نوشته شده توسط : کوروش فنایی

لاستیک کوپلینگ قطعه ای مکانیکی است که به منظور اتصال دو شفت به یکدیگر و انتقال قدرت و گشتاور در انواع مختلفی تولید میشود. به بیانی دیگر کوپلینگ های پلاستیکی یا همان لاستیک کوپلینگ به عنوان یک واسطه میان یک شفت متحرک و یک شفت محرک ایفای نقش میکند و از ضربه های مکانیکی به کوپلینگ جلوگیری میکند. این لاستیک کوپلینگ ها به عنوان ضربه گیر نیز عمل می‌کنند و می توانند بارهای لحظه ای را نیز در خود جای دهند. همچنین انواع کوپلینگ ها دارای لاستیک های مختلف با جنس های گوناگون هستند.

خرید لاستیک کوپلینگ (راهنمای انتخاب و خرید)
انتخاب درست و خرید مناسب لاستیک کوپلینگ می‌تواند تأثیر مهمی بر کارایی و عملکرد سیستم‌های مکانیکی و کوپلینگ ها داشته باشد. از این رو، به بررسی نکات مهمی که باید در هنگام خرید لاستیک کوپلینگ در نظر گرفته شوند، می‌پردازیم.

نوع لاستیک کوپلینگ: قبل از خرید لاستیک کوپلینگ، نیاز است که نوع کوپلینگ و همچنین لاستیک کوپلینگ مورد نیاز خود را تعیین کنید. در ادامه این صحفه میتوانید با انواع لاستیک کوپلینگ آشنا شوید.
تحمل به بار و سرعت: مهمترین فاکتور در خرید لاستیک کوپلینگ توانایی آن در تحمل به بار و سرعت کاربری مدنظر است. باید مطمئن شوید که لاستیک کوپلینگ انتخابی توانایی تحمل بار و سرعت مورد نظر شما را دارد.
شرایط محیط کار: شرایط محیط کار لاستیک کوپلینگ نیز نکته مهمی در انتخاب و خرید لاستیک کوپلینگ است. اگر لاستیک کوپلینگ در محیط‌های خاصی مانند محیط‌های شیمیایی یا با دماهای بالا کار خواهد کرد، باید از لاستیک کوپلینگ‌های مقاوم به شرایط مخصوص استفاده کنید.
خاطر نشان است که با رعایت نکات مطرح شده و مشورت با کارشناسان فروش، می‌توانید انتخابی هوشمندانه برای رفع نیازها، و همچنین به بهبود کارایی و کاهش خطرات ناشی از عدم تطابق لاستیک کوپلینگ با سیستم‌های مکانیکی‌تان کمک کنید. همچنین جهت اطلاع از قیمت کوپلینگ و لاستیک کوپلینگ با کارشماسان ما در ارتباط باشید.

انواع لاستیک کوپلینگ
همانطور که گفته شد تمامی کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری دارای یک عنصر پلاستیکی در ساختار خود هستند. تمامی الاستومر ها دارای یک طول عمر مشخصی هستند و پس مدتی دچار سایش می شوند و نیاز به تعویض دارند. شرکت کالا صنعتی انواع لاستیک کوپلینگ های متفاوت را به مشتریان خود ارائه می دهد که عبارت اند از:

لاستیک کوپلینگ N-EUPEX در دو سری KB و DS
لاستیک کوپلینگ میل پینی یا هالوپین (RUPEX)
لاستیک کوپلینگ روتکس (ROTEX )
لاستیک کوپلینگ ستاره ای (HRC)
لاستیک کوپلینگ N-EUPEX
لاستیک کوپلینگ

کوپلینگ های N-EUPEX پرکاربردترین نوع کوپلینگ ها هستند. این کوپلینگ ها در دو سری ساده (کوپلینگ KB) و سری DS تولید می شوند. این کوپلینگ ها بر اساس استاندارد شرکت FLENDER با متریال متفاوتی تولید می شوند که در جدول زیر مشاهده می کنید.

جنس سختی محدوده دمایی
N-EUPEX Series
NBR Standard Type ShoreA 80 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Electrically Insulating ShoreA 80 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Soft ShoreA 65 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Hard ShoreA 90 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Normal low-backlash ShoreA 80 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Soft low-backlash ShoreA 65 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Normal low-backlash ShoreA 80 50- تا 80+ درجه سانتی گراد
HNBR high temperature ShoreA 80 10- تا 100+ درجه سانتی گراد
Type N-EUPEX DK
NBR Hard ShoreA 90 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
N-EUPEX DS Series
NBR Hard ShoreA 90 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
لاستیک کوپلینگ میل پینی یا هالوپین (RUPEX)
لاستیک کوپلینگ میل پینی که اغلب با نام رابر کوپلینگ نیز شناخته می شود با متریال و درجه سختی های متفاوتی تولید می شوند. در جدول زیر انواع متریال و مشخصات آن ها را مشاهده میکنید.

لاستیک کوپلینگ میل پینی

جنس سختی محدوده دمایی
NBR نوع استاندارد 80 Shore A 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR عایق الکتریکی ShoreA 80 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR نرم ShoreA 60 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR سخت ShoreA 90 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NR برای دمای پایین ShoreA 80 50- تا 50+ درجه سانتی گراد
HNBR برای دمای بالا ShoreA 80 10- تا 100+ درجه سانتی گراد
لاستیک کوپلینگ روتکس (ROTEX )
الاستومر، رابر یا لاستیک کوپلینگ روتکس با توجه به درخواست و نیاز مصرف کننده با متریال های متفاوتی تولید می شوند. لاستیک کوپلینگ روتکس نیاز به بررسی و تعویض دوره ای دارد و در غیر این صورت ممکن است بدون آنکه متوجه شوید، لاستیک دچار فرسودگی شده و دنده های کوپلینگ با یکدیگر جفت شوند و در نتیجه کوپلینگ دچار خرابی شود. مواد سازنده لاستیک کوپلینگ روتکس در جدول زیر آورده شده است.
لاستیک کوپلینگ روتکس

جنس سختی محدوده دمایی
(پلی اورتان بهبود یافته) T-PUR 92 Shore A 50- تا 120+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان) PUR ShoreA 92 50- تا 90+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان بهبود یافته) T-PUR ShoreA 98 50- تا 120+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان) PUR ShoreA 98 30- تا 90+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان بهبود یافته) T-PUR ShoreA 64 50- تا 120+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان) PUR ShoreA 64 30- تا 110+ درجه سانتی گراد
لاستیک کوپلینگ ستاره ای (HRC)
لاستیک کوپلینگ ستاره ای بر اساس نیاز مصرف کننده، می توانند با مواد متفاوتی تولید شوند. معمولاً لاستیک کوپلینگ HRC از جنس پلی پروپیلن می باشد. لاستیک کوپلینگ ستاره ای معمولاً برای دمای بین -50 تا +50 درجه سانتی گراد مناسب است. لاستیک کوپلینگ ستاره ای HRC برای سایزهای زیر تولید می شود و در کالا صنعتی موجود است.

سایز لاستیک کوپلینگ ستاره ای (HRC)
65
85
105
125
145
175
215
275
لاستیک کوپلینگ روتکس

شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگ‌ترین تأمین کننده اینترنتی کالاهای صنعتی در کشور، لاستیک انواع کوپلینگ های صنعتی را برای مشتریان خود تأمین می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش کالا صنعتی در ارتباط باشید.

قیمت لاستیک کوپلینگ
یکی از نکات مهم هنگام خرید لاستیک کوپلینگ، قیمت آن است. قیمت لاستیک تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد که انتخاب آن بستگی به نیاز های کاربری دارد. در ادامه به بررسی مهم ترین عوامل موثر بر قیمت لاستیک کوپلینگ خواهیم پرداخت:

نوع کوپلینگ: اولین مورد در قیمت لاستیک کوپلینگ این است که لاستیک چه کوپلینگی مدنظر است. قیمت لاستیک کوپلینگ ها با یکدیگر تفاوت دارند.
جنس متریال در ساخت لاستیک کوپلینگ: یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت لاستیک کوپلینگ، نوع متریال استفاده شده در ساخت آن است. لاستیک کوپلینگ‌ها معمولاً از موادی مانند پلی‌یورتان، نئوپرن، نایلون، و پلی‌استر ساخته می‌شوند. هر کدام از این مواد خواص مکانیکی و مقاومتی مختلفی دارند و در نتیجه، هزینه تولید و قیمت نهایی لاستیک کوپلینگ تحت تأثیر انتخاب متریال و مصالح قرار می‌گیرد.
اندازه و ابعاد لاستیک کوپلینگ: ابعاد لاستیک کوپلینگ نیز تأثیر مهمی بر قیمت آن دارد. لاستیک کوپلینگ‌های بزرگ‌تر و قطر بزرگتر معمولاً هزینه بیشتری دارند. همچنین، تعداد و اندازه شکل‌های داخلی و خارجی لاستیک نیز بر قیمت لاستیک کوپلینگ تأثیرگذار است.
مقاومت به شرایط محیطی: لاستیک کوپلینگ‌ها باید در شرایط محیطی مختلف عملکرد مناسبی داشته باشند. مقاومت به عوامل محیطی مانند حرارت، رطوبت، آلودگی های شیمیایی و UV می‌تواند هزینه تولید را افزایش دهد. برای محیط‌های ویژه نیاز به لاستیک کوپلینگ‌های خاص با مواد و پوشش‌های خاص داریم که به مراتب قیمت آن‌ها بیشتر است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2808/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

یکی از چالش هایی که هنگام کار با الکتروموتورهای سه فاز با آن مواجه ایم، نحوه ی راه اندازی آن هاست. الکتروموتور های سه فاز به دلیل داشتن راندمان (بازدهی) بالا در صنایع مختلف و برای کاربردهای فراوان به کار برده می شوند. با این وجود اصلی ترین مشکلی که در زمان استفاده از آن ها برمی خوریم کنترل و نحوه ی راه اندازی آن ها می باشد. دلیل آن هم جریانی است که در هنگام استارت از شبکه می کشند هست. مخصوصا در الکتروموتورهای توان بالا، که باعث تریپ دادن (قطع کردن) کلید های محافظ مانند کلید اتوماتیک (MCCB)، کلید مینیاتوری (MCB)، فیوزها و دیگر تجهیزات حفاظتی و یا افزایش هزینه های برق و جریمه شدن می شود.

برای راه اندازی الکتروموتور و جلوگیری از مشکلات احتمالی روش های مختلفی به شرح زیر وجود دارد؛ که در این مقاله کلیات مهمی درمورد روش ستاره مثلث گفته میشود. به طور کلی الکتروموتور را میتوان به روش های زیر راه اندازی کرد:

راه اندازی مستقیم
استفاده از درایوهای کنترل دور موتور (اینورتر)
استفاده از سافت استارتر
روش ستاره مثلث
سربندی ستاره مثلث
الکتروموتورها در روش مستقیم به جریان راه اندازی بالایی احتیاج دارند که این جریان زیاد در شبکه اختلال ایجاد می کند. از طرفی استفاده از روش های 2 و 3 هم هزینه بر هستند لذا مقرون به صرفه ترین روش برای محدود کردن جریان راه اندازی، استفاده از روش ستاره مثلث می باشد. استفاده از روش ستاره مثلث با تایمر از پرکاربرد ترین روش ها برای محدود کردن جریان راه اندازی است.

سربندی ستاره مثلث

آشنایی با سربندی های ستاره و مثلث
قبل از پرداختن به موضوع زمان تعویض ستاره مثلث بد نیست با سربندی های ستاره و مثلث آشنا شویم. الکتروموتور های سه فاز از سه کلاف (سیم پیچ) تشکیل شده اند که دو سر هر کلاف از تخته کلم یا محل قرارگیری ترمینال های موتور برای اتصال به برق سه فاز بیرون آمده اند؛ پس در نتیجه هر موتور سه فاز دارای شش ترمینال هست که با نام های U1,V1,W1,U2,V2,W2 نام گذاری می شوند.

