسب می‌باشد.
به دلیل آب‌‌بندی مناسب، مقاومت بالا و ایمنی بالای اجزای مختلف آن باعث شده تا پمپ‌های مگنتی را برای پمپاژ سیالات خطرناک و خورنده استفاده نمایند.
به دلیل عدم نشتی آن، آلایندگی آن تقریبا نزدیک به صفر است.
اجزای مختلف این پمپ با نیروی گریز از مرکز کار کرده و به دلیل عدم استفاده از کوپلینگ، بخش‌‌های مختلف آن با هم تماس نداشته و ساییدگی ایجاد نمی‌کنند.
این نوع پمپ سر و صدای بسیار کمی داشته و در نتیجه از بروز آلودگی صوتی جلوگیری می‌‌کند.
این نوع از پمپ‌ها از راندمان بسیار بالایی برخوردار هستند و به توجه به ابعاد و اندازه‌های مختلفی که دارند فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند.
معایب پمپ مگنتی
معمولا در دماهای بالا مگنت‌های مورد استفاده در پمپ مگنتی قدرت مغناطیسی خود را از دست می‌دهند (محدودیت دما)
با توجه به حضور مگنت به جای کوپل مستقیم مکانیکی، این پمپ‌ها در توان‌های محدودی در دسترس هستند.
گرچه نصب و راه‌اندازی پمپ‌های مگنتی راحت و کم هزینه است، هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالایی دارند.
نیاز به نیروی متخصص برای تعمیرات پمپ دارد.
اگر سیال، محیط اطراف و وسایل نزدیک به پمپ حساس به میدان مغناطیسی باشند، استفاده از پمپ مگنتی امکان پذیر نیست.
عدم توانایی برای پمپاژ سیالات دارای مواد ساینده و عدم توانایی پمپاژ سیالات غلیظ
پمپ مگنتی بهتر است یا پمپ ضد اسید معمولی؟
همانطور که قبلا توضیح داده شد، پمپ مگنتی برای جابجایی سیالات اسیدی گزینه مناسب و کاربردی است. بطور کلی می‌توان گفت برای پمپاژ مایعات اسیدی و خورنده لازم است جنس اجزا پمپ بگونه‌ای انتخاب شود باعث خوردگی و خرابی آن توسط ماده اسیدی نشود. برای انتقال برخی از اسیدها از پمپ استیل با جنس بدنه و پروانه استیل 316 و سوپرآلیاژهای فلزی می‌توان استفاده کرد که به آن پمپ ضد اسید می‌گویند. اما پمپ‌های ساخته شده از انواع پلیمرها مثل پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن، پی وی سی، تفلون و ... نیز پمپ‌هایی هستند که برای پمپاژ ماده اسیدی مناسب هستند. پمپ مگنتی دارای جنس پلیمری است و نوعی پمپ ضد اسید محسوب می‌شود و البته مزیت پمپ مگنتی نسبت به پمپ اسید معمولی در عدم وجود نشتی در این پمپ است و بنابراین برای انتقال سیالات خاص اسیدی و گران قیمت این پمپ‌ها ارجحیت دارند.

 

مزایای پمپ‌ مگنتی چیست؟
عدم نشت سیال پمپاژ شده به محیط اطراف
کاهش هزینه‌ها به دلیل کاهش تلفات سیال (عدم نشتی به خصوص برای سیالات با ارزش)
ارتعاش و سر و صدای بسیار کم حین کارکرد
ایمنی بسیار خوب حین پمپاژ و انتقال مواد شیمیایی، اشتعال‌زا و حلال‌ها
عدم نیاز به روان کننده و عدم ایجاد سایش مکانیکی بین اجزا به دلیل استفاده از میدان مغناطیسی به جای کوپل مستقیم
سبک و قابل حمل بودن به دلیل حذف کوپلینگ
سازگاری مناسب برای پمپاژ سیالات نمکی، اسیدی، بازی و شیرین (بدنه اکثر پمپ‌های مغناطیسی PP است)
معایب پمپ مگنتی چیست؟
معمولا در دماهای بالا مگنت‌های مورد استفاده در پمپ مگنتی قدرت مغناطیسی خود را از دست می‌دهند (محدودیت دما)
با توجه به حضور مگنت به جای کوپل مستقیم مکانیکی، این پمپ‌ها محدودیت ایجاد توان و گشتاور دارند (تنها در توان‌های محدودی در دسترس هستند)
خود سیال پمپ شده نقش روان کنندگی و همچنین خنک کنندگی را بر عهده دارد، بنابراین در صورت خشک کار کردن، قطعات پمپ مانند بلبرینگ دچار آسب جدی می‌شود.
گرچه نصب و راه اندازی پمپ‌های مگنتی راحت و کم هزینه است، هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالایی دارند.
نیاز به نیروی متخصص برای تعمیرات پمپ
اگر سیال، محیط اطراف و وسایل نزدیک به پمپ حساس به میدان مغناطیسی باشند، استفاده از پمپ مگنتی امکان پذیر نیست.
عدم توانایی برای پمپاژ سیالات دارای مواد ساینده و عدم توانایی پمپاژ سیالات غلیظ (بیش از 200 سانتی پواز)

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/800/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%85%DA%AF%D9%86%D8%AA%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

دامنه کاربرد پمپ‌ها بسیار گسترده است و هر پمپی با توجه به ویژگی‌های ساختاری و عملکردی که دارد، برای انتقال سیالاتی با خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت بکار می‌رود. سیالات با خواص خورندگی، اسیدی و سمی از جمله سیالاتی هستند که در کاربردهای مختلفی وجود دارند. پمپ‌هایی با شرایط خاص که از جنس‌های ضد خورندگی ساخته شده باشند، برای جابجایی سیالات اسیدی و خورنده بکار می‌روند. یکی از این پمپ‌ها، پمپ اسید است که از مواد پلیمری یا آلیاژهایی مثل استیل ضدزنگ 316 ساخته می‌شود. گاهی اوقات وجود خاصیت خورندگی و اسیدی‌بودن می‌تواند برای محیط مخرب باشد یا سیال قیمت بالایی داشته باشد و در صورتی که پمپ دارای نشتی باشد، می‌تواند هم منجر به آسیب‌زدن به محیط شود و هم هزینه زیادی داشته باشد. پمپ مگنتی به عنوان یک پمپ سانتریفیوژ معمولا از اجزایی پلیمری ساخته شده و به دلیل نداشتن سیل مکانیکی، نشتی در آن اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین بهترین گزینه برای انتقال سیالات خورنده، اسیدی و گران‌قیمت می‌باشد.

پمپ مگنتی

پمپ مگنتی چیست؟
پمپ مگنتی در دسته پمپ سانتریفیوژ یا گریز از مرکز قرار می‌گیرد که از آب‌بند مکانیکی یا سیل مکانیکی بهره نمی‌برد و این یکی از مشخصه‌های پمپ مگنتی محسوب می‌شود. این پمپ‌ها از فناوری آهنربای محرک و آهنربای داخلی متصل به پروانه برای حرکت سیال در پمپ استفاده می‌‌کنند. پمپ مگنتی می‌تواند به راحتی از نشت مایعات جلوگیری نموده و در نتیجه با این عمل نه تنها مانع از هدر رفت مایعات گران قیمت می‌شود، بلکه از وقوع خطرات آسیب‌پذیر ناشی از نشتی مواد خطرناک و پرهزینه پیشگیری می‌‌نماید. پمپ مگنتی با انتقال نیرو از موتور الكتريكی به پروانه پمپ به صورت غیر مستقیم از طریق ایجاد ميدان مغناطيسی شروع به کار کرده و با ایجاد نیروی گریز از مرکز به سیال، می‌تواند انواع مختلف مایعات، مواد سمی و سيالات خطرناک را بدون استفاده از مكانيكال سيل پمپاژ ‌نماید.

قیمت پمپ مگنتی
پمپ مگنتی معمولا از جنس‌های پلیمری مثل پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن، وینیلدین و ... ساخته می‌شود. البته پمپ مگنتی از جنس‌های فلزی فولاد ضد زنگ، برنز و تیتانیوم نیز در مواردی ساخته می‌شود. جنس اجزای پمپ مگنتی بر قیمت تمام‌شده آن تاثیر دارد. همچنین مقدار هد و دبی که این پمپ می‌تواند ایجاد کند، دیگر پارامتر تاثیرگذار بر قیمت پمپ مگنتی است. ابعاد پمپ، مقدار توان و قدرت پمپ نیز بر قیمت تمام شده تاثیرگذار است.

همچنین به دلیل پیچیدگی بیشتر پمپ مگنتی نسبت به سایر پمپ‌های سانتریفیوژ و تکنولوژی استفاده از مگنت در آنها، سازندگان کمتری در زمینه تولید آن فعالیت می‌کنند. این پمپ نسبتا گران است اما برند و کیفیت طراحی و ساخت آن نیز در قیمت پمپ مگنتی موثر است. برای دریافت قیمت و استعلام موجودی پمپ‌های مگنتی از برندهای مثل SPC، کالمو و آینسو و ... با کارشناسان کالاصنعتی تماس بگیرید.

تفاوت پمپ سانتریفیوژ بدون آب‌بند و با آب‌بند
از یک دیدگاه می‌توان پمپ‌های سانتریفیوژ موجود را در دو گروه عمده دسته‌بندی کرد:

پمپ‌ با آب‌بندی
پمپ بدون آب‌بندی
در گروه اول، پمپ‌ها به سیستم آب‌بند مکانیکی مجهز هستند. با توجه به اینکه عمده نشتی از قسمت آب‌بند اتفاق می‌افتد، در این نوع از پمپ‌ها امکان نشت سیال وجود دارد. اکثر پمپ‌های سانتریفیوژ مثل پمپ حلزونی و پمپ طبقاتی در این گروه قرار می‌گیرند. اما نوعی پمپ سانتریفیوژ وجود دارد که بدون آب‌بند بوده و بنابراین نشتی در آن اتفاق نمی‌افتد. پمپ مگنتی در گروه دوم قرار می‌گیرد. پمپ‌های مگنتی برای کاربردهایی که در آن‌ها به هیچ وجه نشت سیال نباید وجود داشته باشد یا سیال از نوع اسیدی، خورنده و گران قیمت است، مناسب می‌باشد. برای دریافت کاتالوگ پمپ مغناطیسی و مشاوره جهت خرید پمپ، با کارشناسان بخش پمپ ما در ارتباط باشید.