مشخص است که هر یک از ترمینال های هم نام، سر و ته یک کلاف هستند، به عنوان مثال U1 و U2 سر و ته یک سیم پیچ در موتور است و به همین صورت برای دیگر ترمینال ها داریم. در صورت مشخص نبودن نام ترمینال های موتور میتوانید از مولتی متر هم استفاده کنید.

سربندی ستاره و مثلث در موتور الکتریکی

روش اتصال ستاره مثلث بسته به نوع موتور و نیازهای سیستم، انتخاب می‌شود.معمولا با توجه به نوع بار و گشتاور حرکتی مورد نیاز، الکتروموتورها با اتصال ستاره راه اندازی شده و بدنبال آن جهت افزایش گشتاور به حالت مثلث سوئیچ میشوند. برای اتصال و راه اندازی موتور کافی است ترمینال های U1,V1,W1 را به ترتیب به فاز اول، دوم و سوم وصل کرده و سه سر دیگر را به صورت شکل های زیر وصل کنید تا اتصال ستاره یا مثلث شکل گیرد.

ستاره و مثلث

با توجه به شکل بالا اگر سه سر U2,V2,W2 و یا U1,V1,W1 را اتصال کوتاه کنیم سربندی ستاره و اگر انتهای هر کلاف را به ابتدای کلاف بعدی وصل کنید سربندی مثلث می شود.

سربندی ستاره و مثلث در الکتروموتور

محاسبه جریان موتور در حالت ستاره مثلث
اتصال ستاره و اتصال مثلث دو روش سیم بندی موتور در سیستم سه فاز است. در اتصال ستاره، ولتاژ خط برابر با ۳√ برابر ولتاژ فاز است و جریان خط و جریان فاز با هم برابرند. اما در اتصال مثلث، ولتاژ خط برابر با ولتاژ فاز است و جریان خط ۳√ برابر جریان فاز است. اگر امپدانس هسته را برابر Z در نظر بگیریم، جریان فاز در اتصال ستاره ۳۳ درصد جریان فاز در اتصال مثلث است. بنابراین، با اتصال ستاره، موتور با جریان کمتری راه اندازی می شود و گشتاور راه اندازی موتور نیز کاهش می یابد.

برای محاسبه جریان موتور در حالت مثلث، از رابطه زیر استفاده می‌کنیم:

I_line = √3 * I_phase

در این رابطه، I_line نشان دهنده جریان خط است و I_phase نشان دهنده جریان فاز است. بنابراین، در حالت مثلث، جریان موتور برابر با جریان فاز ضربدر جذر سه خواهد بود.

طریقه نصب تایمر ستاره مثلث
استفاده از روش مدار ستاره مثلث با تایمر از پرکاربرد ترین روش ها برای محدود کردن جریان راه اندازی است. در این روش با گذشت زمان مشخصی از تایمر که باید روی آن تنظیم کنید سربندی الکتروموتور از حالت ستاره به مثلث تغییر کرده و مشکلات ذکر شده جلوگیری می کند. در شکل زیر طریقه نصب تایمر ستاره مثلث آمده است.

طریقه نصب تایمر ستاره مثلث

در ادامه ی این مقاله قصد داریم زمان تغییر سربندی ستاره به مثلث را تعیین کنیم.

مراحل سربندی از ستاره به مثلث
برای اینکه سر بندی ها از ستاره به مثلث برود لازم است تا سه مرحله طی شود که این مراحل به صورت زیر است:

منبع تغذیه به طور کامل قطع شود.
اتصالات ترمینال های کلاف موتور به حالت مثلث بسته شود.
مجددا منبع تغذیه وصل گردد.
مشخص است که انجام این مراحل در عمل امکان پذیر نمی باشد و باید تغییر سربندی از ستاره به مثلث در کسری از ثانیه و اتومات انجام گیرد. به همین دلیل برای اینکه بتوانیم این سر بندی ها را تغییر دهیم نیاز به سه عدد کنتاکتور داریم و برای اینکه مشخص کنیم پس از چه مدت زمانی سربندی ها از ستاره به مثلث تغییر پیدا کند نیاز به یک تایمر خواهیم داشت.

شکل زیر، نقشه مدار قدرت ستاره مثلث با استفاده از سه کنتاکتور است که در آن KM1 کنتاکتور اصلی، KM2 کنتاکتور ستاره و KM3 کنتاکتور مثلث می باشد.

سه فاز به کنتاکتور اول و از خروجی آن به U1,V1,W1 وصل می شود.
کنتاکتور دوم در ورودیشان به اتصال کوتاه می شود و خروجی آن به U2,V2,W2 متصل می گردد.
کنتاکتور سوم که به کنتاکتور مثلث معروف است ورودی آن به سه فاز و در خروجی به U2,V2,W2 وصل می گردد.
مثلث و ستاره

در روش ستاره مثلث ابتدا موتور با سربندی ستاره وارد مدار می شود زیرا در روش ستاره جریان راه اندازی حدود 33 درصد جریان راه اندازی به روش مستقیم می رسد. از طرفی به دلیل کم بودن گشتاور موتور در حالت ستاره، لازم است زمانی که موتور به 75 تا 80 درصد دور نامی رسید به حالت مثلث تغییر حالت دهد. پس اینجاست که باید زمان رسیدن به 75 تا 80 درصد دور نامی را بدانیم تا فرمان تغییر ستاره به مثلث را به کنتاکتورها دهیم.

روش های تعیین زمان ستاره مثلث
برای تعیین زمان تغییر وضعیت ستاره به مثلث به طور کلی چهار راه وجود دارد:

روش تاکومتر – کرنومتر
استفاده از محاسبات ریاضی
روش تایمر – آمپر
روش سنتی
روش تاکومتر – کرنومتر
در این روش موتور را در حالت ستاره استارت کرده و با تاکومتر سرعت شفت موتور را اندازه گیری می کنیم؛ همزمان با کرنومتر زمان رسیدن به 75 تا 80 درصد دور نامی را اندازه میگیریم. زمانی که طی مدت رسیدن به 75 تا 80 درصد دور نامی در کرنومتر ثبت میگردد زمان تغییر حالت ستاره به مثلث می باشد.

محاسبات ریاضی

استفاده از محاسبات ریاضی
روش دیگری که برای مشخص کردن زمان ستاره مثلث میتوان استفاده کرد استفاده از رابطه زیر است:

T=4+2√P

که در این رابطه P توان بر حسب کیلووات است. براساس این رابطه می توان برای یک الکتروموتور 22 کیلووات داریم:

T=4+2×√22=13.38

یعنی برای یک موتور 22 کیلووات حدود 13 ثانیه زمان لازم است تا دور موتور تا 75 تا 80 درصد مقدار نامی آن برسد تا از ستاره به مثلث انتقال حالت یابد.

روش تایمر – آمپر
در این روش هم نیاز است به وسیله ی یک تایمر زمان رسیدن جریان موتور به مقدار ثابت در حالت ستاره را اندازه گیری کنید و این زمان را میتوانید به عنوان زمان ستاره مثلث در نظر بگیرید.

الکتروموتور ستاره مثلث

روش سنتی
در این روش افراد به کمک تجربه و گوش دادن به صدای دور موتور به طور تقریبی دور نامی الکتروموتور را تشخیص داده و زمان رسیدن به 75 تا 80 درصد دور نامی را اندازه گرفته و روی تایمر تنظیم می کنند.

جمع بندی

به طور کلی برای راه اندازی الکتروموتور چهار روش وجود دارد که یکی از این روش ها، روش ستاره مثلث است. در روش ستاره مثلث، موتور ابتدا با سربندی ستاره وارد مدار میشود؛ در حالت ستاره چون گشتاور الکتروموتور کمتر است باید دور موتور به 75 تا 80 درصد دور برسد و سپس به حالت مثلث تغییر وضعیت دهد. اما اینکه موتور چه تایمی نیاز دارد تا به این دور برسد و پاسخ به سوالات بیشتر در این مقاله توضیح داده شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید انواع الکتروموتور و تجهیزات برق صنعتی با کارشناسان سایت کالا صنعتی در تماس باشید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/1657/%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%AB%D9%84%D8%AB



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

اینورتر خودرو، وسیله ای است که با تبدیل ولتاژ DC باتری به ولتاژ AC امکان استفاده از برق باتری را ممکن میکند. همانطور که میدانید ولتاژ AC یا متناوب ولتاژی است که در خانه و بیرون با آن ارتباط داریم و ولتاژ DC یا مستقیم ولتاژی است که باتری تولید مینماید. باتری خودرو تولیدکننده ولتاژ DC است و اکثر وسایل الکترونیکی با ولتاژ AC کار می کنند و بر اساس برق شهر طراحی شده اند. حال اگر در خارج از شهر و یا در اتومبیل خود بخواهید از دستگاه های AC استفاده نمایید، نیازمند مبدلی هستید که ولتاژ DC باتری ماشین را به ولتاژ AC تبدیل کند و چون اکثر باتری ماشین ها برق 12 ولتاژ DC تولید می نمایند به این دستگاه مبدل برق 12 به 220 ولت نیز می گویند.

نحوه کار اینورتر
اینورتر با استفاده از یک منبع Dc یک طرفه کار می کند و منبع توان جریان متناوب ( AC ) را شبیه سازی می کنند. بیشتر اینورترها از اجزای دیگری نیز تشکیل شده اند که توانایی تولید یک موج سینوسی خالص یا اصلاح شده را دارا هستند.

انواع اینورتر خودرو
اینورتر های خودرو دو نوع هستند:

مبدل برق سینوسی خالص
مبدل برق شبه سینوسی
این دو مبدل در شکل موج خروجی تفاوت دارند. البته هر دو مبدل دارای عملکرد مناسبی هستند اما در دستگاه های حساس و یا وسایلی که امکان شارژ دارند و درون آن ها شارژر به کار رفته است بهتر است از مبدل برق سینوسی خالص استفاده نماییم. ولتاژ خروجی مبدل برق سینوسی خالص مشابه برق خانه است و به دلیل همین دقت بالا ، در توان های بالا ، قیمت اینورتر های سینوسی از مدل شبه سینوسی بالاتر است.

اینورتر خودرو

بیشتر بخوانید: قیمت اینورتر اینوت
کاربرد اینورتر خودرو
تلویزیون ها
سیستم های بازی
تجهیزات پخت و پز
لوازم برقی
و ...
از اینورتر خودرو جهت روشن نمودن این دستگاه ها می توان استفاده نمود. به طور کلی اینورترهای خودرو برای کسانی که زمان زیادی را در جاده سپری می کنند کاربرد دارد. همچنین این دستگاه در مسیرهای طولانی، سفرهای کاری، هنگام رانندگی و ... کاربرد بسیاری دارد. بسته به توان اینورتر خودرویی که دارید می توانید از این دستگاه برای انواع شارژرها ، کنسول های بازی ، تلویزیون ، لامپ LED و ... استفاده نمایید.

نحوه نصب اینورتر خودرو
یکی از روش های اتصال اینورتر خودرو، اتصال از طریق جا فندکی است اما در این روش اتصال محدودیت هایی وجود دارد. برای مثال اینورترهایی که می توانند از طریق جا فندکی اتصال پیدا کنند عموما دارای توان پایین در رنج حدودی 50 وات تا 100 وات هستند و به مصرف جریان پایین محدود می گردند. در صورتی که مصرف جریان بالاتر است می بایست اینورتر به صورت مستقیم به سر باتری متصل می گردد که این یکی دیگر از روش های اتصال اینورتر است. یکی دیگر از روش های اتصال از طریق پنل فیوز است که می بایست مبدل برق را به صورت مستقیم به برخی از پنل های فیوز داخل ماشین که دارای اسلات خالی هستند متصل نمود.