برای درک ساختار پمپ با آب‌بندی و پمپ بدون نیاز به آب‌بندی، اجزا و شکل این دو گروه پمپ در زیر آورده شده است:

تفاوت پمپ با سیل و بدون سیل

نحوه عملکرد پمپ مگنتی
نحوه عملکرد پمپ سانتریفیوژ به صورتی است که انتقال انرژی از الکتروموتور به شفت و سپس پروانه اتفاق افتاده و حرکت چرخشی پروانه منجر به جریان سیال در محفظه پمپ می‌شود. در واقع در پمپ‌های گریز از مرکز شفت الکتروموتور و پمپ که پروانه به آن متصل است بصورت اتصال مستقیم با یکدیگر کوپل شده‌اند. پمپ مگنتی نوعی پمپ سانتریفیوژ است و بنابراین نحوه عملکرد آن مشابه سایر پمپ‌های سانتریفیوژ است با این تفاوت که در پمپ مگنتی اتصال مستقیمی بین شفت موتور و پروانه وجود ندارد و انتقال انرژی چرخشی روتور به شفت پمپ توسط نیروی مغناطیسی یا آهنربایی اتفاق می‌افتد.

کاربردهای پمپ مگنتی
در مورد پمپ مگنتی و اینکه ساختار و ویژگی‌های این پمپ به چه صورت است توضیح داده شد. مشخص شد که به دلیل جنس بکار رفته و نحوه عملکرد پمپ مگنتی یکی از پمپ‌های بسیار مناسب برای پمپاژ سیالات اسیدی و خورنده است. در زیر چند مورد از کاربردهای پمپ مگنتی ارائه شده‌اند:

انتقال سیالات اسیدی و بازی در صنایع شیمیایی و پتروشیمی‌ها
جابجایی مواد سمی و خورنده
انتقال مواد و سیالاتی گران قیمت به دلیل عدم وجود نشتی در پمپ مگنتی
پمپاژ اسیدهای قوی مثل سولفوریک اسید، نیتریک اسید، اسید استیک، فسفریک اسید در صنایع مختلف
جابجایی مواد و سیالات فرار مثل ترکیبات آروماتیک و مبردها، الکل‌ها
انتقال آب‌های شور
مزایای پمپ مگنتی
با توجه به کاربردهای پمپ مگنتی که بیان شد، این پمپ‌ها دارای مزایایی است که در زیر آورده شده اند:

رعایت الزامات سخت‌گیرانه سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) در طراحی پمپ‌های مگنتی باعث شده تا نگرانی‌های زیست‌ محیطی در حین استفاده از این دستگاه کاملا مرتفع گردد.
این نوع از پمپ‌ها برای پمپاژ سیالات اسیدی و بسیار خطرناک به گونه‌‌ای طراحی شده که هیچ گونه نشتی در بر نداشته و برای انتقال سیالات گران قیمت مناسب می‌باشد.
به دلیل آب‌‌بندی مناسب، مقاومت بالا و ایمنی بالای اجزای مختلف آن باعث شده تا پمپ‌های مگنتی را برای پمپاژ سیالات خطرناک و خورنده استفاده نمایند.
به دلیل عدم نشتی آن، آلایندگی آن تقریبا نزدیک به صفر است.
اجزای مختلف این پمپ با نیروی گریز از مرکز کار کرده و به دلیل عدم استفاده از کوپلینگ، بخش‌‌های مختلف آن با هم تماس نداشته و ساییدگی ایجاد نمی‌کنند.
این نوع پمپ سر و صدای بسیار کمی داشته و در نتیجه از بروز آلودگی صوتی جلوگیری می‌‌کند.
این نوع از پمپ‌ها از راندمان بسیار بالایی برخوردار هستند و به توجه به ابعاد و اندازه‌های مختلفی که دارند فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند.
معایب پمپ مگنتی
معمولا در دماهای بالا مگنت‌های مورد استفاده در پمپ مگنتی قدرت مغناطیسی خود را از دست می‌دهند (محدودیت دما)
با توجه به حضور مگنت به جای کوپل مستقیم مکانیکی، این پمپ‌ها در توان‌های محدودی در دسترس هستند.
گرچه نصب و راه‌اندازی پمپ‌های مگنتی راحت و کم هزینه است، هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالایی دارند.
نیاز به نیروی متخصص برای تعمیرات پمپ دارد.
اگر سیال، محیط اطراف و وسایل نزدیک به پمپ حساس به میدان مغناطیسی باشند، استفاده از پمپ مگنتی امکان پذیر نیست.
عدم توانایی برای پمپاژ سیالات دارای مواد ساینده و عدم توانایی پمپاژ سیالات غلیظ
پمپ مگنتی بهتر است یا پمپ ضد اسید معمولی؟
همانطور که قبلا توضیح داده شد، پمپ مگنتی برای جابجایی سیالات اسیدی گزینه مناسب و کاربردی است. بطور کلی می‌توان گفت برای پمپاژ مایعات اسیدی و خورنده لازم است جنس اجزا پمپ بگونه‌ای انتخاب شود باعث خوردگی و خرابی آن توسط ماده اسیدی نشود. برای انتقال برخی از اسیدها از پمپ استیل با جنس بدنه و پروانه استیل 316 و سوپرآلیاژهای فلزی می‌توان استفاده کرد که به آن پمپ ضد اسید می‌گویند. اما پمپ‌های ساخته شده از انواع پلیمرها مثل پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن، پی وی سی، تفلون و ... نیز پمپ‌هایی هستند که برای پمپاژ ماده اسیدی مناسب هستند. پمپ مگنتی دارای جنس پلیمری است و نوعی پمپ ضد اسید محسوب می‌شود و البته مزیت پمپ مگنتی نسبت به پمپ اسید معمولی در عدم وجود نشتی در این پمپ است و بنابراین برای انتقال سیالات خاص اسیدی و گران قیمت این پمپ‌ها ارجحیت دارند.

 

مزایای پمپ‌ مگنتی چیست؟
عدم نشت سیال پمپاژ شده به محیط اطراف
کاهش هزینه‌ها به دلیل کاهش تلفات سیال (عدم نشتی به خصوص برای سیالات با ارزش)
ارتعاش و سر و صدای بسیار کم حین کارکرد
ایمنی بسیار خوب حین پمپاژ و انتقال مواد شیمیایی، اشتعال‌زا و حلال‌ها
عدم نیاز به روان کننده و عدم ایجاد سایش مکانیکی بین اجزا به دلیل استفاده از میدان مغناطیسی به جای کوپل مستقیم
سبک و قابل حمل بودن به دلیل حذف کوپلینگ
سازگاری مناسب برای پمپاژ سیالات نمکی، اسیدی، بازی و شیرین (بدنه اکثر پمپ‌های مغناطیسی PP است)
معایب پمپ مگنتی چیست؟
معمولا در دماهای بالا مگنت‌های مورد استفاده در پمپ مگنتی قدرت مغناطیسی خود را از دست می‌دهند (محدودیت دما)
با توجه به حضور مگنت به جای کوپل مستقیم مکانیکی، این پمپ‌ها محدودیت ایجاد توان و گشتاور دارند (تنها در توان‌های محدودی در دسترس هستند)
خود سیال پمپ شده نقش روان کنندگی و همچنین خنک کنندگی را بر عهده دارد، بنابراین در صورت خشک کار کردن، قطعات پمپ مانند بلبرینگ دچار آسب جدی می‌شود.
گرچه نصب و راه اندازی پمپ‌های مگنتی راحت و کم هزینه است، هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالایی دارند.
نیاز به نیروی متخصص برای تعمیرات پمپ
اگر سیال، محیط اطراف و وسایل نزدیک به پمپ حساس به میدان مغناطیسی باشند، استفاده از پمپ مگنتی امکان پذیر نیست.
عدم توانایی برای پمپاژ سیالات دارای مواد ساینده و عدم توانایی پمپاژ سیالات غلیظ (بیش از 200 سانتی پواز)

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/800/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%85%DA%AF%D9%86%D8%AA%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

شرکت زیلابگ یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان هواکش در ایران به شمار می‌رود. زیلابگ یک برند معتبر و ایرانی است که تحت لیسانس کشور آلمان در ایران فعالیت می‌کند. این شرکت از ابتدا بر تولید انواع هواکش تخصصی و با کیفیت تمرکز کرده؛ همچنین زیلابگ به علت رعایت استانداردهای جهانی و انجام کنترل‌های تخصصی موفق به کسب گواهینامه رضایت مشتری شده است. زیلابگ با بهره‌گیری از دانش و توان تیم تخصصی خود، در رقابت با محصولات مشابه خارجی مانند هواکش زیلابگ موفق است.

خرید فن زیلابگ (راهنمای انتخاب و خرید)
برای خرید فن زیلابگ شما دو راه دارید. اولین راه خرید مراجعه حضوری و مراجعه به فروشگاه هایی که این محصول را عرضه می کنند و راه دوم خرید اینترنتی هواکش زیلابگ است. خرید فن زیلابگ به صورت اینترنتی از طریق سایت کالا صنعتی، مزایای متعددی از قبیل صرفه جویی در زمان، چک کردن قیمت ها به صورت آنلاین، کاهش هزینه رفت و آمد، دریافت مشاوره رایگان و... را دارد. همچنین فن زیلابگ عرضه شده توسط سایت کالا صنعتی دارای 24 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش است. برای خرید هواکش زیلابگ می توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن کالا صنعتی اقدام کنید.

نوع و مدل هواکش: اصلی ترین نکته هنگام خرید هواکش دمنده این است که هواکش برای چه محیطی قرار است استفاده شود؟ محیط خانگی است یا صنعتی؟ مدل هواکش باید مطابق با محیط باشد.
مشخصات فنی: بعد از مشخص شدن محیط، باید بدانید هواکش چه میزان هوایی را قرار است جا به جا کند تا ظرفیت و قدرت مناسبی انتخاب شود.
سطح صدا: این مورد به ویژه هنگام خرید هواکش های خانگی مورد توجه است. هواکش های خانگی دمنده کمترین سر و صدا را دارند.
گارانتی: یکی از مواردی که هنگام خرید هواکش دمنده بسیار مورد توجه است، گارانتی محصول است. تمامی هواکش های دمنده دارای 18 ماه گارانتی می باشند.
نصب آسان: هنگام خرید هواکش دمنده، همراه با گارانتی یک دفترچه راهنمای نصب آسان هواکش ارسال می شود که به شما کمک می‌کند بتوانید به راحتی هواکش را نصب کنید.
برای خرید انواع هواکش های دمنده می توانید به محصول مورد نظر در سایت کالا صنعتی مراجعه کنید و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید. همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان فروش کالا صنعتی تماس بگیرید.
نمایندگی هواکش فن زیلابگ
کالا صنعتی به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین مفتخر است به عنوان نماینده رسمی برند فن زیلابگ فعالیت کند. نمایندگی زیلابگ علاوه بر فروش انواع مختلف هواکش و فن، تمام خدمات مرتبط با این دستگاه ها را مانند مشاوره فنی رایگان در هنگام خرید، گارانتی و خدمات پس از فروش را ارائه میدهد. کالا صنعتی به عنوان نمایندگی هواکش زیلابگ موظف است کیفیت، اصالت کالا را تضمین کند. همچنین با ارائه قیمت بروز انواع فن زیلابگ به مشتری در هنگام انتخاب و خرید محصول کمک کند. همچنین نماینده برند زیلابگ در تهران و ایران با ایفای نقش ارتباطی میان تولید کنندگان و مشتریان و حذف واسطه ها به مشتریان خدمات میدهد.