بیشتر بخوانید: خرید اینترنتی اینورتر دانفوس
کاربرد اینورتر یا درایو در خودرو

بیشتر بخوانید: فروش درایو زیمنس

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/1737/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

هواکش صنعتی یکی از عضوهای جدا ناپذیر از فضاهای صنعتی و بزرگ شده است. وظیفه اصلی هواکش های صنعتی تهویه و حذف گرد و غبار هوا است. هواکش های صنعتی به دو دسته کلی هواکش آکسیال و هواکش سانتریفیوژ تقسیم می شوند، که هر کدام کاربرد های منحصر به فرد با ویژگی و کارایی های متفاوتی دارند. اما این هواکش ها ممکن است در حین کار دچار خرابی و مشکل شوند. شناختن دلایل خرابی هواکش ها به شما کمک میکند که طول عمر هواکش صنعتی خود را افزایش دهید.

هواکش سانتریفیوژ و آکسیال

در این مقاله به بررسی نشانه های خرابی هواکش صنعتی و علل آن ها پرداخته شده است. همچنین برای دریافت مشاوره تخصصی می توانید با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

نگهداری از هواکش صنعتی
نگهداری هواکش صنعتی نیازمند شناخت کامل انواع هواکش ها و همچنین بررسی دوره ای این قطعات است تا با شناخت نشانه های خرابی هواکش صنعتی بتوان از خرابی آن ها جلوگیری کرد. در ادامه برخی از اقدامات جهت نگهداری بهتر هواکش صنعتی آورده شده است.

بازرسی دوره ای کلیه اجزا به منظور نگهداری از هواکش صنعتی
روانکاری بلبرینگ به صورت مرتب با روانکار مناسب و در صورت نیاز تعویض بلبرینگ هواکش
تمیز کردن فن و جلوگیری از ورود گرد و غبار زیاد به داخل هواکش
بررسی موتور به صورت دوره ای و تعمیر یا تعویض آن
سفت کردن یا در صورت نیاز تعویض تسمه
عیب یابی هواکش صنعتی
در زیر به بررسی برخی از نشانه های خرابی هواکش صنعتی پرداخته شده است. هنگام بررسی و عیب یابی هواکش صنعتی ممکن است با موارد متعددی مواجه شد که در ادامه به بررسی برخی از اصلی ترین نشانه های خرابی هواکش صنعتی و روش رفع آن پرداخته شده است.

جریان هوای ناکافی
یکی از اصلی ترین نشانه های خرابی هواکش صنعتی، جریان هوای ناکافی است. عدم هوادهی مناسب هواکش صنعتی می تواند نشانگر مشکلات دیگری در سیستم کلی باشد. جریان هوای ناکافی ممکن ازت نه تنها به هواکش، بلکه به سایر قطعات نیز آسیب برساند. از دیگر دلایل این اتفاق می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

تنظیم نادرست زاویه پره
نصب نامناسب هواکش (برای مثال می توانید برای نصب صحیح هواکش صنعتی به این مقاله مراجعه کنید)
پروانه نامناسب
گرفتگی فیلتر ها
پروانه در جهت نادرست میچرخد.
جریان هوا

صدا و ارتعاشات اضافه
هواکش های صنعتی دستگاه ها الکتریکی هستند، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که از داخل یا خارج دستگاه صدا و ارتعاشات اضافه داشته باشند. به دلایل متفاوتی ممکن است این اتفاق بیفتد و اگر مورد بررسی قرار نگیرد تأثیر فوری بر عملکرد هواکش خواهد گذاشت و طول عمر هواکش را به سرعت کاهش می دهد. هنگام بررسی نشانه های خرابی هواکش صنعتی، صدا و ارتعاشات اضافه را می توان با علائمی مانند جیر جیر کردن در هنگام روشن شدن فن تشخیص داد. برخی از دلایل صدا و ارتعاشات اضافه در هواکش های صنعتی در زیر آورده شده است:

ورود ذرات به داخل هواکش
شل شدن بلبرینگ ها و شفت ها
خرابی بلبرینگ
عدم روانکاری
اندازه نامناسب فولی ها
خرابی بلبرینگ

قطعات آسیب دیده
یکی از نشانه های خرابی هواکش صنعتی، قطعات آسیب دیده است که می تواند باعث از کار افتادن انواع هواکش ها شود. به عنوان مثال، اگر یک پروانه با ورودی یا محفظه تماس پیدا کند، ممکن است به درستی تراز نشده باشد. به عبارت دیگر، پروانه می تواند از مرکز خارج شود. یک پروانه شکسته یا بد شکل می تواند باعث ایجاد صدای در هواکش، از کار افتادن و در نهایت خرابی هواکش شود. در مثالی دیگر از قطعات آسیب دیده می توان به پاره شدن تسمه در برخی از هواکش های صنعتی اشاره کرد.

قطعات آسیب دیده هواکش

داغ کردن موتور
یکی دیگر از اصلی ترین نشانه های خرابی هواکش صنعتی، داغ کردن بیش از اندازه الکتروموتور هواکش می باشد. موتور هواکش ممکن است به دلایل متعددی داغ شود که در زیر مهم ترین آن ها آورده شده است:

سرعت زیاد هواکش
نوع یا اندازه فن برای محیط مناسب نمی باشد.
سیم پیچی نامناسب
هوای خنک به موتور هواکش نمی رسد.
جمع بندی

در این مقاله به بررسی مهمترین علائم و نشانه های خرابی هواکش صنعتی پرداخته شد. بسیاری از مصرف کنندگان این سؤال را دارند که آیا می توان هواکش را خودشان تعمیر کنند و هزینه آن چقدر است؟ در جواب این سؤال باید گفت این کار توصیه نمی شود و بهتر است برای عیب یابی و برطرف کردن خرابی هواکش ها از افراد متخصص استفاده کرد. همچنین هزینه تعمیر هواکش به نوع مشکل و قطعاتی که دچار خرابی شده است، بستگی دارد.

سایت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تأمین کننده قطعات صنعتی در ایران، انواع هواکش خانگی و صنعتی (آکسیال، سانتریفیوژ، فن حلزونی، فن سقفی، هواکش گلخانه ای، بین کانالی و ...) را به مشتریان خود ارائه می دهد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ارائه کاتالوگ های شرکت سازنده (دمنده، زیلابگ) با کارشناسان فروش ما در تماس باشید. همچنین می توان انواع هواکش ها را از طریق سایت یا اپلیکیشن کالا صنعتی سفارش دهید.

 

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/1886/%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B4-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

استفاده از روغن مناسب برای گیربکس صنعتی، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر عملکرد و طول عمر این تجهیزات است. وظیفه روغن گیربکس، کاهش اصطکاک و جلوگیری از سایش، خوردگی و زنگ‌زدگی قطعات داخلی گیربکس مانند چرخ‌دنده‌ها، بلبرینگ‌ها و … است. برخی از ویژگی‌های روغن مناسب برای گیربکس صنعتی عبارت‌اند از:

ویسکوزیته مناسب
پایداری حرارتی بالا
عملکرد مناسب تحت بار و فشار
مقاومت در برابر اکسیداسیون
مقاومت در برابر سایش و خوردگی
طول عمر طولانی
در این مقاله به معرفی انواع روغن مناسب برای هر نوع گیربکس پرداخته و مقدار روغن لازم برای روانکاری گیربکس‌ها را نیز بیان نموده‌ایم.

نکات لازم برای انتخاب روغن مناسب گیربکس صنعتی
به‌طورکلی انواع روغن صنعتی مناسب برای گیربکس‌ها را به دو دسته معدنی و سینتتیک تقسیم‌بندی می‌کنند. برای بهبود عملکرد و افزایش طول عمر گیربکس بهتر است روغن‌های معدنی را به‌ازای هر 10000 ساعت کارکرد و روغن‌های سینتتیک را به‌ازای هر 20000 ساعت کارکرد گیربکس تعویض نمایید.
اگر گیربکس برای کاربردهای سنگین صنعتی (به‌عنوان‌مثال تحت دما یا رطوبت بالا) کار می‌کند، بهتر است زمان تعویض روغن گیربکس زودتر از ساعات گفته شده انجام شود.
روغن‌های معدنی و سینتتیک به‌هیچ‌عنوان نباید با هم مخلوط شوند. در این موارد پیشنهاد می‌کنیم از روغن‌های ترکیبی استفاده نمایید.
بهتر است در هنگام تعویض روغن گیربکس، آن را کاملاً شستشو دهید.
نوع روغن، حجم آن و نحوه روغن‌کاری گیربکس باید مطابق دستورالعمل شرکت سازنده گیربکس انجام شود.
روغن مناسب گیربکس حلزونی
گیربکس‌های حلزونی به دو نوع گرد و مکعبی تقسیم می‌شوند و هریک نیاز به حجم و نوع خاصی از روغن دارند.

روغن مناسب گیربکس حلزونی

گیربکس‌های حلزونی گرد (VF/MVF)، باید پیش از راه‌اندازی حتماً با میزان کافی از روغن مناسب پر شوند. گیربکس‌های کتابی تا سایز 90، توسط شرکت سازنده روانکاری شده‌اند؛ ولی سایزهای بزرگ‌تر باید پیش از راه‌اندازی با روغن مناسب گیربکس حلزونی پر شوند. انواع گیربکس حلزونی علاوه بر روغن‌کاری پیش از راه‌اندازی، نیاز به تعویض روغن گیربکس به‌صورت دوره‌ای نیز دارند؛ مدت‌زمان کارکرد دستگاه برای تعویض روغن توسط شرکت سازنده اعلام می‌گردد. برند و نوع روغن مناسب گیربکس حلزونی عبارت است از:

برندهای روغن گیربکس حلزونی

برند نام تجاری نوع روغن
BP ENERGOL SG-XP320 روغن سینتتیک
CASTROL ALPHASYN PG320
MOBIL GLYGOYLE 30
ESSO S220
SHELL TIVELA OIL S320
AGIP TELIUM VSF320
KLUBER SYNTHESO D 220 EP
BP ENERGOL GR-XP460 روغن معدنی
ENERGOL GR-XP220
CASTROL ALPHA MAX 460
ALPHA MAX 220
MOBIL MOBILGEAR 634
MOBILGEAR 630
ESSO SPARTAN EP460
SPARTAN EP220
SHELL OMALA OIL460
OMALA OIL220
AGIP BLASIA 460
BLASIA 220
IP MELLANA OIL 460
MELLANA OIL 320
بهران بهران بردبار 150
بهران بردبار 220
عددی که بعد از نام روغن می‌آید، معمولاً نشان‌دهنده ویسکوزیته آن است. روغن‌هایی که ویسکوزیته بالاتری دارند برای کاربردهای سنگین‌تر و روغن‌هایی که ویسکوزیته کمتری دارند برای کاربردهای متوسط استفاده می‌شوند. به‌طورکلی گیربکس‌های حلزونی در شرایط معمول آب‌وهوایی از روغن‌های گیربکس با گرید ویسکوزیته 150 و 220 استفاده می‌کنند. شرکت نفت بهران، از بهترین تولیدکنندگان روغن صنعتی در ایران است؛ روغن گیربکس‌های این شرکت در انواع مختلفی تولید می‌شوند که در جدول زیر مشخصات آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

مشخصات فیزیکی-شیمیایی ویسکوزیته در دمای 100 درجه سانتی گراد شاخص ویسکوزیته نقطه اشتعال (درجه سانتی گراد) نقطه ریزش (درجه سانتی گراد) چگالی (کیلوگرم/متر مکعب) (در 15 درجه سانتی گراد)
روش آزمون ASTM
D-445 ASTM
D-2270 ASTM
D-92 ASTM
D-1298 ASTM
D-1298
بهران بردبار 68 68 95 210 24- 880
بهران بردبار 100 100 95 218 21- 885
بهران بردبار 150 150 95 234 18- 890
بهران بردبار 220 220 95 240 15- 895
بهران بردبار 320 320 95 240 12- 895
بهران بردبار 460 460 95 246 9- 900
بهران بردبار 680 680 95 248 9- 902
بهران بردبار 1000 990 95 250 3- 870
علاوه بر این، شرکت‌های ایرانی دیگری مانند ایرانول، پارس و … نیز وجود دارند.