انواع فن زیلابگ
برند زیلابگ هواکش های خود را در سه نوع آکسیال، سانتریفیوژ و مرغداری و گلخانه ای تولید می کند. هر کدام از این دو دسته شامل انواع هواکش صنعتی و ... می باشد که که در ادامه به بررسی مختصری از این هواکش ها می پردازیم.

فن آکسیال زیلاگ
فن سانتریفیوژ زیلابگ
هواکش مرغداری و گلخانه ای زیلابگ
هواکش سقفی زیلابگ
هواکش آکسیال زیلابگ
شرکت زیلابگ هواکش های آکسیال خود را با توجه به جنس پروانه، به دسته پروانه فولادی ST37، پروانه آلومینومی و پروانه پلاستیک تقسیم کرده است. هواکش آکسیال زیلابگ با توجه به قدرت، اندازه، سایز و میزان هوادهی دارای انواع متفاوتی هستند که به صورت صنعتی و تاسیساتی(هواکش های سردخانه های) تولید می شوند. هواکش آکسیال زیلابگ در دو نوع دمنده و مکنده تولید می شود.

هواکش آکسیال زیلابگ پروانه آلومینیومی
همانطور که از نام این سری از هواکش های زیلابگ مشخص است، پروانه آن ها آلومینیومی می باشد. این هواکش ها جریان هوای مارپیچی را به جریان هوای مستقیم تبدیل کرده و پرتاب و بازده جریان هوا را افزایش می دهند. مشخصات این فن زیلابگ را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

هواکش آکسیال پروانه آلومینیوم

فن آکسیال زیلابگ پروانه پلاستیکی
این سری از هواکش های زیلابگ دارای پروانه از جنس پلاستیک هستند. هواکش پروانه پلاستیک زیلابگ در ابعاد 300 تا 500 میلیمتر تولید می شوند. سایر مشخصات این سری از هواکش های زیلابگ در تصویر زیر آورده شده است.

هواکش آکسیال زیلابگ پروانه پلاستسکی

هواکش آکسیال زیلابگ پروانه فولادی ST37
هواکش پروانه فولادی ST37 زیلابگ، پرکاربردترین نوع هواکش های زیلابگ می باشد. این فن زیلابگ به صورت دمنده و مکنده تولید می شود که سری مکنده آن بدون قاب است.

هواکش سانتریفیوژ زیلابگ
هواکش سانتریفیوژ زیلابگ دارای پروانه های از جنس پلاستیک فشرده می باشد. این فن زیلابگ می تواند تغییرات دمایی 35- تا 80+ درجه را تحمل کند. برای کاهش صدا شکل تیغه های آن به صورت سه بعدی است. طراحی خاص این نوع فن زیلابگ امکان استفاده در فضاهای کوچک را میسر کرده است. راندمان آن بالای هفتاد درصد است. فن سانتریفیوژ در دو نوع فوروارد و بکوارد است. هواکش سانتریفیوژ زیلابگ به دسته متفاوتی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

هواکش زیلابگ سانتریفیوژ بکوادر
هواکش سانتریفیوژ فوروارد یک طرف مکش
هواکش سانتریفیوژ فوروارد دو طرف مکش
هواکش سانتریفیوژ بین کانالی (داکت فن)
هواکش سانتریفیوژ استوانه ای
هواکش سانتریفیوژ زیلابگ بکوارد
همانطور که از نام این سری فن زیلابگ مشخص است، هواکش بکوارد دارای پروانه های رو به عقب هستند. پروانه بکوارد این اجازه را میدهد حجم هوای بیشتری را نسبت به هواکش فوروارد جا به جا کند. سایر مشخصات هواکش بکوارد زیلابگ را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

هواکش سانتریفیوژ زیلابگ پروانه بکوارد

هواکش سانترفیوژ زیلابگ فورواد یک طرف مکش
در این سری فن زیلابگ اتصال موتور به به پروانه به صورت مستقیم است. همانطور که از نام آن ها پیدا است، پروانه هواکش به صورت رو به جلو است و می تواند جریان هوای با فشار بیشتری را ایجاد کند. مشخصات هواکش فوروراد یک طرف مکش زیلابگ در تصویر زیر نشان داده شده است.

هواکش سانتریفیوژ زیلابگ پروانه فوروارد(یک طرف مکش)

هواکش سانترفیوژ زیلابگ فورواد دو طرف مکش
خصوصیات این فن زیلابگ مانند سری یک طرف مکش می باشد. پروانه آن ها رو به جلو و دو طرفه است. مشخصات کلی هواکش فوروارد دو طرف مکش را در شکل زیر مشاهده می کنید.

هواکش سانتریفیوژ زیلابگ پروانه فوروارد (دوطرف مکش)

داکت فن زیلابگ
این سری از فن زیلابگ را می توان در فضاهای محدود یا بین کانال را نصب کرد. پروانه داکت فن زیلابگ بکوارد است و با نام هواکش بین کانالی نیز شناخته می شوند. این هواکش ها طول عمر و راندمان بالایی دارند.

داکت فن زیلابگ

هواکش سانترفیوژ زیلابگ استوانه ای
هواکش استوانه ای زیلابگ از سری هواکش های فوروارد می باشد. این سری از هواکش زیلابگ با نام فن تانژانت یا فن جریان متقابل نیز شناخته می شوند. همانظور که گفته شد هواکش استوانه ای زیلابگ پروانه رو به جلو دارد و جریان هوای با فشار زیاد تولید می کند.

هواکش سانتریفوژ زیلابگ سری استوانه ای

محصولات پیشنهادی: قیمت فن آکسیال
هواکش مرغداری زیلابگ
هواکش مرغداری و گلخانه ای زیلابگ از نام آن ها پیدا است که برای چه محیط هایی مناسب می باشد. این هواکش ها دارای راندمان بالا، آلودگی صوتی کم، مصرف انرژی پایین، دمپر اتوماتیک و عملکردی مطمعن هستند. این سری هواکش زیلابگ قابلیت کار در شرایط آب و هوایی نامناسب را نیز دارد. در فضای مرغداری و گلخانه ها به دلیل کاهش دما نیازمند هواکش است که برای رشد گیاهان و مرغداری ها باید دمای داخل گلخانه ها مناسب باشد این نوع هواکش زیلابگ منحصرا برای گلخانه ها و مرغداری طراحی شده است.

هواکش مرغداری و گلخانه ای زیلابگ

هواکش سقفی زیلابگ
این نوع هواکش زیلابگ نوعی از هواکش سانتریفیوژ است که به عنوان هواکش مکنده صنعتی در صنعت ما مورد استفاده قرار می گیرد این نوع هواکش راندمان پایین تری در فشار بالا نسبت به هواکش سانتریفیوژ یوتیلیتی برخوردار است.

هواکش سقفی زیلابگ

قیمت فن زیلابگ
قیمت فن زیلابگ می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد از جمله این عوامل می توان به نوع هواکش، ابعاد هواکش، دمنده یا مکنده بودن، یک طرفه یا دو طرفه و ... اشاره داشت. شرکت کالا صنعتی انواع هواکش زیلابگ را با بهترین قیمت به مشتریان خود ارائه می دهد. شما می توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن کالا صنعتی، قیمت هواکش زیلابگ را مشاهده کنید و از همان طریق یا تماس با کارشناسان فروش کالا صنعتی، سفارش خود را ثبت کنید. در ادامه به بررسی مواردی که به بر قیمت فن زیلابگ تأثیر گذار است می پردازیم:

ظرفیت هواکشی: هرچه ظرفیت هواکشی بیشتر باشد، قیمت هواکش دمنده نیز افزایش پیدا می کند.
ابعاد فیزیکی هواکش: یکی از عوامل تأثیر گذار در قیمت هواکش دمنده، ابعاد آن است. قیمت با توجه به ابعاد متغیر است و هرچه هواکش ابعاد بزرگتری داشته باشد، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.
ویژگی های خاص: برخی از هواکش های دمنده با توجه به درخواست مشتری با ویژگی های خاصی تولید می شوند که این مورد نیز بر قیمت هواکش دمنده تأثیر گذار است.
محل خرید: یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار، محل خرید محصول می باشد که قیمت در مراکز فروش متفاوت است.
نوع موتور و مدل هواکش دمنده
ابعاد فیزیکی هواکش
ظرفیت تصفیه و دبی هواکش
سطح مصرف انرژی

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/805/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D9%87%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B4/%D9%87%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B4-%D8%B2%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%A8%DA%AF-zilabeg



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

اینورتر زیما چیست؟
زیما، شرکتی ایرانی در زمینه ی طراحی وتولید ادوات الکترونیک و الکترونیک قدرت، تولید کننده ی انواع درایو و کنترل کننده ی دور موتور با بیش از دو دهه تجربه که با تکیه بر فناوری و با بهره مندی از دانش فنی پیشرفته، کمک به ارتقای دانش و تکنولوژی در صنعت اتوماسیون کشور کرده است. طراحی جدید و منحصر به فرد همراه با زنجیره ی بین المللی تامین با کیفیت و همچنین بهره گیری از تکنولوژی تولید روز دنیا، زیما را قادر می سازد تا محصولی ارزشمند درگرید جهانی به بازار عرضه کند. ارتباط موثر با متخصصین اتوماسیون و تلاش برای بهره گیری عمیق از دانش و رفع نیاز آنان، از استراتژی های مجموعه زیما و نشانه ای از باور عمیق مبتنی بر شعار “Knowledge Drive” محسوب می گردد. اینورتر های این برند به سه سری تقسیم می شود که در ادامه به بررسی و توضیح هر کدام می پردازیم.