روغن گیربکس بالابر
روغن گیربکس بالابر با نام واسکازین یا روغن دنده نیز شناخته می‌شود و نقش مهمی در عملکرد صحیح بالابرها ایفا می‌کند. روغن گیربکس بالابر با روانکاری چرخ‌دنده‌ها و دیگر اجزای داخلی گیربکس، اصطکاک و سایش را به حداقل رسانده و به خنک‌کاری گیربکس در حین کار کمک می‌کند.
بالابرهای ساختمانی یا مغازه باتوجه‌به حجم بار، از گیربکس حلزونی تیپ VF/N با سایز 62 تا 150 استفاده می‌کنند. به‌طورکلی برای بالابرهای ساختمانی از روغن گیربکس صنعتی با گرید 150 و 220 استفاده می‌شود. روغن گیربکس بالابر باتوجه‌به میزان کارکرد دستگاه و شرایط آب‌وهوایی انتخاب می‌شود. در ادامه برخی از برندهای ایرانی و خارجی روغن گیربکس صنعتی مناسب برای بالابرها را معرفی می‌کنیم.
برندهای ایرانی روغن گیربکس بالابر:

روغن گیربکس بهران
روغن گیربکس پارس
روغن دنده ایرانول
برندهای خارجی روغن گیربکس بالابر:

BP
CASTROL
MOBIL
SHELL
ESSO
IP
مقدار روغن گیربکس بالابر ساختمانی برای هر سایز عبارت است از:

سایز گیربکس بالابر

مقدار روغن بر حسب لیتر

63 0.32
72 0.5
86 0.87
110 1.7
130 2.3
150 3
علاوه بر نوع، گرید ویسکوزیته و حجم روغن گیربکس بالابر، زمان تعویض آن هم اهمیت بالایی در طول عمر و عملکرد بهینه بالابرها دارد. پیشنهاد می‌شود روغن را پس از 500 تا 1000 هزار ساعت کارکرد اولیه گیربکس تخلیه نموده و داخل گیربکس را شست‌وشو دهید؛ سپس مجدداً گیربکس از مقدار کافی روغن پرکرده و در فواصل زمانی مشخص و منظم آن را بررسی نمایید.
اگر از روغن معدنی استفاده می‌کنید، بهتر است پس از 4000 ساعت کارکرد، روغن گیربکس بالابر را تعویض نمایید و اگر از روغن‌های ترکیبی استفاده می‌کنید و گیربکس در شرایط سخت آب‌وهوایی نبوده است، می‌توانید پس از 8000 ساعت کارکرد تعویض روغن کنید.

روغن مناسب گیربکس هلیکال
صنایعی که نیاز به گیربکس‌هایی با گشتاور خروجی بالاتر، عملکرد نرم‌تر و کم‌صدا، لقی استاندارد و طول عمر بالاتر دارند، اقدام به خرید گیربکس هلیکال می‌نمایند. گیربکس‌های هلیکال در 4 نوع اصلی تولید می‌شوند:

گیربکس هلیکال شفت مستقیم
گیربکس بول هلیکال یا پینیون کرانویل
گیربکس هلیکال آویز
گیربکس هلیکال شافت موازی
هریک از انواع گیربکس هلیکال نیاز به روغن دنده خاصی دارند؛ انواع روغن مناسب گیربکس هلیکال عبارت‌اند از:

برندهای روغن گیربکس هلیکال

ویسکوزیته BP MOBIL SHELL TOTAL بهران
220 BP Energol GR-XP 220 Mobil gear 630 Shell Omala 220 Carter EP 220 بهران بردبار 220
BP Enersyn SG-XP 220 Mobil Glygoyle 30 Shell Tivela S 220 Carter SY 220 -
- Mobil SHC 630 Shell Omala HD 220 - -
150 - Mobil SHC 629 Shell Omala HD 150 Carter SH 150 بهران بردبار 150
100 BP Energol GR-XP 100 Mobil gear 627 Shell Omala 100 Carter EP 100 بهران بردبار 100
68-46 - Mobil D.T.E 13M Shell Tellus T 32 Equivis ZS 46 بهران بردبار 68
32 - Mobil SHC 624 - Dacnis SH 32 -
22-15 BP Energol HLP-HM 15 Mobil D.T.E 11M Shell Tellus T 15 Equivis ZS 15 -
برندهای روغن گیربکس ایرانی مانند بهران بردبار، پارس نیسان و ایرانول IG نیز از جمله تولیدکنندگان مطرح روغن گیربکس صنعتی هستند.

روغن مناسب گیربکس خورشیدی
گیربکس‌های خورشیدی مانند تمام گیربکس‌های صنعتی باید قبل از راه‌اندازی با مقدار کافی از روغن مناسب پر شوند؛ اولین مرحله تعویض روغن در گیربکس خورشیدی پس از 100 سال کارکرد و مراحل بعدی پس از 1000 ساعت کارکرد دستگاه خواهد بود. انواع روغن مناسب گیربکس خورشیدی به شرح زیر است:

برندهای روغن گیربکس خورشیدی

نوع روغن BP CASTROL MOBIL SHELL TOTAL بهران
روغن معدنی Energol GR-XP 680 Alpha SP 680 Mobilgear XMP 680 Omala 680 Carter EP 680
Energol GR-XP 460 Alpha SP 460 Mobilgear XMP 460 Omala 460 Carter EP 460 بهران بردبار 460
Energol GR-XP 320 Alpha SP 320 Mobilgear XMP 320 Omala 320 Carter EP 320 بهران بردبار 320
Energol GR-XP 220 Alpha SP 220 Mobilgear XMP 220 Omala 220 Carter EP 220 بهران بردبار 220
Energol GR-XP 150 Alpha SP 150 Mobilgear XMP 150 Omala 150 Carter EP 150 بهران بردبار 150
Energol GR-XP 100 Alpha SP 100 Mobilgear XMP 100 Omala 100 Carter EP 100 بهران بردبار 100
روغن سینتتیک Energsyn SG-XP 680 - Mobil Glygoyle 680 Tivela S 680 Carter SY 680
Energsyn SG-XP 460 Alphasyn PG 460 Mobil Glygoyle 460 Tivela S 460 Carter SY 460
Energsyn SG-XP 320 Alphasyn PG 320 Mobil Glygoyle 320 Tivela S 320 Carter SY 320
Energsyn SG-XP 220 Alphasyn PG 220 Mobil Glygoyle 220 Tivela S 220 Carter SY 220
Energsyn SG-XP 150 Alphasyn PG 150 Mobil Glygoyle 150 Tivela S 150 Carter SY 150
- - Mobil Glygoyle 100 - -
- - Mobil SHC Gear 680 - Carter SH 680
Energsyn EP-XF 460 Alphasyn T 460 Mobil SHC Gear 460 Omala HD 460 Carter SH 460
Energsyn EP-XF 320 Alphasyn T 320 Mobil SHC Gear 320 Omala HD 320 Carter SH 320
Energsyn EP-XF 220 Alphasyn T 220 Mobil SHC Gear 220 Omala HD 220 Carter SH 220
Energsyn EP-XF 150 Alphasyn T 150 - Omala HD 150 Carter SH 150
- - - - -
جدول حجم روغن گیربکس صنعتی
پس از انتخاب روغن مناسب گیربکس صنعتی، باید حجم روغن موردنیاز هر گیربکس را نیز مشخص کنید. معمولاً شرکت‌های سازنده حجم روغن موردنیاز گیربکس را در کاتالوگ بیان می‌کنند؛ البته این مقدار حدودی بوده و باید باتوجه‌به درپوشی که برای بررسی وضعیت روغن روی اکثر گیربکس‌ها قرار دارد، مقدار روغن را مشاهده کنید.

علاوه بر این موقعیت و وضعیت نصب گیربکس نیز بر مقدار روغن موردنیاز آن اثرگذار است. در ادامه جداول مربوط به حجم روغن انواع گیربکس صنعتی را برای موقعیت‌های نصب مختلف مشاهده خواهید کرد. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش‌های روغن‌کاری گیربکس صنعتی را نیز مطالعه فرمایید.

جدول حجم روغن گیربکس حلزونی
1) جدول حجم روغن گیربکس حلزونی گرد (VF/MVF)

نحوه نصب گیربکس حلزونی گرد

تیپ گیربکس (نحوه نصب) (A) مقدار روغن سینتتیک مصرفی (لیتر) (B) مقدار روغن معدنی مصرفی (لیتر)
VF30 VF44 VF49 VF63 VF72 VF86 VF110 VF130 VF150 VF185 VF210 VF250
N 0.045 0.075 0.120 0.320 0.50 0.870 1.7 2.3 3 5 7.5 10.5
A-V 2.8
(PAM 2.4) 3.9
(PAM 3) 4.5
(PAM 4.3) 9.6
(PAM 7.8) 15
(PAM 11) 28.4
(PAM 22.6)
FR-FC-FA-F-P 2.4 3 4.3 7.8 11 22.6
جدول حجم روغن گیربکس مکعبی
1) وضعیت نصب گیربکس کتابی

(A) مقدار روغن سینتتیک مصرفی (لیتر) (B) مقدار روغن معدنی مصرفی (لیتر)
سایز گیربکس 025 030 040 050 063 075 090 105 110 130 150
B3 0.02 0.04 0.08 0.15 0.3 0.55 1 1.6 3 4.5 7
B8 2.2 3.3 5.1
B6-B7 2.5 3.5 5.4
V5 3 4.5 7
V6 2.2 3.3 5.1
جدول حجم روغن گیربکس هلیکال
1) جدول حجم روغن گیربکس هلیکال شافت مستقیم طرح VEM

گیربکس هلیکال شفت مستقیم طرح وم

تیپ گیربکس ZG0 ZG1 ZG2 ZG3 ZG4 ZG5 ZG6 ZG7
G110 0.33 0.50 0.65 1.25 3.3 5.8 11.0 24.0
G120 0.68 1.15 1.65 3.5 8.0 14.0 26.0 55.0
G130 0.36 0.55 1.05 2.0 3.7 7.0 13.5 24.0
G140 0.55 0.75 1.45 2.8 5.0 10.2 20.0 36.5
G150 0.28 0.32 0.38 0.7 2.5 4.0 8.0 16.0
G160 0.28 0.32 0.38 0.7 2.5 4.0 8.0 16.0
G310 0.22 0.26 0.65 1.1 2.9 5.2 9.0 19.5
G320 0.6 0.95 1.8 3.3 7.5 13.8 25.5 48.8
G330 0.36 0.51 1.05 2.0 3.5 7.4 13.0 27.5
G340 0.47 0.7 1.5 2.55 5.0 10.2 19.5 37.0
G350 0.22 0.24 0.5 0.6 2.35 3.8 6.6 15.5
G360 0.22 0.24 0.5 0.6 2.35 3.8 6.6 15.5
جدول حجم روغن گیربکس هلیکال شافت مستقیم طرح SEW
گیربکس هلیکال شفت مستقیم طرح sew

تیپ گیربکس M1 M2 M3 M4 M5 M6
R07 0.12 0.20 0.20 0.20 0.20 0.20
R17 0.25 0.55 0.35 0.55 0.35 0.40
R27 0.25/0.40 0.70 0.50 0.70 0.50 0.50
R37 0.30/0.95 0.85 0.95 1.05 0.75 0.95
R47 0.70/1.50 1.60 1.50 1.65 1.50 1.50
R57 0.80/1.70 1.90 1.70 2.10 1.70 1.70
R67 1.10/2.30 2.60/3.50 2.80 3.20 1.80 2.00
R77 1.20/3.00 3.80/4.10 3.60 4.10 2.50 3.40
R87 2.30/6.0 6.7/ 8.2 7.2 7.7 6.3 6.5
R97 4.60/9.8 11.7/14.0 11.7 13.4 11.3 11.7
R107 6.0/13.7 16.3 16.9 19.2 13.2 15.9
R137 10.0/25.0 28.0 29.5 31.5 25.0 25.0
R147 15.4/40.0 46.5 48.0 52.0 39.5 41.0
R167 27.0/70.0 82.0 78.0 88.0 66.0 69.0
برای برخی از سایزها و حالت‌های نصب 2 عدد برای میزان روغن نوشته شده است؛ عدد بزرگ‌تر برای گیربکس‌های چند استیج است.

جدول حجم روغن گیربکس هلیکال آویز
وضعیت نصب گیربکس هلیکال آویز

تیپ گیربکس M1 M2 M3 M4 M5 M6
F27 0.60 0.80 0.65 0.70 0.60 0.60
F37 0.95 1.25 0.70 1.25 1.00 1.10
F47 1.50 1.80 1.10 1.90 1.50 1.70
F57 2.60 3.50 2.10 3.50 2.80 2.90
F67 2.70 3.80 1.90 3.80 2.90 3.20
F77 5.9 7.3 4.30 8.0 6.0 6.3
F87 10.8 13.0 7.7 13.8 10.8 11.0
F97 18.5 22.5 12.6 25.2 18.5 20.0
F107 24.5 32.0 19.5 37.5 27.0 27.0
F127 40.5 54.5 34.0 61.0 46.3 47.0
F157 69.0 104.0 63.0 105.0 86.0 78.0
جدول حجم روغن گیربکس بول هلیکال
تیپ گیربکس M1 M2 M3 M4 M5 M6
K37 0.50 1.00 1.00 1.25 0.95 0.95
K47 0.80 1.30 1.50 2.00 1.60 1.60
K57 1.20 2.30 2.50 2.80 2.60 2.40
K67 1.10 2.40 2.60 3.45 2.60 2.60
K77 2.20 4.10 4.40 5.8 4.20 4.40
K87 3.70 8.0 8.7 10.9 8.0 8.0
K97 7.0 14.0 15.7 20.0 15.7 15.5
K107 10.0 21.0 25.5 33.5 24.0 24.0
K127 21.0 41.5 44.0 54.0 40.0 41.0
K157 31.0 62.0 65.0 90.0 58.0 62.0
K167 33.0 95.0 105.0 123.0 85.0 84.0
K187 53.0 152.0 167.0 200 143.0 143.0
حجم روغن گیربکس خورشیدی
همان‌طور که قبلاً اشاره شد، نوع روغن، ویسکوزیته و حجم روغن موردنیاز برای هر تیپ گیربکس خورشیدی روی برگ گارانتی یا دفترچه همراه محصول درج می‌شود.

نتیجه‌گیری

حجم و نوع روغن گیربکس گفته شده در این مقاله برای اکثر برندها یکسان است؛ بااین‌حال گیربکس‌های برخی از شرکت‌ها مانند ایلماز ترکیه به دلیل طراحی خاص خود نیاز به مقادیر متفاوتی روغن دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از میزان دقیق روغن گیربکس به کاتالوگ هر محصول مراجعه نمایید؛ همچنین می‌توانید از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید و از مشاوره تخصصی رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/1712/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%86%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

کالا صنعتی یکی از بزرگترین شرکت های تامین قطعات الکتروموتور در ایران به شمار می رود. برای دریافت مشخصات دقیق تجهیزات جانبی موتور با کارشناسان فروش در تماس باشید. در این صفحه براکت، فلنچ، پروانه و سایر قطعات مرتبط با دینام نمایش داده شده است و سعی بر این است که تمامی لوازم جانبی دارای قیمت رقابتی باشند. از آنجایی که شرکت های مختلف در تولیدات مختلف خود ابعاد متفاوتی را تولید میکنند، لذا باید توجه داشته که خرید لوازم جانبی الکتروموتور باید همراه با مشخصات دقیق باشد. ارسال لوازم جانبی الکتروموتور به تمام شهر های ایران امکان پذیر است. در صورتی که شهر شما در لیست زیر وجود ندارد، لطفاً با کارشناسان فروش در تماس باشید. همچنین می توانید برای خرید موتورهای ایرانی از جمله الکتروموتور الکتروژن ، موتوژن و جمکو با ما در ارتباط باشید.

لوازم جانبی الکتروموتور را از کجا بخرم؟
با توجه به افزایش قیمت کالاها در سال های اخیر، لوازم جانبی الکتروموتور میتواند به عنوان یک ضرورت به شمار رود. سایت کالا صنعتی به عنوان یکی از بهترین شرکت های تامین کننده الکتروموتور در ایران، توانسته است بهترین برند های لوازم جانبی الکتروموتور را موجود نماید. با ما در تماس باشید. 02188544230

بهترین سایت فروش لوازم یدکی الکتروموتور کجاست؟
اگر چه سایت کالا صنعتی یکی از بهترین سایت های تامین کالای صنعتی به شمار می رود. ولی کاملترین آن نیست. سعی بر آن است که لوازم یدکی الکتروموتور از تمامی برند ها تهیه و در سایت بارگزاری شود.

لوازم جانبی دینام با الکتروموتور چه فرقی دارد؟
به طور کلی مفاهیم مربوط به دینام با الکتروموتور متفاوت است اما در اصطلاح عموم از دینام نیز به جای الکتروموتور استفاده می شود. لوازم جانبی الکتروموتور های ایرانی در سایت کالا صنعتی موجود است و برای سفارش لوازم جانبی الکتروموتورهای اروپایی میتوانید با کارشناسان فروش در تماس باشید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/96/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

شرکت فنی و مهندسی سنا برق توان (Sana Bargh Tavan) در جهت طراحی، ساخت و تولید ادوات کنترل، نظارت و حفاظت از سال 1391 ، با هدف ساخت نمونه داخلی درایو آسانسور و ارائه محصولی با کیفیت و قدرتمند و در عین حال با قیمتی رقابتی نسب به رقبای حاضر، قدم به عرصه‌ی این صنعت نهاد. پس از موفقیت در تولید و عرضه‌ ی درایو‌‌های آسانسوری و در راستای ارائه‌ ی محصولی کارآمد در زمینه‌های مختلف صنعتی، این شرکت موفق به تولید درایوهایی در رده‌های توانی مختلف و در دو نوع گیربکس‌ دار (القائی) و درایو گیرلس (آهنربای دائم) شده است؛ که این نوع محصولات در کاربردهای متنوع نظیر صنایع اتوماسیون، ماشین‌ کاری، تهویه مطبوع، پمپ و فن، معدن، انرژی و … مورد استفاده است. اکنون پس از گذشت سال‌ها از تولید محصولات اولیه و کسب تجربه‌ های فراوان در این صنعت، شرکت سنا برق توان (SBT) با ارائه‌ی محصولات خود به دیگر کشورهای دنیا، قدمی مهم در راستای ارائه‌ ی محصولی ایرانی در بازارهای صنعتی بین‌المللی برداشته است.

اینورتر

ویژگی‌های سنا برق توان (SBT)
ارائه‌ی محصولات با کیفیت در بازار‌های جهانی
معتبرترین تولید کننده داخلی در صنعت درایو کشور
تولید محصولات متنوع در صنایع‌ گوناگون
پشتیبانی سریع و کارآمد
ارائه ضمانت بلند مدت
پیشرو در کسب رضایت مشتریان
متخصص در تولید درایوهای آسانسوری، متناسب با نیاز‌های مختلف
متخصص در طراحی و ساخت انواع درایو ایرانی
محصولات پیشنهادی: خرید اینترنتی اینورتر
محصولات
محصولات شرکت SBT به سه مجموعه تقسیم می شود:

درایو آسانسوری
درایو صنعتی کاربرد عمومی
کارت های جانبی
مدل های درایو آسانسوری
سری درایو های گیربکسی سه فاز (LE450)
سری درایو های گیربکسی تک فاز (LE450S)
سری درایو های گیرلس سه فاز (LU1000)
سری درایو های گیرلس تک فاز (LU1000S)
درایو های صنعتی کاربردی عمومی
I340 (5.5 الی 15 کیلووات)
I330 (1.5 الی 22 کیلووات)
کارت های جانبی
کارت انکدر EnDat SBT-F2
کارت پالسی SBT-B1
کارت سینوسی SBT-E2
سری درایو های گیربکسی سه فاز (LE450)
ساخته شده در سه رنج توانی 7.5 ، 11 و 15 کیلووات
بدون نیاز به انکدر جانبی
قیمت مناسب
حرکت نرم و بدون لرزش
دقت بالای سطح توقف در طبقات
کنترل حلقه بسته برداری
قابلیت Close-Loop شدن بدون نیاز به افزودن کارت انکدر
قابلیت تشخیص جهت بهینه حرکت در حالت کارکرد به صورت نجات
حفاظت درایو در برابر اضافه جریان
حفاظت درایو در برابر اتصال کوتاه خارجی
قابلیت تشخیص اضافه بار موتور و توقف موتور پس از زمان و میزان اضافه بار تنظیم شده
توقف درایو در صورت افزایش ولتاژ باس DC بیش از حد مجاز
توقف درایو در صورت کاهش ولتاژ باس DC به کمتر از حد مجاز
محدود کردن جریان درایو با افزایش بیش از حد دمای هیت سینک
حفاظت موتور در برابر افزایش بیش از حد سرعت
قطع خروجی های درایو در صورت قطع Base Block
کنترل موقعیت و تزریق جریان DC در شروع و پایان حرکت
ذخیره مدت زمان روشن بودن و تعداد دفعات فرمان درایو
تنظیم جداگانه شیب حرکت و توقف و منحنی S-Curve
تخمین دقیق لغزش موتور در حالت کنترل حلقه باز و تنظیم دقیق فرکانس و ولتاژ خروجی
محاسبه خودکار پارامتر های موتور به صورت ایستا
دو خروجی دیجیتال قابل تنظیم
انتخاب نمایش پارامتر های مختلف در صفحه اصلی درایو
دارای 6 ورودی دیجیتال قابل برنامه ریزی
پشتیبانی از Modbus
اینورتر

سری درایو های گیربکسی تک فاز (LE450S)
قابلیت کنترل موتور گیرلس و القایی
ضمانت بلند مدت
ارائه شده در بازارهای جهانی
استفاده از قطعات با کیفیت اروپایی در همه اجزای درایو
تنها درایو ایرانی برای کنترل موتور گیرلس
توانایی کنترل موتور گیرلس با تعداد قطب بالا
تکنولوژی منحصر به فرد
مطابقت کامل حتی در فرکانس بالا
پردازش موازی با استفاده ازFPGA قدرتمند شرکت ALTERA ساخت کشور آمریکا
پشتیبانی از انواع کارت انکدر
عملکرد تکفاز، دقیقا مشابه حالت سه فاز (بدون افت ولتاژ در فرکانس نامی)
کارایی بهینه، عمر بالا و قیمت مناسب
راه اندازی آسان
حرکت نرم و بدون لرزش
دقت بالای سطح توقف در طبقات
کنترل حلقه بسته برداری
پشتیبانی از کارت انکدر پالسی تفاضلی
قابلیت تشخیص جهت بهینه حرکت در حالت کارکرد به صورت نجات
اینورتر

سری درایو های گیرلس سه فاز (LU1000)
قابلیت کنترل موتور گیرلس و القایی
ضمانت بلند مدت
ارائه شده در بازارهای جهانی
استفاده از قطعات با کیفیت اروپایی در همه اجزای درایو
اولین درایو ایرانی برای کنترل موتور گیرلس
توانایی کنترل موتور گیرلس با تعداد قطب بالا
تکنولوژی منحصر به فرد
مطابقت کامل حتی در فرکانس بالا
پردازش موازی با استفاده از FPGA قدرتمند شرکت ALTERA ساخت کشور آمریکا
پشتیبانی از انواع کارت انکدر
اینورتر

سری درایو های گیرلس تک فاز (LU1000S)
قابلیت کنترل موتور گیرلس و القایی
ضمانت بلند مدت
ارائه شده در بازارهای جهانی
استفاده از قطعات با کیفیت اروپایی در همه اجزای درایو
تنها درایو ایرانی برای کنترل موتور گیرلس
توانایی کنترل موتور گیرلس با تعداد قطب بالا
تکنولوژی منحصر به فرد
مطابقت کامل حتی در فرکانس بالا
پردازش موازی با استفاده ازFPGA قدرتمند شرکت ALTERA ساخت کشور آمریکا
پشتیبانی از انواع کارت انکدر
اینورتر

I340 (5.5 الی 15 کیلووات)
صنایع مختلف ایران همچون نفت و گاز در پارس جنوبی، معدن کاری و حفاری در معادن آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، کرمان، زنجان و دیگر استان ها، تولید و فرآوری و بسته بندی مواد غذایی در کشور، سیستم های تهویه مطبوع، ماشینکاری و همگی فعالیت های صنعتی داخلی کشور که در هر مرحله ای با کنترل فرآیندها سر و کار دارند، نیاز به محصولی ایرانی دارند تا بتوانند با اطمینان به پشتیبانی و ضمانت در دسترس محصول، اقدام به استفاده آن در کنترل فرآیندهای پیچیده و حساس نمایند. شرکت SBT Electric با بررسی صنایع کشور و نیازهای هر کدام اقدام به طراحی و تولید درایو صنعتی در توان های مختلف از مقدار 0.75 کیلووات تا 75 کیلووات نموده تا هر صنعت، بسته به نیاز خود بتواند از درایو صنعتی ایرانی استفاده نماید.