G Series
P Series
L Series
G Series
خانواده ی سری G اینورتر زیما شامل سه مدل G100A, G100B, G200C می باشد. از ویژگی ها مهم این سری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سازگاری با انواع کاربردهای صنعتی
توابع کنترلی پیشرفته
الگوریتم های کنترلی V/F و Sensorless vector
تابع Autotune هوشمند
قابلیت تغییر نرم افزاری مطابق با نیاز متخصصین
ورودی تک فاز: از رنج توانی 0.37 کیلووات تا 3 کیلووات

ورودی سه فاز: از رنج توانی 0.75 کیلووات تا 15 کیلووات

ویژگی های فنی
کنترلر PID و ON/OFF
قابلیت شبکه شدن از طریق پروتکل Modbus
حفاظت پیشرفته از موتور
ظرفیت اضافه بار: 1min/150%
الگوریتم های مختلف کنترل V/F (Linear,Curve,User Defined) sensorless vector control
قابلیت اتصال مقاومت ترمز
کاربردهای این سری از اینورتر زیما
ماشین بافندگی
اکسترودر
نوار نقاله
ماشین های چاپ
ماشین های دریل کاری
تراشکاری و CNC
فن
رول جمع کن
کمپرسو
ماشین تزریق
ماشین های بسته بندی
ماشین های لباسشویی
توابع کاربردی
Dwell Function
Skip Frequency (Jump)
Energy Saving
Start on the Fly
ترمز DC (DC Brake)
JOG Speed
Speed Search
Up/Down
3-Wire
اینورتر زیما

P Series
خانواده ی سری P از اینورتر زیما شامل سه مدل P100A, P100B, P200C می باشد. از ویژگی ها مهم این سری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم افزار ویژه برای سیستم های پمپ
قابلیت عملکرد چند درایو به صورت همزمان با زمان بندی قابل تنظیم
توابع اختصاصی برای کاربرد پمپ های خانگی و صنعتی
طراحی شده براساس تجربیات و دانش متخصصین اتوماسیون
ورودی تک فاز: از رنج توانی 0.37 کیلووات تا 3 کیلووات

ورودی سه فاز: از رنج توانی 0.75 کیلووات تا 15 کیلووات

ویژگی های فنی
تنظیمات آسان و سریع (Plug & Play)
تابع ویژه تشخیص بی آبی Dry mode
تابع Sleep پیشرفته به منظور کاهش مصرف انرژی در بی باری
عملکرد Closed Loop و سازگاری با سنسورهای مختلف موجود در بازار
قابلیت تغییر نرم افزاری مطابق با نیاز صنعت
کنترلر PID پیشرفته
امکان شبکه شدن درایوها از طریق پروتکل Modbus
قابلیت اتصال مقاومت ترمز
کاربرد های این سری از اینورتر زیما
پمپ های صنعتی
پمپ های خانگی
بوستر پمپ
اینورتر زیماا

L Series
خانواده ی سری G شامل سه مدل L100A, L100B, L200C می باشد. از ویژگی ها مهم این سری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی قدرتمند با توانایی جریان دهی بالا
نرم افزار و سخت افزار بهینه شده برای آسانسور، بالابر و جرثقیل
الگوریتم هوشمند Learning به منظور استخراج مدل موتور
ورودی تک فاز: از رنج توانی 1.5 کیلووات تا 3 کیلووات

ورودی سه فاز: از رنج توانی 1.5 کیلووات تا 15 کیلووات

ویژگی های فنی سری L100 از اینورتر زیما
کنترل Open Loop موتورهای آسنکرون
کنترل دقیق گشتاور در سرعت های پایین
Autotune خودکار در هر استارت
تابع Distance Approach به منظور کاهش مدت زمان سفر
عملکرد Plug & Play با تنظیم تنها 3 پارامتر
قابلیت اتصال مقاومت ترمز
ویژگی های فنی L200
کنترل Open Loop و Closed Loop موتور های سنکرون و آسنکرون
تصحیح اتوماتیک جهت انکودر در کاربرد Close Loop
تابع Direct Approach اختصاص
Autotune هوشمند برای موتورهای گیربکس صنعتی و گیرلس
کنترلر اختصاص HPC (حذف ضرایب PID)
قابلیت اتصال مقاومت ترمز
کاربرد ها
بالابر و آسانسور
پله برقی
جرثقیل

اینورتر زیما Xima G Series چه کاربردهایی دارد؟
ماشین بافندگی
اکسترودر
نوار نقاله
ماشین های چاپ
ماشین های دریل کاری
تراشکاری و CNC
فن
رول جمع کن
کمپرسو
ماشین تزریق
ماشین های بسته بندی
ماشین های لباسشویی
اینورتر زیما سری P چه ویژگی های فنی دارد؟
تنظیمات آسان و سریع (Plug & Play)
تابع ویژه تشخیص بی آبی Dry mode
تابع Sleep پیشرفته به منظور کاهش مصرف انرژی در بی باری
عملکرد Closed Loop و سازگاری با سنسورهای مختلف موجود در بازار
قابلیت تغییر نرم افزاری مطابق با نیاز صنعت
کنترلر PID پیشرفته
امکان شبکه شدن درایوها از طریق پروتکل Modbus
قابلیت اتصال مقاومت ترمز

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1181/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%B2%DB%8C%D9%85%D8%A7-xima



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

در برخی از سیستم های صنعتی نیاز است که گشتاور، قدرت و سرعت از یک دستگاه به دستگاه دیگری انتقال داده شود. کوپلینگ یک قطعه مکانیکی است که گشتاور، قدرت و سرعت را از شفت و دستگاه محرک به شفت یا محور متحرک انتقال میدهد. ممکن است دو شفت در برقراری ارتباط با یکدیگر دچار مشکلاتی مانند انحرافات زاویه ای، شعاعی و محوری مختلف شوند که همین امر سبب شده انواع کوپلینگ طراحی و تولید شود.

خرید کوپلینگ
خرید کوپلینگ در بازار امروز ایران به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول کوپلینگ هایی هستند که به صورت آماده در بازار موجود هستند و دسترسی به این کوپلینگ ها کار آسانی است. به عنوان مثال پرفروش ترین کوپلینگ در بازار ایران کوپلینگ KB است که می توانید این کوپلینگ را با بهترین قیمت از کالا صنعتی دریافت کنید. در خرید کوپلینگ برخی از آن ها در بازار موجود نیستند یا در برندهای خارجی و با قیمت بسیار بالا فروخته می شوند. این محصولات خاص اغلب به صورت سفارشی ساخته می شوند.

سفارش ساخت کوپلینگ از کالا صنعتی
همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد، بسیاری از کوپلینگ ها به صورت آماده موجود نیستند و باید به صورت سفارشی ساخته یا وارد شوند. شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تأمین کننده اینترنتی انواع کالاهای صنعتی، سفارش ساخت کوپلینگ در انواع و ابعاد متفاوت را می پذیرد. شما کاربران و بازدید کنندگان عزیز می توانید مشخصات کوپلینگ قابل تولید در مجموعه کالا صنعتی را در صفحه ساخت انواع کوپلینگ مشاهده نموده و با دریافت مشاوره رایگان بهترین کوپلینگ برای کاربری خود را سفارش دهید.

انواع کوپلینگ
در برخی از سیستم های صنعتی نیاز است که دو شفت به یکدیگر متصل شوند؛ کوپلینگ یک قطعه مکانیکی است که به منظور اتصال دو شفت به یکدیگر جهت انتقال قدرت و گشتاور استفاده میشود. همچنین کوپلینگ نقش های دیگری در سیستم مانند تصحیح ناهمترازی های شفت و مهار ارتعاشات دارد. در ادامه به معرفی انواع کوپلینگ های صنعتی میپردازیم.

کوپلینگ صلب
کوپلینگ های صلب نسبت به کوپلینگ های انعطاف پذیر ارزان تر هستند و برای کاربردهایی که دو شفت کاملاً منطبق بر هم هستند، استفاده می شوند. این کوپلینگ ها نمی توانند ناهماهنگی و ناهم ترازی های دو شفت را در خود جای دهند و به همین دلیل زمینه کاری و کاربرد بسیار کمی دارند. پرکاربردترین کوپلینگ های صلب عبارت اند از:

انواع کوپلینگ صلب

کوپلینگ فلنچی
کوپلینگ ثابت
کوپلینگ یونیورسال چهارشاخ
کوپلینگ انعطاف پذیر
کوپلینگ انعطاف پذیر وظیفه اولیه خود که انتقال گشتاور بین دو شفت است را به خوبی انجام می دهد و با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند انواع ناهماهنگی های میان دو شفت را در خود جای دهند. این کوپلینگ ها با توجه به نحوه ساخت و ویژگی هایی که دارند به دو دسته کلی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری
کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی (مکانیکی)
کوپلینگ انعطاف پذیر الاستومری
انواع کوپلینگ انعطاف پذیر الاستومری

کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری در ساختار خود دارای یک عنصر پلاستیکی (الاستومر) هستند که عمل انتقال گشتاور در این کوپلینگ ها توسط این عنصر الاستومری انجام می شود. این کوپلینگ ها می توانند انواع ناهماهنگی ها را تحمل کنند و طول عمر طولانی دارند. خرابی این کوپلینگ ها معمولاً به سایش الاستومر برمیگردد که با جایگزین کردن عنصر پلاستیکی می توان مجدد از کوپلینگ استفاده کرد. کوپلینگ های الاستومری با توجه به طراحی که دارند به انواع متفاوتی تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها را در تصویر زیر مشاهده می کند.

کوپلینگ انعطاف پذیر فلزی
این سری از کوپلینگ ها همانطور که از نام آن ها پیدا است تماماً فلزی هستند و بر خلاف کوپلینگ های الاستومری هیچ‌گونه عنصر پلاستیکی در ساختار آن ها وجود ندارد. این سری از کوپلینگ ها می توانند ناهماهنگی های شفت را در خود جای دهند و این عمل را با استفاده از فواصلی که در طراحی این نوع لحاظ شده است جبران می کنند. کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی می توانند گشتاور زیادی را انتقال دهند و طول عمر بسیار بالایی نیز دارند، به همین دلیل قیمت آن ها نسبت به کوپلینگ های الاستومری بیشتر است و معمولاً هم به صورت سفارشی تولید می شوند. از این کوپلینگ ها مواقعی استفاده می شوند که نتوان از کوپلینگ های الاستومری استفاده کرد. کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی به انواع متفاوتی تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها در تصویر زیر نشان داده شده است.

انواع کوپلینگ انعطاف پذیر مکانیکی

کوپلینگ های انعطاف پذیر مکانیکی، نامحوری بین دو شفت متصل به هم را با استفاده از فواصلی که در طراحی این نوع لحاظ شده است جبران می کنند. رایج ترین نوع کوپلینگ های انعطاف پذیر مکانیکی کوپلینگ دنده ای و یا دندانه ای هستند.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با هر کدام از کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی، به صفحه گروه محصول آن ها مراجعه کنید.
قیمت کوپلینگ
کوپلینگ ها در بازار در انواع مختلف و با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. عوامل متعددی بر قیمت کوپلینگ تأثیر گذار هستند که عبارت اند از:

نوع و مشخصات فنی کوپلینگ: مهم ترین عامل تأثیر گذار بر قیمت کوپلینگ نوع آن است.
اندازه و ابعاد کوپلینگ: در کوپلینگ ها هر چه ابعاد بزرگتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.
متریال سازنده: کوپلینگ ها را می توان با توجه به درخواست مصرف کننده با متریال های متفاوتی تولید کرد که در قیمت کوپلینگ تأثیر گذار است.
سازنده و برند کوپلینگ: در ایران کارگاه ها و شرکت های متفاوتی اقدام به تولید کوپلینگ کرده اند. نوع ساخت کوپلینگ، ماشین کاری و دیگر مراحل ساخت کوپلینگ می تواند بر قیمت کوپلینگ تأثیر گذار باشد.
کاربرد کوپلینگ، واسطه موتور به شفت
کوپلینگ ها به طور کلی 4 وظیفه اصلی دارند که عبارت اند از:

انتقال قدرت و گشتاور
رفع ارتعاشات
رفع ناهمراستایی ها میان دو شفت
بیشترین کاربرد کوپلینگ ها در اتصال الکتروموتورها، گیربکس ها و پمپ ها است که در ادامه به توضیح مختصری از آن ها میپردازیم.

کوپلینگ الکتروموتور و گیربکس
در واقع کوپلینگ ها بیشتر برای شفت الکتروموتورها استفاده می شود و همانطور که گفته شد مهم ترین وظایف آن انتقال قدرت و نیرو از شفت الکتروموتور به گیربکس است. کوپلینگ های استفاده شده در الکتروموتور باید انعطاف پذیر باشد و ناهمراستایی های شفت را در خود جای دهد. برای اتصال الکتروموتور و گیربکس انواع کوپلینگ ها مناسب هستند و انتخاب آن ها بستگی به میزان گشتاور و شرایط محیط کار دارد. اگر نیاز به مشاوره فنی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کوپلینگ پمپ
کوپلینگ پمپ قطعه ای است که شفت الکتروموتور و پمپ را به هم متصل و در یک راستا قرار می دهد؛ و مهم ترین وظیفه کوپلینگ انتقال قدرت و گشتاور از الکتروموتور به پمپ است. اما نکته ویژه در خرید کوپلینگ پمپ این است که باید کوپلینگ مناسب هر پمپ را تهیه کنید. از این رو، در جدول زیر برخی از پمپ ها و کوپلینگ های مناسب آن ها آورده شده است:

کوپلینگ های بدون انعطاف چه کاربردی دارد؟
کاربرد عمده کوپلینگ های بدون انعطاف در سیستمهای رانش عمودی است که در این موارد محرک اولیه پمپ (که عموما یک موتورالکتریکی است) در بالای پمپ قرار می گیرد. در بعضی موارد هر دو دستگاه می تواند به طور مشترک از یک یاتاقان محوری که معمولا در سمت پمپ است استفاده کند.

هنگام استفاده از کوپلینگ ها باید به چه نکاتی توجه کرد؟
هم محوری دقیق یاتاقان های هر دو دستگاه ضروری است زیرا این کوپلینگ ها و دقت در ساختار آنها هیچ انعطافی ندارند تا بتوانند هم محور نبودن دو شفت را میزان کنند.
دقت در ساخت و استاندارد بودن این کوپلینگ ها ضروری است. سطوح این نوع کوپلینگ ها که در وسط شفت محرک و شفت چرخنده پمپ قرار می گیرند باید از درجه بالایی از متحدالمرکز بودن برخوردار باشند تا بتوانند از انتقال حرکت لنگی از یک دستگاه به دیگری خودداری کنند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/233/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-coupling



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

پمپ اسید همانطور که از نامش پیداست برای پمپاژ و انتقال سیالات با خاصیت اسیدی و خورنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ با نام پمپ ضد اسید هم شناخته می‌شود و در واقع منظور پمپی است که در برابر سیالات اسیدی و خورنده مقاوم است. پمپ‌های اسیدی معمولا از نوع سانتریفیوژ می‌باشند و در آن از پروانه برای به جریان انداختن سیال اسیدی استفاده می‌شود. سایر انواع پمپ اسیدی در ادامه معرفی خواهند شد.

پمپ اسید

قیمت پمپ اسید
با توجه به نوع کاربری و خواص سیال قابل پمپاژ جنس اجزای پمپ اسیدی مثل پوسته، پروانه و شفت می‌تواند متفاوت باشد. اینکه از چه موادی در ساخت پمپ اسید استفاده شده است، در قیمت پمپ اسید تاثیرگذار است. نوع پروانه، تعداد جداره پوسته، قطر دهانه نیز دیگر پارامترهای موثر در قیمت پمپ اسید می‌باشد که در ادامه به تفکیک توضیح داده شده است:

تاثیر جنس بر قیمت پمپ اسید
پمپ ضد اسید معمولا از مواد پلیمری، پلی اتیلن و استیل‌های ضدزنگ ساخته می‌شوند. اینکه درجه قوی بودن سیال پمپاژ شونده از لحاظ اسیدی، بازی و خورنده بودن چه مقدار است در قیمت پمپ ضد اسید موثر است.

تاثیر نوع پروانه بر قیمت پمپ اسید
پمپ‌های اسیدی از نوع سانتریفیوژ یا گریز از مرکز است و با توجه به میزان ویسکوزیته سیال اسیدی از یکی از سه نوع پروانه پمپ سانتریفیوژ یعنی پروانه باز، نیمه باز و بسته استفاده می‌شود. این موضوع نیز می‌تواند در قیمت پمپ اسید تاثیرگذار باشد.

تاثیر قطر دهانه بر قیمت پمپ اسید
معمولا مقدار بزرگی و کوچکی قطر دهانه پمپ در همه انواع پمپ بر قیمت آن موثر است. هر چقدر قطر دهانه بزرگتر باشد قابلیت انتقال حجم بیشتری از سیال اسیدی وجود داشته و قیمت بالاتری دارد.

تاثیر تعداد جداره پوسته بر قیمت پمپ اسید
بعضی از پمپ‌های اسیدی بصورت تک جداره و دو جداره طراحی می‌شوند. قاعدتا وقتی پوسته پمپ بصورت دوجداره باشد از متریال بیشتری در ساخت آن استفاده شده و بنابراین قیمت پمپ اسیدی دو جداره بیشتر خواهد بود.

انواع پمپ اسید
تقسیم بندی پمپ‌های اسید به 3 شکل مختلف انجام می‌شود که یکی از لحاظ ابعاد و سطح کاربری، یکی از لحاظ جنس و دیگری از لحاظ نوع و ساختار پمپ است. در ادامه انواع پمپ اسید آورده شده‌اند:

انواع پمپ اسید

انواع پمپ اسیدی از لحاظ سطح کاربری
پمپ اسیدی سطوح کاربری مختلف در صنایع گوناگون دارد و بطور کلی در دو نوع پمپ اسید صنعتی و پمپ اسید کوچک تقسیم می‌شود.

پمپ ضد اسید صنعتی
پمپ ضد اسید صنعتی همانطور که از نامش پیداست مناسب واحدهای بزرگ صنعتی مانند تولید کننده‌های مواد خام، مواد غذایی و نوشیدنی، مواد شوینده و بهداشتی و کارخانه‌های تولید مس و روی می‌باشد. این پمپ ضد اسید برای انواع اسید نظیر اسید سولفوریک، اسید اسیتیک، اسید سیتریک، اسید نیتریک و اسیدکلریدریک و غیره استفاده می‌شود.

پمپ ضد اسید کوچک
پمپ ضد اسید کوچک بیشتر برای کارگاه‌های کوچک صنعتی نظیر باطری‌سازی‌ها، کارخانه‌های تولید مواد غذایی و نوشیدنی، اسید شویی‌ها و کارگاه‌های آبکاری و واحدهای صنعتی که از مقدار کمی اسید برای فرآیند تولید استفاده می‌کنند، کاربرد دارد. پمپ ضد اسید کوچک معمولا از نوع پمپ مگنتی 1 تا 2 اینچ یا پمپ پلیمری کوچک می‌باشد. از جمله کارایی این پمپ‌ها می‌توان به دیسکلر (رسوب زدایی) کندانسور و اواپراتور و پمپ‌های اسیدشویی پکیج‌ها اشاره نمود.

انواع پمپ اسیدی از لحاظ جنس
پمپ‌های اسیدی از لحاظ جنس می‌تواند از نوع استیل ضد زنگ و مواد پلیمری مثل پلی اتیلن ساخته شود.

پمپ ضد اسید استیل
برای انتقال برخی از محلول‌های شیمایی خاص یا اسیدی هنگامی که نیاز به فشار و دمایی بالا برای انتقال دارند، از انواع پمپ استیل استفاده می‌شود. اغلب انواع پمپ ضد اسید استیل از استیل 316L ساخته شده‌اند. بیشترین موارد استفاده از پمپ ضد اسید استیل برای محلول اسید سولفوریک، استیدنیتریک، اسید فسفریک و همچنین جهت انتقال مایعات از قبیل نوشابه، شیر، دوغ، آبلیمو، سرکه، کنستانتره، مرباجات، سس، سموم، نباتات، شوینده‌ها می‌باشد.

پمپ اسید پلیمری
پمپ اسید پلیمری همانطور که از نامش پیداست از اجزایی با جنس پلیمر ساخته شده است. پلیمر مورد استفاده برای این پمپ‌ها می تواند از جنس پلی پروپیلن، پلی اتیلن، پی وی سی، پی وی دی اف و ... باشد که هر کدام با توجه به مقدار اسیدی بودن سیال بکار می‌رود.

انواع پمپ سیالات اسیدی و خورنده از لحاظ نوع و ساختار
پمپ‌هایی که مناسب انتقال سیالات خورنده و اسیدی هستند شامل چند نوع مختلف می‌شوند. از ویژگی‌های انواع پمپ سیالات خورنده، جنس ضد خورندگی آنهاست که عموما از مواد پلیمری و آلیاژهای فلزی خاص و استیل ضد زنگ 316 ساخته می‌‌شوند.

پمپ مگنتی
یکی از پمپ‌های پلیمری که بطور خاص برای جابجایی مواد و سیالات اسیدی و خورنده طراحی شده‌اند، پمپ مگنتی است. پمپ مگنتی جز پمپ‌های سانتریفیوژ پلیمری محسوب می‌شود که یکی از ویژگی‌ها و مشخصه‌های اصلی آن عدم استفاده از آب بند مکانیکی در این پمپ است و به همین دلیل نشتی در این پمپ وجود ندارد و برای انتقال سیالات خورنده، اسیدی، سمی و مواد گران قیمتی که در صنایع مختلف بکار می‌رود، بسیار کاربردی است.

پمپ اسید مگنتی

پمپ دیافراگمی
یکی از انواع پمپ دیافراگمی نوع دوزینگ آن است که می‌تواند سیال را با با دقت بالا انتقال دهد. در کاربردهایی مثل صنایع دارویی و پزشکی و همچنین صنایع شیمیایی که با مواد شیمیایی خورنده سر کار داشته یا جهت تولید مواد پتروشیمی بایستی مقدار مشخصی از مواد مختلف با یکدیگر ترکیب شوند، استفاده از پمپ دیافراگمی راه حل مناسبی است. جنس دیافراگم در پمپ دوزینگ دیافراگمی از مواد پلیمری ضد خورنده ساخته شده و به دلیل تماس کمتر اجزای آن با سیال خورنده می‌تواند گزینه مناسبی برای پمپاژ سیال اسیدی باشد.