راه اندازی آسان
حرکت نرم و بدون لرزش
امکان کارکرد دائمی و بدون وقفه
کنترل حلقه بسته برداری
قابلیت Close-Loop شدن بدون نیاز به افزودن کارت انکدر
اینورتر

I330 (1.5 الی 22 کیلووات)
مشخصات و امکانات این کنترل دور (درایو) هم تقریبا مانند مدل I340 است با این تفاوت که این مدل در بازه توانی بیشتری (1.5 الی 22 کیلووات) تولید می شود.

اینورتر

کارت انکدر EnDat SBT-F2
کارت انکدر برای انکدرهای EnDat
قابل سفارش برای انواع انکدر های دیجیتال
دارای خروجی پالسی برای فیدبک تابلو فرمان
سازگار با درایو SBT-L1000
اینورتر

کارت انکدر پالسی SBT-B1
کارت انکدر مناسب برای انکدر های پالسی
ولتاژ تغذیه قابل انتخاب 5 یا 12 ولت
پشتیبانی از انکدر ها با خروجی یک طرفه و یا تفاضلی
دارای خروجی پالسی برای فیدبک تابلو فرمان
سازگار با درایو SBT-L450U/L450S
اینورتر

کارت انکدر سینوسی SBT-E2
کارت انکدر برای انکدرهای ERN-1387
پشتیبانی از انواع انکدرهای سینوسی آنالوگ
الگوریتم محاسباتی دقیق با قابلیت اصلاح محاسبات به صورت مداوم
دارای خروجی پالسی برای فیدبک تابلو فرمان
سازگار با درایو SBT-L1000

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1180/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-sbt



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

آسانسورها، روش جابه‌جایی ما در ساختمان‌های بزرگ و مرتفع را تغییر داده‌اند. این شگفتی‌های مهندسی، ما را بدون زحمت از طبقه‌ای به طبقه دیگر منتقل می‌کنند و با سرعت و ایمنی مناسبی این کار را انجام می‌دهند. با این‌حال، در زیر این عملیات به‌ظاهر یکپارچه، شبکه پیچیده‌ای از اجزا نهفته است که درایو آسانسور یک قطعه مهم از این پازل است. شناسایی و رفع خطای درایو آسانسور نیز امری مهم در این زمینه است. مانند هر یک از ماشین‌ آلات پیچیده، درایوهای آسانسور از خطاهایی که می‌تواند عملکرد روان آنها را متوقف کند، مصون نیست. هر خطای درایو آسانسور دارای یک کد است که می‌توان طبق آن متوجه شد آسانسور دقیقاً چه مشکلی دارد. آشنایی و راه‌حل برطرف‌کردن آن جزو مواردی است که در این مقاله به آن پرداخت.


اینورتر آسانسور

نقش درایو آسانسور
قبل از اینکه به بررسی خطای درایور آسانسور و راه‌حل درایو آسانسور بپردازیم، باید نقش درایو آسانسور را درک کنیم. اینورتر آسانسور که اغلب به‌ عنوان کنترل‌کننده موتور یا درایو فرکانس متغیر (VFD) شناخته می‌شود، مغزی است که در پشت حرکت آسانسور قرار دارد. درایو آسانسور وظیفه کنترل سرعت و جهت موتور را بر عهده دارد و اطمینان حاصل می‌کند که آسانسور به طور یکپارچه حرکت می‌کند، بادقت متوقف می‌شود و سواری راحت را فراهم می‌کند.

نقش درایو آسانسور

بیشتر بخوانید: بررسی 6 عامل اصلی در خرابی اینورتر
خطای درایو آسانسور؛ رایج‌ترین خطاها
آسانسور به عنوان یک دستگاه مکانیکی از اجزای مختلفی استفاده میکند. یکی از حیاتی ترین قسمت ها آن درایو اینورتر است که میتواند سرعت را تنظیم کند و نقش حیاتی در کارایی آسانسور دارد. این جز ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل شود که از طریق کد به اطلاع می رساند. در ادامه فهرستی از شایع‌ترین خطاهای درایو آسانسور را بررسی می‌کنیم و راه‌حل هر کدام را نیز ارائه می‌دهیم:

خطای 1: خطای اضافه جریان
یکی از رایج‌ترین خطاهای اینورتر آسانسور که با آن مواجه می‌شویم، خطای جریان بیش از حد است. این امر زمانی رخ می‌دهد که سیستم محرک آسانسور، جریان بیشتری را نسبت به آنچه که می‌تواند به طور ایمن ارائه کند، درخواست نماید. این ممکن است به دلیل خرابی موتور، انسداد در چاه آسانسور، یا حتی مشکلات مدار در خود درایو رخ دهد. در اینجا بررسی خطاهای اینورترها به شما نگاهی کلی می‌دهد.

راه‌حل
چاه آسانسور را برای انسداد احتمالی که ممکن است موتور را تحت‌فشار قرار دهد، بررسی کنید. هر گونه زباله‌ای که می‌تواند مانع حرکت آسانسور شود را پاک کنید. کدهای درایو آسانسور را بررسی کنید. موتور و سیم‌کشی را به طور کامل از نظر علائم آسیب بررسی کنید. تنظیم محدودیت‌های بسیار کم می‌تواند عملکرد عادی آسانسور را به خطر بیندازد.

خطای اضافه جریان اینورتر آسانسور

بیشتر بخوانید: خطاهای اینورتر دلتا
خطای 2: خرابی رمزگذار
رمزگذارها نقش اساسی در ارائه بازخورد بلادرنگ در مورد موقعیت کابین آسانسور به سیستم محرک دارند. هنگامی که انکودرها عملکرد نادرست دارند یا کالیبراسیون را از دست می‌دهند، می‌تواند منجر به حرکات نامنظم یا عدم هماهنگی با طبقات موردنظر شود.

راه‌حل
با بازرسی اتصالات سیم‌کشی بین رمزگذار و واحد کنترل شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات ایمن و بدون آسیب هستند. انکودر را طبق دستورالعمل سازنده کالیبره کنید. خطاهای اینورتر اینوت را بررسی کنید. اگر رمزگذار قابل‌تعمیر نیست، بسیار مهم است که آن را با یک واحد سازگار که مناسب سیستم آسانسور شما باشد جایگزین کنید.

خطای 3: لرزش و نویز
کاربران آسانسور ممکن است با احساس نگران‌کننده لرزش و سروصدای زیاد در حین کار آشنا باشند. این می‌تواند ناشی از عدم تراز قطعات، یاتاقان‌های فرسوده، یا توزیع نامتعادل بار باشد.

راه‌حل
به طور منظم اجزای مکانیکی را از نظر ناهماهنگی بررسی کنید و از روغن‌کاری مناسب اطمینان حاصل کنید. حتی اگر شما از بهترین برند درایو آسانسور استفاده می‌کنید، دانستن این موارد می‌تواند در شرایط اضطراری، مفید باشد. فهرست زیر تعدادی خطای درایو آسانسور را نمایش می‌دهد:

کد خطا معنی راه حل
01/10 خطای راه‌اندازی سیستم ECU را بررسی کنید.
03 تنظیمات گزینه نامعتبر کد گزینه را بازنشانی کنید. برای دستورالعمل‌ها به دفترچه راهنمای سرویس مراجعه کنید.
12 سوئیچ بالا یا پایین شاسی در هنگام روشن‌شدن خرابی روشن می‌شود. سیم‌کشی سوئیچ ضامن و سوئیچ ضامن را بررسی کنید.
31 بررسی خطای سنسور فشار برای دستورالعمل‌ها به دفترچه راهنمای سرویس مراجعه کنید.
32 خطای سنسور زاویه سیم‌کشی سنسور زاویه را برای محدوده ولتاژ معمولی 1.9-3.8V بررسی کنید.
42 کلید چرخش چپ در هنگام روشن‌شدن دکمه فرمان چپ و کنترل‌کننده سکو را بررسی کنید.
43 کلید چرخش به راست در هنگام روشن‌شدن دکمه فرمان سمت راست و کنترل‌کننده پلتفرم را بررسی کنید.
46 Joystick فعال‌کردن سوئیچ ON در هنگام روشن‌شدن هنگام روشن‌کردن آسانسور چند ثانیه صبر کنید، سپس کلید dead-man جوی استیک را بررسی کنید.
47 جوی استیک هنگام روشن‌شدن در حالت خنثی نیست. جوی استیک و کنترل‌کننده پلتفرم را بررسی کنید.
52 خطای سیم‌پیچ درایو برای دستورالعمل‌ها به دفترچه راهنمای سرویس مراجعه کنید.
53 خطای سیم‌پیچ معکوس درایو برای دستورالعمل‌ها به دفترچه راهنمای سرویس مراجعه کنید.
54 خطای سیم‌پیچ بالابر سیم‌کشی بالابر را بررسی کنید.
55 خطای سیم‌پیچ بالابر شیر برقی و سیم‌کشی و دسته قیچی را بررسی کنید تا سیم‌های له شده یا گیرکرده باشند.
56 عیب سیم‌پیچ چرخش راست شیر برقی و سیم‌کشی فرمان سمت راست را بررسی کنید.
57 عیب سیم‌پیچ چرخش چپ شیر برقی و سیم‌کشی فرمان سمت چپ را بررسی کنید.
58 خطای کلی سیم‌پیچ ترمز - ترمزها حدود 46 اهم ماژول ترمز و سیم‌کشی، ترمزها و سیم‌کشی و ولتاژ باتری را بررسی کنید.
60 خطای کنترل‌کننده موتور کنترل‌کننده موتور را تعویض کنید.
61 خطای سنسور کنترل‌کننده موتور موتور محرک و سیم‌کشی و کنترل‌کننده موتور محرک و سیم‌کشی را بررسی کنید.
62 کنترل موتور سخت‌افزار کنترل‌کننده موتور را تعویض کنید.
63 خطای خروجی کنترل‌کننده موتور موتور محرک و سیم‌کشی را از نظر شورت و کنترل‌کننده موتور محرک و سیم‌کشی بررسی کنید.
64 خطای کنترل‌کننده موتور SRO کنترل‌کننده موتور را تعویض کنید.
65 خطای دریچه گاز کنترل‌کننده موتور کنترل‌کننده موتور را تعویض کنید.
66 خطای کنترل‌کننده موتور معکوس اضطراری کنترل‌کننده موتور را تعویض کنید.
67 خطای کنترل‌کننده موتور HPD کنترل‌کننده موتور را تعویض کنید، کنتاکتور را بررسی کنید، ECU را تعویض کنید.
68 خطای ولتاژ پایین ولتاژ باتری را بررسی کنید و در صورت لزوم باتری‌ها را شارژ کنید، اتصالات باتری، اتصال از ECU به PCU و سپس ولتاژ به ECU و PCU را بررسی کنید.
69 خطای جریان خنثی زیاد موتور تمام شد. این پیام درست قبل از سایر خطاها می‌آید؛ اما در این موارد باید نادیده گرفته شود.
71 خطای کنتاکتور اصلی کنترل‌کننده موتور سیم‌کشی به کنتاکتور را بررسی کنید، سیم سفید و سیاه ممکن است متصل نباشد، موتور درایو و سیم‌کشی و کنترل‌کننده موتور و سیم‌کشی را بررسی کنید.
72 خطای بیش از ولتاژ کنترلر موتور ولتاژ باتری را با شارژر باتری خاموش بررسی کنید، جریان برق را به دستگاه منتقل کنید، کنترل‌کننده موتور را تعویض کنید.
73 خطای قطع حرارتی کنترل‌کننده موتور درایو موتور ممکن است بیش از حد گرم شده باشد، بنابراین اجازه دهید موتور خنک شود، چرخه برق برای تنظیم مجدد کنترل‌کننده موتور را بررسی کنید.
74 خطای موتور کنترل‌کننده موتور اتصالات را در "موتور باز" بررسی کنید، جریان برق را به بالابر ببرید و کنترل‌کننده موتور را تعویض کنید.
75 خطای موتورپمپ، کنترل‌کننده موتور اتصالات به موتورپمپ را بررسی کنید، برق را به آسانسور چرخانده و کنترل‌کننده موتور را تعویض کنید.
76 خطای موتور درایو چپ کنترل‌کننده موتور اتصالات به موتورها را بررسی کنید، برق را به آسانسور چرخانید و کنترل‌کننده موتور را تعویض کنید.
77 خطای موتور کنترل‌کننده موتور درایو راست اتصالات به موتورها را بررسی کنید، برق را به آسانسور چرخانده و کنترل‌کننده موتور را تعویض کنید.
79 خطای کوتاه موتور درایو چپ موتور و سیم‌کشی درایو چپ و کنترل‌کننده درایو ZAPI و سیم‌کشی را بررسی کنید. (باید 0.5-2.0 اهم باشد) سیم‌ها را در موتورهای درایو تعویض کنید: اگر کد تغییر کرد در سیم‌کشی یا موتور و اگر کد تغییر نکرد در کنترل‌کننده موتور است.
81 موتور درایو راست اتصال کوتاه موتور درایو سمت راست و سیم‌کشی و کنترل‌کننده موتور و سیم‌کشی را بررسی کنید.
82 سیم‌پیچ ترمز راست ترمزها حدود 46 اهم ولتاژ باتری، کنتاکتور، سیم‌کشی به ترمز، سیم‌کشی موتورهای محرک، کنترل‌کننده موتور و سیم‌کشی را بررسی کنید. ولتاژ باتری، ترمز و سیم‌کشی موتور سمت راست، ماژول ترمز و سیم‌کشی و کنتاکتور را بررسی کنید.
83 سیم‌پیچ ترمز چپ ترمزها در حدود 46 اهم ولتاژ باتری، کنتاکتور، سیم‌کشی ترمزها، سیم‌کشی موتورها، کنترل‌کننده موتور و سیم‌کشی را بررسی کنید. ولتاژ باتری، ترمز و سیم‌کشی موتور سمت چپ، ماژول ترمز و سیم‌کشی و کنتاکتور را بررسی کنید.
85 سوئیچ آزادکننده ترمز بسته است. سوئیچ آزادکردن ترمز را خاموش کنید. سوئیچ آزادکننده ترمز را تعویض کنید.
86 خطای رهاکردن ترمز بالا رفته سوئیچ آزادکردن ترمز درگیر است.
87 خطای سوئیچ رهاکردن ترمز سوئیچ آزادکردن ترمز باز است.
89 میدان موتور درایو باز کردن سیم‌کشی موتورها و کنترل‌کننده موتور را بررسی کنید.
91 اتصال کوتاه موتور درایو چپ سیم‌کشی موتور و کنترل‌کننده موتور را بررسی کنید.
92 اتصال کوتاه موتور درایو راست سیم‌کشی موتور و کنترل‌کننده موتور را بررسی کنید.
99 پلت فرم هشدار بار بیش از 99 درصد به ظرفیت وزن خود رسیده است. OL Platform Overloaded فوراً بار اضافی را بردارید. > 2020 با اضافه‌بار

اینورتر

این کدهای درایو آسانسور به شما کمک می‌کنند تا خطای درایو آسانسور خود را به‌ راحتی پیدا کنید و سپس به راه‌حل درایو آسانسور مراجعه کرده و مشکل را برطرف کنید. اکثر این موارد در مورد همه آسانسورها صدق می‌کند که می‌تواند در مواقع ضروری به شما کمک کند. شما میتوانید انواع درایو اینورتر های آسانسور را با مناسب ترین قیمت از کالا صنعتی خرید کنید.

منبع:
:: بازدید از این مطلب : 181

|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

کوپلینگ یک عنصر مکانیکی است که وظیفه دارد دو شفت را به یکدیگر متصل کند تا نیرو و گشتاور را از یک شفت به شفت دیگر منتقل کند. در یک سیستم مکانیکی، کوپلینگ را می توان به عنوان نوعی اتصال بین دو شفت دوار تعریف کرد که محور های محرک و متحرک را به یکدیگر متصل می کند. این اتصال بین دو شفت می تواند دائمی و یا موقت باشد. به عبارت ساده تر می توان گفت که کوپلینگ ها برای اتصال شفت های ورودی و خروجی در هر سیستم انتقال قدرت استفاده می شوند مانند شفت گیربکس در ماشین ابزار که از طریق کوپلینگ ها به شفت موتور ورودی متصل می شود.

پارامتر های انتخاب کوپلینگ
این روش برای انتخاب انواع کوپلینگ ها یکسان می باشد و فقط در پارامتر های خاصی با یکدیگر تفاوت دارند. اطلاعات زیر برای انتخاب کوپلینگ ها مورد نیاز می باشد:

گشتاور [Nm]
توان [Kw]
سرعت [r/min]
نوع تجهیزات و کاربرد
قطر شفت
شکاف شفت
محدودیت فضای فیزیکی
اطلاعات خاص مربوط به کوپلینگ و کاربرد
سایر شرایط محیطی مانند درجه حرارت، محیط نامطلوب
البته در کاربرد هایی این روش پاسخگو نمی باشد و باید در انتخاب کوپلینگ برای کاربرد های خاص مانند کاربرد های با بار بالا باید از روش های خاصی استفاده کرد.

گشتاور سیستم محاسبه شود
اولین قدم در انتخاب کوپلینگ مشخص بودن گشتاور سیستم است. برای انتخاب کوپلینگی که پاسخ ما را بدهد، باید از گشتاور سیستم خود اطلاع داشته باشیم. در صورتی که گشتاور سیستم را نداریم باید از فرمول زیر استفاده کنیم.

گشتاور سیستم

در فرمول بالا، Power توان موتور که همانطور که در فرمول نشان داده شده است، بر حسب کیلووات می باشد. در این فرمول Speed دور موتور می باشد. با قرار دادن این مقادیر در این فرمول بالا، گشتاور سیستم (Tn) بر حسب نیوتن متر محاسبه می شود.

ضریب سرویس را مشخص شود
از جداول ضریب سرویسی که سازنده مشخص می کند، یک ضریب سرویس (FS) مناسب را برای عملکرد باید انتخاب شود. می توان به جای استفاده از ضریب سرویس از فاکتور دما و فرکانس تعداد استارت نیز استفاده کرد.

گشتاور کلی محاسبه شود
بعد از محاسبه گشتاور کوپلینگ و ضریب سرویس، باید گشتاور کلی کوپلینگ را از رابطه زیر به دست آوریم.

گشتاور کلی

به جدول انتخاب کوپلینگ مراجعه کرد
هنگامی که گشتاور کلی عملکرد ما به دست آمد، باید به جدول استاندارد انتخاب کوپلینگ ها بر اساس گشتاور مراجعه کرد و از آن سایز کوپلینگ مورد نظر را به دست آورد. جدول انتخاب کوپلینگ ها توسط سازندگان ارائه می شود و معمولا جداول سازندگانی همچون felender ملاک کار قرار داده می شود. باید توجه داشت این جداول به صورت عمومی برای کوپلینگ ها نمی باشد و هر نوع کوپلینگ دارای جدول خاصی است. کوپلینگ انتخابی باید ظرفیت گشتاوری برابر و یا بالاتر از عدد حاصل از این فرمول داشته باشد.

نافی کوپلینگ را بررسی شود
در کوپلینگ ها باید ظرفیت اندازه سوراخ برای هر دو شفت بررسی شود. ممکن است لازم باشد از کوپلینگ بزرگتری استفاده شود.

بررسی سایر پارامتر ها
در نهایت باید بررسی شود تا سایر پارامتر های مجاز نیز در کوپلینگ ها رعایت شده باشند. به عنوان مثال پارامتر هایی از قبیل بالانس و هم راستائی اهمیت بالایی دارند چرا که در صورتی که این پارامتر ها رعایت نشوند و کوپلینگ تحمل این موارد را نداشته باشد، در حین عملکرد بسیار زودتر از عمر مفید کوپلینگ ها دچار آسیب شده و از بین می روند.

کوپلینگ

در انتخاب کوپلینگ ها معیار اصلی گشتاور می باشد و در مرحله های بعدی اندازه قطر کوپلینگ اهمیت دارد و بعد از این موارد به سراغ دیگر معیارها باید رفت. ما در کالا صنعتی سفارش انواع کوپلینگ ساختنی را می پذیریم. در صورتی که کوپلینگی که درخواست دارید طبق جداول استاندار شرکت های سازنده نظیر felender نباشد، با دریافت مشخصات کامل و نقشه کوپلینگ ها، سفارش آن ها پذیرفته می شود و ساخت آن ها انجام می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر راجع به کوپلینگ ها، نحوه ساخت، قیمت، زمان تحویل و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/1773/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

خرید الکتروموتور و دینام ایده آل
توصیه مفید و کاربردی قبل از انتخاب و خرید الکتروموتور ایده آل این است که بهتر است ابتدا با کارشناسان فروش نمایندگی موتور ایده آل مشورت نموده و انواع کاتالوگ الکتروموتور ایده آل را با یکدیگر مقایسه نمایید. پیشنهاد می کنیم به هنگام خرید الکتروموتور ایده آل به مواردی همچون جنس بدنه الکتروموتور، جنس شفت که معمولاً از جنس استیل می باشد، جنس سیم پیچ که معمولاً از جنس مس تولید می شود، نوع پروانه، سیستم خنک کاری، توان خروجی برحسب کیلووات یا اسب بخار، ولتاژ برحسب ولت، فرکانس بر حسب هرتز، خازن بر حسب میکرو فاراد، جریان بر حسب آمپر، دور موتور برحسب دور در دقیقه، درجه حفاظت و درجه عایق الکتروموتور توجه لازم را داشته باشید و در رابطه با هر یک از موارد فوق الذکر در صورت وجود هرگونه سؤال یا ابهام، موارد را از تیم فروش نمایندگی جویا شوید. با مشورت کارشناسان و بررسی محصولات می توانید الکتروموتور و همچنین دینام مناسب برای کاربرد خود را خریداری نمایید.

موتور ایده آل

متخصصان نمایندگی الکتروموتور ایده آل علاوه بر کاتالوگ الکتروموتور که شامل اطلاعاتی نظیر محیط نصب الکتروموتور، ولتاژ ورودی، جنس عایق و نیز درجه حرارت محیط مورد نظر جهت استفاده می باشد، دیتاشیت الکتروموتور ایده آل را در اختیار خریداران گرامی قرار می دهند. در رابطه با دینام ایده آل که برند چینی می باشد، همچون الکتروموتور ایده آل، تمامی ویژگی های این قطعه که برای تبدیل انرژی مکانیکی تولید شده از الکتروموتور به انرژی الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد، در قالب کاتالوگ هایی قابل دسترسی می باشد. لازم به ذکر است روش نصب و راه اندازی الکتروموتور ایده آل نیز توسط نمایندگی آموزش داده می شود.