پمپ اسید دیافراگمی

پمپ دنده‌ای
پمپ دنده‌ای یا غلیظ‌کش معمولا از جنس استیل، برنز و چدن ساخته می شود. برای کاربردهایی که سیال غلظت بالایی داشته و همچنین خواص اسیدی و خورندگی دارد، پمپ دنده‌ای که از جنس استیل می‌باشد، گزینه مناسبی است. البته جنس استیل تشکیل شده در پمپ دنده‌ای باید از نوع استیل 316 باشد چراکه مقاومت بالایی در برابر اسید دارد. پمپ دنده‌ای روتوفلوید دارای تمام اجزا شامل بدنه و دنده‌های تمام استیل 316 می‌باشد و برای سیالات غلیظ خورنده و اسیدی مثل کاربردهای غذایی مناسب است.

پمپ اسید دنده ای

مونوپمپ اسید
یکی از پمپ‌های جابجایی مثبت، مونوپمپ یا پمپ تک اسکرو است. مونو پمپ قابلیت انتقال سیالات با غلظت زیاد را دارد و علاوه بر آن به دلیل استفاده از استیل 316 در روتوری که در تماس با سیال است، می‌تواند برای انتقال سیالات اسیدی غلیظ‌تر مورد استفاده قرار گیرد.

مونوپمپ اسید

پمپ سانتریفیوژ اسید
پمپ‌های سانتریفیوژ عمده ترین نوع پمپ می‌باشد و به همان نسبت نیز برای سیالات اسیدی کاربرد دارند. پمپ سانتریفیوژ اسید می توانند در جنس ها مختلفی مثل استیل و پلیمر باشند. برای جلوگیری از خوردگی، جنس استیل پمپ‌های سانتریفیوژ باید مقاومت بالایی در برابر اسید داشته باشد و معمولا از نوع استیل 316 انتخاب می شوند. همچنین جنس پلیمر نیز شامل پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پی وی سی و … می‌باشد. برای خرید پمپ استیل 316 لئو AMS که دارای پروانه بسته است و خرید پمپ استیل 316 لئو ABK که پروانه نیمه باز دارد و هر دو مناسب سیالات اسیدی و خورنده است، می توانید به صفحه مربوطه رجوع کنید.

پمپ اسید سانتریفیوژ

اجزای پمپ ضد اسید
پمپ‌های ضد اسید بسته به اینکه از کدام نوع باشند، متفاوت است. قاعدتا اجزای پمپ مگنتی با پمپ دیافراگمی متفاوت است. اجزای دو نوع اصلی پمپ اسید شامل پمپ مگنتی و دیافراگمی در زیر آورده شده است. پمپ‌های سانتریفیوژ اسیدی دیگر هم مانند پمپ مگنتی هستند با این تفاوت که آب‌بند و سیل مکانیکی نیز دارند.

اجزای پمپ مگنتی اجزای پمپ اسیدی دیافراگمی
پوسته (Casing) منیفولد ورودی و خروجی
پروانه (Impeller) محفظه
شفت (Shaft) چک ولو
یاتاقان (Bearing) دیافراگم
صفحات مغناطیسی مبدل هوای فشرده
بال
سیت
بکاپ
جنس بدنه پمپ ضد اسید
پلی پروپیلن PP
پلی اتیلن PE
پی وی سی PVC
تفلون PTFE
کاینار PVDF
استیل 314L
استیل 316L
عوامل مهم در انتخاب پمپ ضد اسید
در پمپ‌های اسید، قطعاتی از پمپ اسید که در تماس با سیال هستند، باید مقاومت لازم در برابر سیال انتقالی داشته باشند. پس در هنگام انتخاب پمپ ضد اسید باید جنس انتخاب شده پمپ بر اساس سیال انتقالی انتخاب شود. برخی از فاکتورهای انتخاب پمپ ضد اسید در ادامه ذکر شده است:

دمای مایع
هد (ارتفاع) پمپ
فشار خروجی پمپ
میزان خورندگی سیال
مقاومت خوردگی پمپ
رفتار الکتروشیمیایی
پمپ اسید سولفوریک
اسید سولفوریک یکی از پرکاربردترین و قوی‌ترین اسیدها است. اسید سولفوریک کاربردهای زیادی در بسیاری از صنایع دارد؛ در صنایع بهداشتی برای تولید مواد شوینده، تولید کودهای شیمیایی کشاورزی، باتری‌سازی، آبکاری فلزات، تصفیه‌خانه‌های اسمز معکوس RO، چرم‌سازی و ... فقط بخشی از کاربردهای این اسید است. اما به دلیل داشتن خواص خورندگی و اسیدی این سیال، برای انتقال و جابجایی آن، چالش‌هایی وجود دارد. برای پمپاژ سیال اسیدی مثل سولفوریک اسید از پمپ‌ خاص به نام پمپ اسید استفاده می‌شود. پمپ‌های اسید که گاهی با عنوان پمپ ضد اسید نیز شناخته می‌شوند، دارای بدنه و اجزای داخلی از جنس‌های ضدخورنده مثل مواد پلیمری و استیل ضد زنگ می‌باشند.

پمپ اسید چیست؟
پمپ اسید برای انتقال سیالات اسیدی و خورنده مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه سیال اسیدی با برخی مواد واکنش می دهد، در صورت استفاده از پمپ های معمولی برای پمپاژ سیالات اسیدی، اجزای آن باعث خوردگی و خرابی می شود و بنابراین لازم است از پمپ اسید استفاده شود که از جنس های خاصی مثل پلیمر ساخته شده است.

انواع پمپ اسیدی کدام هستند؟
1- پمپ اسیدی را می توان از دو لحاظ دسته بندی کرد؛ از لحاظ سطح کاربری و از لحاظ جنس.

2- پمپ اسید صنعتی که برای کاربردهای بزرگ تر و پمپ اسید کوچک که برای کاربردهای مثل کارگاه ها و اسیدشویی ها بکار می رود.

3- پمپ اسید از لحاظ جنس معمولا از جنس پلیمری یا استیل های مقاوم مثل 316L می باشد.

کاربردهای پمپ اسید چیست؟
پمپ ها که بطور کلی برای جابجایی سیالات از یک نقطه به نقطه دیگر بکار می روند. پمپ اسیدی نیز برای جابجایی سیالات از نوع اسیدی بدین منظور بکار می روند. از جمله انتقال اسید سولفوریک، اسید سیتریک، نیتریک اسید، کلریک اسید. همچنین برای پمپاژ سیالات خورنده شیمیایی و گران قیمت نیز از نوعی پمپ اسید پلیمری به نام پمپ مگنتی استفاده می شود.

کالاصنعتی



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

بلبرینگ SKF یکی از محصولات شرکت اس کا فا SKF است که در سال 1907 در شهر یوتبری کشور سوئیس تأسیس شد. این شرکت در زمینه تولید و ساخت انواع بلبرینگ ها، رولبرینگ ها، آب بند ها و سیستم های روانکاری فعالیت دارد. شرکت بلبرینگ SKF یکی از مطرح ترین شرکت ها در دنیا می باشد و از با کیفیت ترین بلبرینگ‌های جهانی است. شرکت SKF در حال حاضر معتبرترین سازنده بلبرینگ در دنیا است و از مقبولیت ویژه ای در بین بلبرینگ سازان برخوردار است. این شرکت بلبرینگ های خود را در طرح های متفاوتی تولید می کند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. همچنین برای خرید انواع بلبرینگ های SKF می توانید با کارشناسان فروش کالا صنعتی تماس بگیرید.

بلبرینگ skf

انواع بلبرینگ SKF
شرکت SKF بلبرینگ های خود را در چهار نوع اصلی طراحی و تولید می‌کند. همچنین علاوه بر این بلبرینگ های اصلی، شرکت SKF بلبرینگ های خاص و سفارشی نیز تولید می کند. انواع بلبرینگ skf ارائه شده در فروشگاه کالا صنعتی به شرح زیر است.

بلبرینگ شیار عمیق SKF
بلبرینگ تماس زاویه ای SKF
بلبرینگ خود تنظیم SKF
بلبرینگ کف گرد SKF
بلبرینگ شیار عمیق SKF
بلبرینگ های شیار عمیق پر مصرف ترین نوع بلبرینگ ها هستند و به آن ها بلبرینگ های همه کاره نیز می گویند. بلبرینگ شیار عمیق SKF اصطکاک کمی دارد و می تواند بارهای شعاعی و محوری را در هر دو جهت تحمل کند. از دیگر مزایای بلبرینگ شیار عمیق SKF می توان به نگهداری کم و نصب راحت آن اشاره کرد. شرکت SKF بلبرینگ های شیار عمیق خود را در چهار سری تولید می کند که باید گفت در بازار ایران بیشتر دو نوع بلبرینگ شیار عمیق SKF سری تک ردیفه و دو ردیفه کاربرد دارد. در ادامه به بررسی انواع بلبرینگ شیار عمیق SKF پرداخته می شود.

1) بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه: این بلبرینگ ها، پرکاربردترین نوع بلبرینگ شیار عمیق SKF است. این بلبرینگ ها در طرح های متفاوتی با آب بند، قفسه، روانکار و ... تولید می شود.

 

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه

2)بلبرینگ شیار عمیق SKF با شکاف های پرکننده: بلبرینگ شیار عمیق فولادی ضد زنگ برای هنگامی که بلبرینگ در معرض رطوبت و مواد خورنده قرار می گیرد، مناسب است؛ زیرا در برابر خورندگی مقاوم می باشد. این بلبرینگ SKF به صورت آب بندی شده یا باز در دسترس است.

3) بلبرینگ های شیار عمیق تک ردیفی با شکاف های پرکننده: این بلبرینگ SKF دارای یک شیار پرکننده در هر دو رینگ داخلی و خارجی می باشد تا عناصر غلتان بیشتری نسبت به بلبرینگ های شیار عمیق استاندارد در خود جای دهد. بلبرینگ های شیار عمیق تک ردیفی با شکاف های پرکننده حمل بار شعاعی بالاتری دارند؛ ولی ظرفیت حمل بار محوری آن ها محدود است.

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه با شکاف های پر کننده

4) بلبرینگ شیار عمیق SKF دو ردیفه: بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرند که بلبرینگ تک ردیفه ظرفیت تحمل بار را ندارد. این بلبرینگ SKF نسبت به سری تک ردیفه، قطر داخلی و خارجی برابر با ضخامت بیشتر دارد. ظرفیت تحمل بار این بلبرینگ ها قابل توجه است.

بلبرینگ های شیار عمیق دو ردیفه

آب بند بلبرینگ شیار عمیق SKF
با توجه به محیط و عملکرد بلبرینگ شیار عمیق SKF، ممکن است این بلبرینگ ها به صورت آب بندی شده یا باز (بدون آب بند) استفاده شوند. آب بند بلبرینگ شیار عمیق SKF در دو طرح فلزی و پلاستیکی تولید می شود. تصاویر و ویژگی آب بند ها در جدول زیر نشان داده شده است.

آب بند ویژگی ها تصویر
آب بند فلزی (Z, ZZ) جلوگیری از ورود گردوغبار
جلوگیری از خارج شده روان کننده بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف
آب بند پلاستیکی ( RS, 2RS) جلوگیری از ورود گرد و غبار
جلوگیری از خارج شده روان کننده
مناسب برای محیط های مرطوب بلبرینگ شیارعمیق Skf
قفسه بلبرینگ شیار عمیق SKF
با توجه به طراحی، اندازه، نوع و کاربرد بلبرینگ شیار عمیق SKF، قفسه ها متفاوت هستند. قفسه بلبرینگ شیار عمیق SKF به صورت فولادی، پلی آمید (فیبری) و برنجی تولید می شوند. نوع قفسه بلبرینگ شیار عمیق SKF در پسوند بلبرینگ ها مشخص است و در صورتی که بلبرینگ پسوند نداشته باشد به این معنا است که قفسه بلبرینگ فولادی است. نوع دو ردیفه بلبرینگ شیار عمیق SKF تنها به قفسه فیبری تولید می شود.

قفسه کد فنی (پسوند) تصویر
قفسه فولادی بدون پسوند قفسه بلبرینگ شیار عمیق
قفسه پلی آمید TN9
TNH
TN9/VG1561 قفسه پلی آمید
قفسه برنجی M
MA
MB قفسه برنجی
روان کننده بلبرینگ شیار عمیق SKF
بلبرینگ SKF سری تک ردیفه شیار عمیق، در صورت آب بندی شده، از سمت کارخانه روانکاری شده اند ولی در صورتی آب بند نداشته باشد نیاز است تا بلبرینگ را با روان کننده مناسب روانکاری کنید. روان کننده هایی که در بلبرینگ های شیار عمیق SKF استفاده می شوند، در جدول زیر آورده شده است.

نوع بلبرینگ شیار عمیق روان کننده (بر اساس اندازه)
D ≤ 10mm 30 < D ≤ 62 mm D > 62 mm
d < 10mm D ≥ 10mm
8،9 LHT23 LT MT47 MT33
0،1،2،3 MT47 MT47 MT47 MT33
بلبرینگ تماس زاویه ای SKF
این بلبرینگ SKF، دارای رینگ های داخلی و خارجی هستند که نسبت به یکدیگر در جهت محور بلبرینگ جا به جا می شوند. این بلبرینگ ها می توانند بارهای شعاعی و محوری را به صورت همزمان تحمل کنند. کد فنی بلبرینگ تماس زاویه ای SKF با عدد 7 شروع می شود و هر چه زاویه تماس در این بلبرینگ SKF افزایش یابد، ظرفیت تحمل بار محوری بالا می رود و با کم شدن زاویه تماس، ظرفیت تحمل بار شعاعی افزایش پیدا می کند. محدود سرعت بلبرینگ تماس زاویه ای SKF متوسط است. در جدول زیر انواع بلبرینگ های تماس زاویه ای SKF به همراه تصویر آن ها آورده شده است و برای کسب اطلاعات کامل راجع به این محصول SKF به صفحه بلبرینگ تماس زاویه ای SKF مراجعه کنید.

نوع بلبرینگ تماس زاویه مزایا تصویر
بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه ظرفیت حمل بار بالا
تحمل بارهای محوری و شعاعی همزمان
نصب آسان
تحمل ناهماهنگی شفت بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه
بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه فضای کمتری نسبت به نصب جفت بلبرینگ تک ردیفه
تحمل بارهای شعاعی و محوری در هر دو جهت
تحمل ناهماهنگی شفت بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه
بلبرینگ تماس زاویه ای چهار نقطه تماسی تحمل بارهای محوری در هر دو جهت
اشغال فضای کمتر
ظرفیت حمل بالا
تغییر شکل محدود رینگ داخلی در هنگام قرار گرفتن در معرض نیروهای بالا بلبرینگ تماس زاویه ای چهار نقطه تماسی
بلبرینگ خود تنظیم SKF
بلبرینگ خود تنظیم SKF، این سری از بلبرینگ های دو ردیفه هستند و به دلیل داشتن عناصر غلتان بیشتر، ظرفیت حمل بار بالایی دارند. بلبرینگ خود تنظیم SKF می تواند بار شعاعی بسیار سنگین و بار محوری سبک را از هر دو جهت تحمل کند. بلبرینگ خود تنظیم SKF در سرعت های بالا به خوبی کار میکند و به صورت آب بندی شده یا باز تولید می شوند. بلبرینگ خود تنظیم SKF به صورت کنیک (رینگ داخلی مخروطی) نیز تولید می شوند که این بلبرینگ ها با یک بوش مورد استفاده قرار می گیرند. برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع این محصول به صفحه بلبرینگ خود تنظیم SKF مراجعه کنید. همچنین مشخصات بلبرینگ خود تنظیم SKF به صورت خلاصه در جدول زیر بیان شده است:

نوع بلبرینگ خود تنظیم SKF مزایا کاربرد تصویر
بلبرینگ خود تنظیم SKF می توانند انواع ناهماهنگی ها را در خود جای دهند.
سرعت بالا
نگهداری کم
اصطکاک کم
صدای پایین هواکش صنعتی
کشاورزی
جا به جایی مواد بلبرینگ خود تنظیم skf
بلبرینگ کف گرد SKF
این بلبرینگ ها به صورت تک جهته و دو جهته تولید می شوند. طراحی بلبرینگ کف گرد SKF به صورتی است که نباید تحت هیچگونه بارهای شعاعی قرار بگیرند. بلبرینگ کف گرد SKF که برای تحمل بارهای شعاعی طراحی شده اند دارای مزایای بی نظیری مانند نصب آسان، قابلیت تفکیک و تعویض است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این بلبرینگ ها می توانید به صفحه بلبرینگ کف گرد SKF مراجعه کنید.

نوع بلبرینگ کف گرد SKF مشخصات تصویر
بلبرینگ کف گرد تک جهته شامل یک واشر شفت، یک واشر محفظه و مجموعه عناصر غلتان
می تواند بارهای محوری را فقط در یک جهت در خود جای دهد. بلبرینگ کف گرد تک جهته
بلبرینگ کف گرد دو‌جهته شامل یک واشر شفت، دو واشر محفظه و دو مجموعه عناصر غلتان
می تواند بارهای محوری را در هر دو جهت در خود جای دهد. بلبرینگ کف گرد دو جهته
قیمت بلبرینگ SKF
بلبرینگ SKF بهترین کیفیت را میان سایر برند ها دارد. قیمت این بلبرینگ ها با توجه به نوع، طراحی و اندازه آن متفاوت است. یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلبرینگ SKF، ابعاد بلبرینگ است. هرچه ابعاد یک بلبرینگ بزرگتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار مهم بر قیمت بلبرینگ SKF، طراحی آن است. با توجه به نوع بلبرینگ SKF ممکن است این بلبرینگ با طراحی خاصی مانند نوع آب بندی یا قفسه متفاوت تولید شوند که با توجه به طراحی آن قیمت متفاوت خواهد بود.
در ادامه لیست مهم ترین عوامل ثابت تاثیر گذار بر قیمت بلبرینگ SKF آورده شده است.

ابعاد فیزیکی
نوع و مشخصات فنی
متریال و جنس بلبرینگ
خرید بلبرینگ SKF
یکی از دغدغه های اصلی مشتریان بلبرینگ SKF، خرید آن است. متاسفانه در بازار ایران بلبرینگ های تقلبی SKF به شدت افزایش پیدا کرده و با قیمت های متفاوتی نیز عرضه می شوند. هنگام خرید بلبرینگ SKF حتما مدنظر داشته باشید از کدام فروشگاه خرید را انجام میدهید. بلبرینگ های تقلبی SKF به راحتی قابل تشخیص نیست و نیاز به تجربه و اطلاعات فنی زیادی است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های تشخیص بلبرینگ تقلبی، مقاله تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی را مطالعه کنید. شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تامین کننده انواع قطعات صنعتی به صورت اینترنتی، انواع بلبرینگ و رولبرینگ های SKF را با ضمانت اصالت کالا به مشتریان خود ارائه می دهد. در ادامه به معرفی پارامترهای مهم در هنگام خرید میپردازیم.

بار وارد شده بر بلبرینگ: به صورت کلی بارهای روی بلبرینگ میتواند محوری یا شعاعی باشد؛ که بار محوری موازی با محور چرخش است و بار شعاعی عمود بر محور چرخش وارد میشود.
نوع بلبرینگ SKF: بلبرینگ ها در انواع متنوعی طراحی و تولید میشوند و هر نوع کاربرد و ویژگی های منحصر به فردی دارد. یکی از پرکاربرد ترین نوع بلبرینگ، بلبرینگ های شیار عمیق هستند که قادر به تحمل بارهای ترکیبی یعنی نیمه سنگین شعاعی و محوری هستند.
سرعت گردش و دوران: تولید و طراحی قفسه در بلبرینگ های غلتکی استوانه ای و سوزنی آنها قادر میکند که با سرعت بیشتری نسبت به باقی بلبرینگ ها گردش کنند.
سیستم آب‌بندی در بلبرینگ SKF: جهت اطمینان از عملکرد صحیح بلبرینگ بایستی سیستم آب بندی مناسب انتخاب شود. این سیستم آب‌بندی مانع ورود ناخالصی‌ها مانند گرد و غبار و آب میشود.
قطر داخلی و خارجی بلبرینگ: در شافت هایی که قطر نازکی دارند بایستی از بلبرینگ هایی که قطر کمی دارند استفاده کرد. متداول ترین بلبرینگ های کم قطر شیار عمیق و سوزنی هستند. همچنین برای شافت ها نسبتا قطور رولبرینگ‌های بشکه‌ای، مخروطی و استوانه‌ای استفاده میشوند.
شرایط محیطی: اکثر محیط های کاری دارای آلودگی مانند گرد و غبار هستند. بنابراین باید بلبرینگی را انتخاب کنید که در برابر ضربات و تنش‌های مکانیکی و آلودگی ها مقاوم باشد. بلبرینگ های برند SKF از مقاوم ترین و با کیفیت ترین بلبرینگ‌های موجود در بازار هستند و انتخابی ایده آل محسوب میشوند.
کاتالوگ محصولات SKF
شرکت SKF برای تمامی محصولات خود کاتالوگ طراحی کرده است. در کاتالوگ محصولات SKF هر آنچه در مورد بیرینگ گفته شده است، مربوط به medium load است. پایین تر و بالاتر از این محدوده عمر بیرینگ کاهش پیدا می کند. برای تجهیزاتی با فناوری پیشرفته و سرعت بالا و تجهیزاتی که نیازمند قابلیت اطمینان بالا (رکتور پتروشیمی) هستند، الزاماً باید از گریدهای سطح یک کیفی خریداری کرد. برای آشنایی بیشتر با محصولات و دسترسی دقیق به ابعاد و مشخصات فنی کاتالوگ بلبرینگ SKF را دانلود کنید. همچنین سایت کالا صنعتی تمامی کاتالوگ های محصولات SKF را در سایت قرار داده است. می توانید با مراجعه به محصول دلخواه خود، کاتالوگ آن را مشاهده کنید.