الکتروموتور ایده آل

یکی از برندهای خوب الکتروموتور چینی در ایران، ایده آل است. این الکتروموتور در توان های مختلف به صورت تکفاز و سه فاز در بازار موجود است. اما از آنجا که به صورت آلومینیوم و با فلنچ های B5 و B14 با گیربکس NMRV و مکعبی به خوبی هماهنگ است، بسیاری از دستگاه ساز های ایران، از این الکتروموتور استفاده می کنند. موتور ایده آل در اصفهان، شیراز، تهران و مشهد به صورت پرداخت در محل قابل تحویل است. برای دریافت لیست قیمت و مشخصات الکتروموتور ایده آل IDEAL و خرید انواع الکتروموتور با کارشناسان فروش در تماس باشید.

مشخصات فنی موتورهای الکتریکی ایده آل
انواع موتورهای برند ایده آل یا IDEAL Motor با استفاده از مواد با کیفیت و تکنیک های ابتکاری برای بهینه سازی پایداری و امکان عملکرد بالا در شرایط مختلف، تولید می شوند. ارتعاشات در الکتروموتور ایده آل با ساخت قاب صلب و متعادل سازی روتور به حداقل می رسند. الکتروموتور ایده آل در دو فرم اصلی خطی و دوار و در دو نوع تک فاز و سه فاز بسته به نوع کاربرد مورد انتظار، تولید می شود. این الکتروموتورها می توانند پوسته ای از جنس آلومینیوم یا چدن داشته باشند. جنس بدنه موتور الکتریکی بر اساس محیط استفاده موتور انتخاب می شود. به طور مثال، برای استفاده در صنایعی که محیط پیرامون الکتروموتور از دمای بالایی برخوردار باشد، بهتر است از الکتروموتور ایده آل با جنس آلومینیوم استفاده شود و در مناطق سردسیر نیز تهیه الکتروموتور چدنی مناسب می باشد.

منبع انرژی موتورهای الکتریکی از لحاظ تک فاز یا سه فاز بودن و نیز دور موتور آنها بر حسب نوع کاربردشان مد نظر قرار می گیرد. دور موتور الکتروموتور ایده آل می تواند مقادیری از جمله 1000، 1400 و 3000 دور در واحد زمان (RPM) داشته باشد. لازم به ذکر است که توان الکتروموتور ایده آل چین می تواند مقداری در بازه 0.09 کیلووات تا 90 کیلووات باشد. نوع اتصال در الکتروموتورها معمولاً یا از نوع پایه دار است یا از نوع فلنج دار. در موتورهای الکتریکی ایده آل، قدرت الکتروموتور ارتباط مستقیمی با تعداد سیم پیچی آن دارد؛ یعنی هرچه قدرت موتور بیشتر باشد، تعداد سیم پیچی و نیز تعداد دور ساختار فنی الکتروموتور نیز بیشتر خواهد بود.

موتور ایده آل

الکتروموتور ایده آل، قلب تجهیزات الکترونیکی
در دنیای پیشرفته امروزی که با استفاده از انرژی هایی نظیر انرژی الکتریکی اختراعات بسیاری صورت پذیرفته است و دستگاه ها و ماشین های متنوعی برای کمک به آسایش زندگی مردم طراحی و تولید شده اند، می توان گفت که برخی از این دستگاه ها، به عنوان قطعه اصلی در سایر دستگاه های مورد نیاز در منازل، صنایع و کارخانجات، مورد استفاده قرار می گیرند. الکتروموتور از جمله مهم ترین و کاربردی ترین دستگاه های الکتریکی مورد نیاز در صنایع فعال در کشور است. انواع الکتروموتور ایده آل در طیف وسیعی از برنامه ها مانند فن ها، ابزارهای برقی، لوازم خانگی، آسانسورها، وسایل نقلیه برقی، اتومبیل های هیبریدی و ... استفاده می شوند.

ایده آل موتور

موتورهای الکتریکی ایده آل چین
در بازار قطعات و تجهیزات الکتریکی، انواع برندهای الکتروموتور موجود می باشند. در این میان الکتروموتور ایده آل به سبب کیفیت، سابقه و اعتبار مجموعه تولید کننده، شناخته شده و بسیار مورد تقاضا می باشد. برند و تولیدکننده اصلی موتورهای الکتریکی ایده آل، ایالات متحده می باشد؛ اما در کشور چین نیز شعبه تولید این برند فعال می باشد. موتور ایده آل چینی در انواع مختلف در بازار موجود می باشد. این الکتروموتورها می توانند در صنایع مختلف نظیر داروسازی، نفت و گاز و پتروشیمی، خودروسازی، صنایع غذایی و کشاورزی و ... مورد استفاده واقع شوند. به دلیل تأمین و عرضه موتورهای الکتریکی چینی توسط نمایندگی الکتروموتور ایده آل در ایران و همچنین نیاز صنایع فعال در کشور به این محصول، معمولاً قطعات و لوازم جانبی این موتورها نیز در بازار قطعات الکتریکی کشور موجود می باشند تا در صورت بروز عیب و نقص در عملکرد این الکتروموتورها، قطعات مورد نیاز جهت تعویض بخش های معیوب در دسترس باشد.

الکتروموتور چینی ایده آل

موتورهای الکتریکی معمولاً از اجزایی همچون منبع تغذیه، سوئیچ یا کموتاتور، آرمیچر، روتور، بلبرینگ، استاتور، شکاف هوا، زغال هدایت کننده، آهن ربا، سیم پیچ و ... تشکیل شده اند. به منظور بهره گیری حداکثری از طول عمر و راندمان عملکردی موتورهای الکتریکی، می بایست هنگام نصب و نیز در مراحل استفاده از الکتروموتور، اصول و استانداردها را مورد توجه قرار داد.

انواع مدل های الکتروموتور های ایده آل
یکی از مهمترین قسمت های تشکیل دهنده الکتروموتور که تاثیر به سزایی در عملکرد، دوام و درجه ایمنی موتور دارد فریم یا پوسته الکتروموتور می باشد. پوسته از متریال های مختلفی مانند آلومینیوم و چدن تولید می شود. موتور های چینی ایده آل در دو نوع پوسته آلومینیوم و پوسته چدن که هر کدام از این مدل ها به دو صورت سه فاز و تکفاز در بازار عرضه می شوند. در زیر می توان با این مدل ها بیشتر آشنا شوید.

الکتروموتور پوسته چدن ایده آل
آلیاژ چدن یا Cast iron یک نوع آلیاژ فولادی بوده که از ترکیب عناصری مانند آهن، کربن و سیلیسیم با نسبت خاص ساخته می شود.

مزایای الکتروموتور پوسته چدن ایده آل
این نوع آلیاژ فولادی ویژگی ها و مزایای خاصی مانند:

مقاومت در برابر سایش و خوردگی
تغییر شکل دشوار
مناسب برای ماشین کاری
دمای ذوب پایین
قابلیت ریخته گری دارد.
این خصوصیات باعث شده تا از چدن به صورت گسترده در صنعت به خصوص ساخت پوسته الکتروموتور استفاده شود. از مزایای چدن می توان به تبادل گرمایی پایین آن اشاره کرد که باعث شده الکتروموتور با پوسته چدن تبدیل به گزینه ای برای کار در مناطق سردسیر تبدیل شود. دیگر مزایای چدن سنگین بودن و همچین مقاومت و ضربه پذیر بودن این نوع آلیاژ بوده که الکتروموتور با توان های بالا با این جنس پوسته ساخته می شوند. برای آگاهی و لیست قیمت الکتروموتور پوسته چدن ایده آل و خرید انواع الکتروموتور با متخصصین ما در تماس باشید.

الکتروموتور چدنی ایده آل

مشخصات فنی الکتروموتور پوسته چدن ایده آل
الکتروموتور سه فاز چدنی ایده آل از توان 0.75 کیلووات تا توان 315 کیلووات بر اساس استاندارد IEC34 طراحی و تولید شده است. الکتروموتور پوسته چدن ایده آل در دورهای 1000، 1500 و 3000 دور و در توان های 3 ، 4 ، 5.5 و 110 کیلووات با دور 750 طراحی و تولید می شود.

الکتروموتور ایده آل با بدنه چدن

دمای کاری الکتروموتور پوسته چدن ایده آل
تهویه و خنک سازی دینام پوسته چدن ایده آل با استفاده از فن متصل شده به شفت الکتروموتور صورت میگیرد. از پارامترهای مهم و تاثیرگذار در بازدهی و عمر کاری الکتروموتور دمای کاری آن است. درجه حرارت مشخص شده برای الکتروموتور پوسته چدن ایده آل کلاس F بوده و حداکثر دمای قابل تحمل در این موتور 155 درجه سانتیگراد می باشد.

سایز فریم الکتروموتور پوسته چدن ایده آل
سایز فریم در الکتروموتور سه فاز پوسته چدن ایده آل با توجه به توان های ذکر شده در بالا از سایز 80 تا 355 است.

استاندارد حفاظتی الکتروموتور پوسته چدن ایده آل
استاندارد حفاظتی در الکتروموتور پوسته چدن برند ایده آل IP55 بوده که عدد 5 سمت چپ یعنی محافظت شده در برابر هرچیز جامد با کمی اجازه نفوذ به گرد و غبار است. عدد 5 سمت راست هم یعنی محافظت شده در برابر پاشش آب با فشار کم از هر طرف، به همراه اجازه نفوذ محدود است.

الکتروموتور پوسته آلومینیوم ایده آل
الکتروموتور با پوسته آلومینیوم ایده آل مزایا و معایبی نسبت به پوسته چدن دارد که در ادامه به آن ها اشاره می شود. برای آگاهی از قیمت الکتروموتور ایده آل و خرید انواع الکتروموتور با کارشناسان ما در تماس باشید.

الکتروموتور ایده آل

مزایای الکتروموتور پوسته آلومینیوم ایده آل
الکتروموتور پوسته آلومینیوم ایده آل دو مزیت اصلی نسبت به الکتروموتور چدنی ایده آل دارد:

اولا وزن کمتر پوسته آلومینیوم نسبت به چدن می باشد که در نتیجه آن موتور وزن کمتری خواهد داشت.
ثانیا الکتروموتور با پوسته آلومینیوم تبادل گرمایی بهتری نسبت به چدن داشته که باعث شده موتور در حین کار سریعتر و بهتر خنک شود.
همچنین نفوذ ناپذیری و مقاومت در برابر رطوبت آلومینیوم باعث شده این آلیاژ و الکتروموتور ساخته شده با پوسته آلومینیوم در برابر زنگ زدگی، پوسیدگی و خوردگی مقاوم باشد. این مزایا باعث شده تا در توان های پایین تر، الکتروموتور با پوسته آلومینیوم تبدیل به انتخاب مناسب شود.

مزایای الکتروموتور ایده آل

معایب الکتروموتور پوسته آلومینیوم ایده آل
در کنار مزایایی که پوسته آلومینیوم ایده آل دارد معایبی هم این جنس پوسته دارد که شامل:

مقاومت کمتر بدنه در برابر ضربات وارده به بدنه موتور و شوک های شدید و ناگهانی که به شفت و بدنه موتور در حین کار به آن وارد می شود.
در توان های بالاتر در صورت استفاده از آلومینیوم، به دلیل پاییم بودن تراکم آلیاژ، امکان ترک خوردن و شکست وجود دارد.
و آسیب پذیر بودن بیشتر بخش بلبرینگ الکتروموتور از دیگر عیوب موتور با پوسته آلومینیوم است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/808/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%A2%D9%84-idel



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 اسفند 1402 | نظرات ()