شرکت SKF سالیان سال است که به عنوان برترین شرکت تولید کننده بلبرینگ فعالیت می کند. متأسفانه در بازار امروزی ایران، بلبرینگ های فیک و غیر اصلی SKF بسیار زیاد شده است. تشخیص دادن اصل از فیک بلبرینگ SKF کار بسیار سختی است و نیاز به داشتن مهارت و تجربه بالا می باشد. شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تأمین کننده انواع قطعات صنعتی به صورت اینترنتی در ایران، تمامی بلبرینگ های SKF خود را با ضمانت اصالت کالا به مشتریان ارائه می دهد. شما می توانید برای خرید انواع بلبرینگ های SKF با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

شرکت SKF
شرکت SKF یکی از نشان های تجاری معروف در زمینه تولید بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی در جهان است. SKF از سال 1907 یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری های نوین بوده است. تفاوت بنیادین محصولات شرکت SKF با سایر برندها، این است که SKF همواره و به طور مداوم به دنبال توسعه فناوری های جدید است. این موضوع سبب شده است که شرکت SKF مشتریان دائمی خود را حفظ نموده و بیشتر کند. ایران یکی از بازارهای هدف برای این برند با کیفیت به حساب می آید. ساخت بلبرینگ SKF ترکیبی از 40 سال تجربه به همراه استفاده از سیستم ها و فن آوری های نوین است.

 

تخصص شرکت اس کا اف SKF در زمینه چیست؟
تخصص این شرکت در زمینه های توسعه، طراحی و ساخت بلبرینگ SKF، آب بند ها و سیستم های روغن کاری میباشد. در حال حاضر، در زمینه بلبرینگ شرکت SKF مطرح ترین شرکت در دنیا میباشد و از مقبولیت خاصی برخوردار است.

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه چیست؟
بلبرینگ های شیار عمیق تک ردیفه در واقع همه کاره هستند. این دسته از بلبرینگ SKF ساده و غیر قابل تفکیک، مناسب سرعت های بالا و بسیار زیاد و در عملکرد قوی هستند.

نگهداری این بلبرینگ ها کم است. شیار های مسیر غلتش عمیق و انطباق نزدیک بین شیار های مسیر غلتش و عناصر غلتان، بلبرینگ های شیار عمیق را قادر می سازد تا بارهای محوری را علاوه بر بارهای شعاعی در هر دو جهت و حتی در سرعت های بالا تحمل کنند. در دو مدل با آب بند و بدون آب بند وجود دارد.

مزایای بلبرینگ شیار عمیق چیست؟
بلبرینگ های شیار عمیق به شدت محبوب هستند و دارای مزایای زیادی از قبیل: سرعت بالا، تحمل بار محوری از هر دو طرف، عمر بالا، عملکرد مطلوب در سرعت بالا، و دارای قابلیت اطمینان خوبی هستند.

 

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/326/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%85%DB%8C%D9%82/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-skf



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

شرکت NSK، یک شرکت ژاپنی میباشد که در سال 1916 راه اندازی شد. این شرکت در زمینه های ساخت بلبرینگ و یاتاقان ها، قطعات خودرو، تجهیزات انتقال قدرت، قطعات ماشین آلات کارخانجات فولاد سازی و ماشین آلات استخراج معدن و مهندسی مکاترونیک فعالیت میکند. بلبرینگ کف گرد NSK دارای حداقل تماس میباشد و مانع از کشیده شدن سطوح روی یکدیگر میشوند. با کم شدن سطح تماس، اصطکاک نیز به شدت کاهش می یابد.

لوگو NSK

قفسه های بلبرینگ های کف گرد
برای این دسته از بلبرینگ ها معمولا از قفسه های فولادی فشرده و قفسه های برنجی تراش خورده استفاده میشود.

انواع بلبرینگ کف گرد NSK
بلبرینگ کف گرد یک جهته
بلبرینگ کف پرد دو جهته
بلبرینگ های کف گرد یک جهته NSK
بلبرینگ های یک جهته 51207 NSK از سه قسمت تشکیل شده است. یک واشر شفت و یک واشر محفظه که دارای شیار های حلقوی است و یک مجموعه بلبرینگ دارای قفس که بین آن ها قرار گرفته است. قطعات این بلبرینگ ها جدا هستند و به همین دلیل نصب آن ها آسان میباشد. بلبرینگ های کف گرد یک جهته NSK به طور گسترده در اتومبیل و برق کاربرد دارد. ( لوازم خانگی، ابزار برقی، تجهیزات تناسب اندام، موتور، دستگاه های پزشکی، موتور، ماشین آلات نساجی). این دسته از بلبرینگ کف گرد NSK میتوانند نیروهای شعاعی را تحمل کنKد ولی نباید در معرض نیروهای شعاعی قرار بگیرند.

 

بلبرینگ های کف گرد دو جهته NSK
این دسته از بلبرینگ کف گرد NSK از یک واشر شفت، دو واشر هوزینگ یا محفظه، دو مجموعه از عناصر غلتان، قفسه یا کیج cages تشکل شده است. این بلبرینگ ها قابل جدا شدن هستند و به دلیل اینکه میتوان قطعاات مختلف را جداگانه نصب کرد، نصب این دسته از بلبرینگ ها آسان است. این بلبرینگ ها توانایی تحمل نیروهای محوری دارند ولی نباید آنها را در معرض نیروهای شعاعی قرار داد.

ویژگی های بلبرینگ های کف گرد NSK
برای جایگزینی عدم انطباق اولیه در یک مجموعه، در هر دو نوع بلبرینگ این دسته با نشیمنگاه کروی یا واشرهای نشیمنگاه در دسترس هستند.
فولاد فوق العاده تمیز و با کیفیت بالا برای افزایش عمر تحمل تا 80%
روان کننده های NSK میتوانند عمر و عملکرد روغن را افزایش دهند.

کاربرد بلبرینگ کف گرد NSK چیست؟
بلبرینگ های کف گرد یک جهته NSK به طور گسترده در اتومبیل و برق کاربرد دارد. ( لوازم خانگی، ابزار برقی، تجهیزات تناسب اندام، موتور، دستگاه های پزشکی، موتور، ماشین آلات نساجی).

بلبرینگ های کف گرد NSK چه ویژگی هایی دارد؟
برای جایگزینی عدم انطباق اولیه در یک مجموعه، در هر دو نوع بلبرینگ این دسته با نشیمنگاه کروی یا واشرهای نشیمنگاه در دسترس هستند.
فولاد فوق العاده تمیز و با کیفیت بالا برای افزایش عمر تحمل تا 80%
روان کننده های NSK میتوانند عمر و عملکرد روغن را افزایش دهند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1056/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%81-%DA%AF%D8%B1%D8%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%81-%DA%AF%D8%B1%D8%AF-nsk



:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

شرکت NSK، یک شرکت ژاپنی میباشد که در سال 1916 راه اندازی شد. این شرکت در زمینه های ساخت بلبرینگ و یاتاقان ها، قطعات خودرو، تجهیزات انتقال قدرت، قطعات ماشین آلات کارخانجات فولاد سازی و ماشین آلات استخراج معدن و مهندسی مکاترونیک فعالیت میکند. بلبرینگ کف گرد NSK دارای حداقل تماس میباشد و مانع از کشیده شدن سطوح روی یکدیگر میشوند. با کم شدن سطح تماس، اصطکاک نیز به شدت کاهش می یابد.

لوگو NSK

قفسه های بلبرینگ های کف گرد
برای این دسته از بلبرینگ ها معمولا از قفسه های فولادی فشرده و قفسه های برنجی تراش خورده استفاده میشود.

انواع بلبرینگ کف گرد NSK
بلبرینگ کف گرد یک جهته
بلبرینگ کف پرد دو جهته
بلبرینگ های کف گرد یک جهته NSK
بلبرینگ های یک جهته 51207 NSK از سه قسمت تشکیل شده است. یک واشر شفت و یک واشر محفظه که دارای شیار های حلقوی است و یک مجموعه بلبرینگ دارای قفس که بین آن ها قرار گرفته است. قطعات این بلبرینگ ها جدا هستند و به همین دلیل نصب آن ها آسان میباشد. بلبرینگ های کف گرد یک جهته NSK به طور گسترده در اتومبیل و برق کاربرد دارد. ( لوازم خانگی، ابزار برقی، تجهیزات تناسب اندام، موتور، دستگاه های پزشکی، موتور، ماشین آلات نساجی). این دسته از بلبرینگ کف گرد NSK میتوانند نیروهای شعاعی را تحمل کنKد ولی نباید در معرض نیروهای شعاعی قرار بگیرند.

 

بلبرینگ های کف گرد دو جهته NSK
این دسته از بلبرینگ کف گرد NSK از یک واشر شفت، دو واشر هوزینگ یا محفظه، دو مجموعه از عناصر غلتان، قفسه یا کیج cages تشکل شده است. این بلبرینگ ها قابل جدا شدن هستند و به دلیل اینکه میتوان قطعاات مختلف را جداگانه نصب کرد، نصب این دسته از بلبرینگ ها آسان است. این بلبرینگ ها توانایی تحمل نیروهای محوری دارند ولی نباید آنها را در معرض نیروهای شعاعی قرار داد.

ویژگی های بلبرینگ های کف گرد NSK
برای جایگزینی عدم انطباق اولیه در یک مجموعه، در هر دو نوع بلبرینگ این دسته با نشیمنگاه کروی یا واشرهای نشیمنگاه در دسترس هستند.
فولاد فوق العاده تمیز و با کیفیت بالا برای افزایش عمر تحمل تا 80%
روان کننده های NSK میتوانند عمر و عملکرد روغن را افزایش دهند.

کاربرد بلبرینگ کف گرد NSK چیست؟
بلبرینگ های کف گرد یک جهته NSK به طور گسترده در اتومبیل و برق کاربرد دارد. ( لوازم خانگی، ابزار برقی، تجهیزات تناسب اندام، موتور، دستگاه های پزشکی، موتور، ماشین آلات نساجی).

بلبرینگ های کف گرد NSK چه ویژگی هایی دارد؟
برای جایگزینی عدم انطباق اولیه در یک مجموعه، در هر دو نوع بلبرینگ این دسته با نشیمنگاه کروی یا واشرهای نشیمنگاه در دسترس هستند.
فولاد فوق العاده تمیز و با کیفیت بالا برای افزایش عمر تحمل تا 80%
روان کننده های NSK میتوانند عمر و عملکرد روغن را افزایش دهند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1056/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%81-%DA%AF%D8%B1%D8%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%81-%DA%AF%D8%B1%D8%AF-nsk



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 | نظرات ()